Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Diana2013 skriver: Spørger sikkert rigtig dumt. Men jeg har en dreng på 9 måneder og vinteren kommer, så jeg tænkte uld body, og så langærmet ovenpå. Men kan man bruge uldbody og langærmet body eller vil det blive for træls mellem benene med dobbelt knapper??
Spørger sikkert rigtig dumt. Men jeg har en dreng på 9 måneder og vinteren kommer, så jeg tænkte uld body, og så langærmet ovenpå. Men kan man bruge uldbody og langærmet body eller vil det blive for træls mellem benene med dobbelt knapper??
Sidste vinter (da min datter var ca. 1 år) brugte vi uldbody med korte ærmer under langærmet bomuldsbody. Det fungerede fint. Jeg synes ikke, det var et problem med det dobbelte lag af knapper.
Liviana skriver: Sidste vinter (da min datter var ca. 1 år) brugte vi uldbody med korte ærmer under langærmet bomuldsbody. Det fungerede fint. Jeg synes ikke, det var et problem med det dobbelte lag af knapper.
Jeg plejer bare at skift bomuldsbody ud med uldbody. Så uldbody forinden og alm tøj udenover. Hvis der er meget koldt får ham langærmet uldbody på under blusen og uldlegginsunder bukserne, men så skal der altså også være pænt koldt.
Det med lag på lag er ikke fantastisk når det er bodyer.Kroppen skal nok selv justere lidt på varmen. Hellere en alm langærmet body for sig. Og til at sove i måske en lækker strikket cardigan ....eller dragt og vanter og hue hvis det er minus grader. De fleste forældre i DK klæder deres børn for varmt på om vinteren, de færreste giver for lidt husk det når du pakker barnet ind i flere lag. tjek alarmens temperatur hvis den har sådan en. Og prøv at lægge den ned under dynen i vognen og se hvor varmt der rent faktisk kan blive.
Er der alm rumtemperatur på 21-22 grader skal barnet ikke have dobbelt lag op af alting. Bare helt almindeligt tøj. Er der gulvkoldt kan det måske være en ide med strømpebukser hvis de ligger meget på selve gulvet.
Hvorfor vil du ha en body mere på?
min datter på 5 mdr. var meget forkølet så min svigermor har købt en uldbody til hende, men pga. lanolinallergi hos flere i min familie valgte vi at hun skulle have en alm. body indenunder - og hun havde ikke problemer med de ekstra knapper...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128