Hvad giver i jeres på 6 mdr. af mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
3 svar
4 synes godt om
11. september 2014

anonym10101

Hej 

Jeg mangler inspiration til et aftensmadsmåltid med masser af jern og vitaminer i til min lille datter på 6 mdr. 

I går fik hun fed torsk og katoffel/gulerodsmos, som hun bare syntes er sagen, men kunne godt tænke at begynde at variere lidt på et tidspunkt. Før ammede jeg ca. 90% af tiden 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Her får min søn nærmest alt da vi lader ham spise 80 % efter BLW metoden = baby spiser selv :-) Nogle dag supplere jeg dog med skemad (ikke grød). Så han får det vi får, bare uden salt (så begrænset som muligt i hvert fald).

I går fik vi eksempelvis Gulerodssuppe (opskriften ligger på netto's hjemmeside) og fik så brød og pastaer til som han selv sad med i hånden og suppen gled rigtig fint.

Ellers har han fået flanksteak (en stor skive i hånden), hassebagt kartoffel, kylling (store stykker og ikke hapser) ris, pasta, frikadelle...helt almindelig mad. Så jeg laver ikke anderledes til ham - meget nemt :-)

Så sidder han selv og tager af det vi har lagt på hans playtray og smager løs af det han har lyst til.

Anmeld

11. september 2014

Trekløver(:

martsmoar skriver:

Hej 

Jeg mangler inspiration til et aftensmadsmåltid med masser af jern og vitaminer i til min lille datter på 6 mdr. 

I går fik hun fed torsk og katoffel/gulerodsmos, som hun bare syntes er sagen, men kunne godt tænke at begynde at variere lidt på et tidspunkt. Før ammede jeg ca. 90% af tiden 

Da min datter var 6 måneder fik hun havregrød til morgenmad, og til aften fik hun det vi fik bare uden salt. Store stykker frikadelle, kylling, broccoli, grøntsagsstænger, laks, kartofler osv. Så lagde vi en masse forskelligt på hendes tallerken og så sad hun og legede med maden og undersøgte det, suttede på det for så at spytte ud igen mange af gangene. Hun fik alligevel lidt ned men i hendes eget tempo. Hun de stadig selv lov at spise og får præcis det vi andre får stort set. Hun er 13 måneder nu, og undersøger knap så meget maden, men spiser mere.

Anmeld

11. september 2014

EnGodMor

martsmoar skriver:

Hej 

Jeg fik to stykker papir af min sundhedsplejske , da jeg fik min den første for nogle år tilbage. 

Håber det eventuelt kan inspirere lidt.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.