Gode råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
8 svar
6 synes godt om
12. september 2014

Sjwf

Min dreng er nu 1 mdr og vi kæmper en kamp med at få han til at sove hver aften, og det tære på mine kræfter. Så søger derfor nogle gode råd hvad har virket for jer?

Han gaber som regel allerede omkring 20-tiden men sover først omkring 22-tiden.
Selvom han er lige ved at falde hen og har meget små øjne kan han pludselig være lys vågen. Jeg ammer og nogle gange lykkes det at få han til at falde i søvn ved brystet men så kan jeg ikke flytte på ham en halv time for så vågner han igen op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

BigHope13

Sjwf skriver:

Min dreng er nu 1 mdr og vi kæmper en kamp med at få han til at sove hver aften, og det tære på mine kræfter. Så søger derfor nogle gode råd hvad har virket for jer?

Selvom han er lige ved at falde hen og har meget små øjne kan han pludselig være lys vågen. Jeg ammer og nogle gange lykkes det at få han til at falde i søvn ved brystet men så kan jeg ikke flytte på ham en halv time for så vågner han igen op.

Jeg vil blot give en kram og sige hæng i.,. Det er hammer hårdt. Selv havde jeg en dreng der aldrig kunne lægges til at sove, han kunne sove i mine arme, men lige så snart han blev flyttet så var han vågen,
Og ikke fordi det behøver gå jer sådan, men min søn ændrede sig først omkring 4-5 mdr alderen hvor han fik en mere fast rytme og puttetid.
Dog kan han stadig ikke flyttes når han sover, han er 10 mdr nu.

Men kæmpe kram herfra håber i finder energi eller den knap som får jeres dreng til at falde hen

Anmeld

12. september 2014

Ka+Ma=Be

Har du forsøgt at putte ham tidligere? ca 19 tiden?

Anmeld

12. september 2014

Mor til Ella

Sjwf skriver:

Tænker lidt hvorfor det er vigtigt at han kan puttes, han er en mdr gammel

Jeg kender ikke rigtig nogen hvor der er så meget rytme at det er muligt at kører et putnings ritual!

De første 6 uger sov mine med, ved eller på mig, da trygheden åbenbart var vigtigst!

Nu falder hun i søvn ca kl 20, men de andre babyer jeg har i min nærhed på samme alder sover først til nat mellem 22-24...

Så jeg ville nok vente vi havde først fast senge tid da den ældste var ca 4-5 mdr??

Anmeld

13. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Sådan er det også her - han får da bare lov til at ligge i mine arme til ca 21.30 hvor han for det meste vil ligges. 

Det er jo kun i starten det er sådan

Anmeld

13. september 2014

Sjwf

Er da glad for at høre at det er normalt.
Han kan også bare have svært ved at finde to i mine arme, ved ikke om jeg lugter for meget af mælk, og faren kommer først sent hjem nogle dage.
Men må bare hænge i og vente på bedre tider.

Anmeld

13. september 2014

lineog4

Har altid fået at vide, at om aftenen tanker de op de små. Dvs. De spiser og spiser og småsover ind imellem - alle mine har hængt på brysterne (også mit flaskebarn får han fik også bryst de første 3 mnd) fra 7-8 tiden til omkring 10 eller når jeg gik i seng (med dem) de første par måneder. 

Ingen putteritualer og rytme før de var en del ældre.

Anmeld

13. september 2014

Muffinmus

Børn på en måned puttes sjældent først omkring de 3-5 mdr putter man for alvor med rutiner osv. Indtil da spiser de ofte hele aftenen med mellemrum for at tanke op til natten, så bare rolig, det er helt ok. Mine sov også først omkring kl 22-23 de første mdr, men så fik vi vendt det heldigvis

Anmeld

13. september 2014

Trekløver(:

Sjwf skriver:

Det kan være rigtig hårdt i den alder, kan tydeligt huske det. Man bliver så træt til sidst, og vil bare gøre alt for at de skal sove sødt. Vi gjorde det at jeg ammede og så svøbte jeg og så gik min mand eller jeg ind i soveværelset, hvor der var dæmpet lys og vuggede og sang og det kunne godt tage 1 time, men det gjorde at hun efter få dage faldt hurtigt i søvn, da hun forbandt det med noget rart trygt, og kunne dermed give sig hen til søvnen. Men de sover jo som vinden blæser når de er så små, så hvad der kan virke den ene dag, virker måske ikke den næste..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.