Sover i med babys dyne op til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.146 visninger
7 svar
1 synes godt om
12. september 2014

LouiseEm

Ja som overskriften lyder - sover i med babys dyne op til fødslen, så den kan dufte af jer når baby skal bruge den? I såfald:

Hvor længe inden fødslen finder i den frem?
Hvordan sover i med den?
Sover i med dynen med eller uden betræk?
Og skal betrækket så vaskes inden fødslen?

Jeg er lidt i tvivl om jeg vil sove med babydynen. Gjorde det ikke ved den store, og han var fint tilfreds med sin dyne. Synes dog mange snakker om at det er en god ide, så jeg er begyndt at overveje det.

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2014

mortilsilke

Jeg har prøvet... Men ligemeget hvor mange nætter jeg gør det synes jeg stadig bare at den lugter af ny dyne, og ikke mig...

Anmeld

12. september 2014

Sandratoft

LouiseEm skriver:

Ja som overskriften lyder - sover i med babys dyne op til fødslen, så den kan dufte af jer når baby skal bruge den? I såfald:

Hvordan sover i med den?

Jeg er lidt i tvivl om jeg vil sove med babydynen. Gjorde det ikke ved den store, og han var fint tilfreds med sin dyne. Synes dog mange snakker om at det er en god ide, så jeg er begyndt at overveje det.

Vh. Louise

Jeg gjorde ikke, og hvis jeg havd gjort det ville det have været spildt. Lige da hun kom ud, kom hun op på min mave, babydynen på og så varmelampe over. Det betød at dynen var fedtet ind i blod, fosterfedt og fostervand, og skulle vaskes igen da vi kom hjem

Anmeld

12. september 2014

anonym10101

LouiseEm skriver:

Hvordan sover i med den?

Vh. Louise

Jeg tænkte på det, men fik ikke gjort det. Hun har altid sovet fint alligevel 

Anmeld

12. september 2014

LouiseEm

Sandratoft skriver:

Jeg gjorde ikke, og hvis jeg havd gjort det ville det have været spildt. Lige da hun kom ud, kom hun op på min mave, babydynen på og så varmelampe over. Det betød at dynen var fedtet ind i blod, fosterfedt og fostervand, og skulle vaskes igen da vi kom hjem

Vi skal ikke have babys egen dyne med på hospitalet.. Det er ihvertfald ikke den der bliver brugt efter fødslen, først når vi er kommet ned på barselsgangen igen

Anmeld

12. september 2014

Bak

LouiseEm skriver:

Hvordan sover i med den?

Vh. Louise

Jeg har ikke gjort det, har heller ikke tænkt mig at gøre det.

Jeg synes, det virker lidt fjollet. Baby ved jo ikke, hvordan mor dufter, før den er ude. Den skal vel først lige lære duften at kende, så hvis man synes, dynen skal dufte af mor, kan man vel ligeså godt bare sove med et dynebetræk efterfølgende, hvis man opdager barnet falder til ro af duften.
Jeg tror som sagt, det er lidt ligemeget. Sød tanke, men ikke noget, jeg tror på. Senere hen er det vel en anden sag. Så kan der nok være noget om den velkendte duft af "mor"

Anmeld

12. september 2014

Bell'star

LouiseEm skriver:

Hvordan sover i med den?

Vh. Louise

Herhjemme brugte vi bare den bluse jeg havde haft på om dagen, og så skiftede vi bare ud hver dag, så der hele tiden duftede af mor i nærheden af ham, da han var helt lille.
Synes det virker som en lidt nemmere løsning, end hele tiden at skulle tænke over at huske at sove med et babydynebetræk hele tiden.

Anmeld

12. september 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Nej, det gjorde vi ikke med nogen af vores to børn og har aldrig hørt om nogen som har gjort det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.