Uld undertøj - lag på lag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
12 svar
6 synes godt om
13. september 2014

Diana2013

Spørger sikkert rigtig dumt. Men jeg har en dreng på 9 måneder og vinteren kommer, så jeg tænkte uld body, og så langærmet ovenpå. Men kan man bruge uldbody og langærmet body eller vil det blive for træls mellem benene med dobbelt knapper??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2014

Liviana

Diana2013 skriver:

Spørger sikkert rigtig dumt. Men jeg har en dreng på 9 måneder og vinteren kommer, så jeg tænkte uld body, og så langærmet ovenpå. Men kan man bruge uldbody og langærmet body eller vil det blive for træls mellem benene med dobbelt knapper??

Sidste vinter (da min datter var ca. 1 år) brugte vi uldbody med korte ærmer under langærmet bomuldsbody. Det fungerede fint. Jeg synes ikke, det var et problem med det dobbelte lag af knapper.

Anmeld

13. september 2014

Diana2013

Liviana skriver:

Sidste vinter (da min datter var ca. 1 år) brugte vi uldbody med korte ærmer under langærmet bomuldsbody. Det fungerede fint. Jeg synes ikke, det var et problem med det dobbelte lag af knapper.

Okay tusinde tak

Anmeld

13. september 2014

FruJacobsen

Diana2013 skriver:

Mine drenge har også brugt kortærmet uldbody med langærmet bomuldsbody udenpå eller blot en god langærmet uldbody og ikke andet

Anmeld

13. september 2014

Karla

Diana2013 skriver:

Vi bruger oftest kortærmet uldbody under en bomuldsbluse. Ellers har jeg købt en undertrøje i uld, som jeg bruger under en bomuldsbody. Men har dog enkelte gange kørt 2 * body og det fungerer fint

Anmeld

13. september 2014

moaren

Jeg plejer bare at skift bomuldsbody ud med uldbody. Så uldbody forinden og alm tøj udenover. Hvis der er meget koldt får ham langærmet uldbody på under blusen og uldlegginsunder bukserne, men så skal der altså også være pænt koldt. 

Anmeld

13. september 2014

Muffinmus

Det med lag på lag er ikke fantastisk når det er bodyer.Kroppen skal nok selv justere lidt på varmen. Hellere en alm langærmet body for sig. Og til at sove i måske en lækker strikket cardigan ....eller dragt og vanter og hue hvis det er minus grader. De fleste forældre i DK klæder deres børn for varmt på om vinteren, de færreste giver for lidt husk det når du pakker barnet ind i flere lag. tjek alarmens temperatur hvis den har sådan en. Og prøv at lægge den ned under dynen i vognen og se hvor varmt der rent faktisk kan blive. 

Er der alm rumtemperatur på 21-22 grader skal barnet ikke have dobbelt lag op af alting. Bare helt almindeligt tøj. Er der gulvkoldt kan det måske være en ide med strømpebukser hvis de ligger meget på selve gulvet.

Anmeld

13. september 2014

L&V

Diana2013 skriver:

Hvorfor vil du ha en body mere på?

Anmeld

13. september 2014

Skouboe

Vi har altid bare brugt en uldbody og så bukser/trøje udenover.

Anmeld

13. september 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Diana2013 skriver:

min datter på 5 mdr. var meget forkølet så min svigermor har købt en uldbody til hende, men pga. lanolinallergi hos flere i min familie valgte vi at hun skulle have en alm. body indenunder - og hun havde ikke problemer med de ekstra knapper...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.