Spørgsmål vedr mmf...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. august 2009

Heidi.

Når man røre det sammen.. Skal koncistensen på det så være meget stiv i det?? Altså når man har rørt floormelis i det?? For i opskriften står der at det skal være så man kan modelere med det.. Men kan man ikke først det når det har været i køleskabet..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Heidi-Godsk skriver:

Når man røre det sammen.. Skal koncistensen på det så være meget stiv i det?? Altså når man har rørt floormelis i det?? For i opskriften står der at det skal være så man kan modelere med det.. Men kan man ikke først det når det har været i køleskabet..?

slår mig lige indunder samm spørgsmål, ????

Anmeld

19. august 2009

ka li ja

når jeg laver det, er det altid rigtig blødt. og så kommer jeg det i køleskabet lidt for at det bliver hårdt. så er det nemlig muligt at udrulle det i flormelis uden det blivetr tøst. og krakkelere... hvis der er kommet for meget flormelis i fra atarten bliver det noget tørt og smuldret noget at arb med i løbet af kort tid.
det er bare min erfaring

Anmeld

19. august 2009

Heidi.

ka li ja skriver:

når jeg laver det, er det altid rigtig blødt. og så kommer jeg det i køleskabet lidt for at det bliver hårdt. så er det nemlig muligt at udrulle det i flormelis uden det blivetr tøst. og krakkelere... hvis der er kommet for meget flormelis i fra atarten bliver det noget tørt og smuldret noget at arb med i løbet af kort tid.
det er bare min erfaring

Det er også blødt.. Bare sejt at røre i.. Men det hænger i på mine fingre.. når jeg røre ved det.. Skal det, det?

Anmeld

19. august 2009

82Miraklet

Heidi-Godsk skriver:

Det er også blødt.. Bare sejt at røre i.. Men det hænger i på mine fingre.. når jeg røre ved det.. Skal det, det?

nej mere flormelis.... nogen gange har det godt af at komme i køleskabet og trække hvis man kan sige det sådan... når så det har været i køleskabet og er lidt hårdere så kan jeg ælte det og dermed også tilsætte mere flormelis hvis det stadig klistre....

Anmeld

19. august 2009

Heidi.

Maria82 skriver:

nej mere flormelis.... nogen gange har det godt af at komme i køleskabet og trække hvis man kan sige det sådan... når så det har været i køleskabet og er lidt hårdere så kan jeg ælte det og dermed også tilsætte mere flormelis hvis det stadig klistre....

Okay.. Kan jeg vente med det til i morgen??Altså og komme mere floormelis i???

Skal det være lissom en bolledej, der ikke hænger i fingerne ??

Anmeld

19. august 2009

linemus

Det skal ikke klistre til dine fingre, for så kan du jo ikke modellere med det. Når du ikke kan røre mere i det, må du ælte, indtil det har en konsistens, hvor det næsten ikke hænger ved. Så det skal være blødt.

Jeg laver det altid lige inden, jeg skal bruge det, så det behøver ikke komme i køleskabet. Jeg bruger Maizena til at rulle det ud med og til at komme på hænderne. Det gør det meget nemt. Bruger du flormelis kan det godt klistre.

Anmeld

19. august 2009

82Miraklet

Heidi-Godsk skriver:

Okay.. Kan jeg vente med det til i morgen??Altså og komme mere floormelis i???

Skal det være lissom en bolledej, der ikke hænger i fingerne ??

ja for hvis det hænger i fingrene hænger det også i bord og andet når du ruller ud....

Jeg har altid lavet mmf dagen inden jeg skulle bruge det.... lagt det i køleskab og derefter opvarmet kort 10 sek i køleskab for derefter at tilsætte mere flormelis hvis den stadig er klistret....

Om det er den rigtige måde at gøre det på ved jeg ikke men den fungere hos mig.....

held og lykke og glæder mig til at se resultatet...

Anmeld

19. august 2009

Heidi.

linemus skriver:

Det skal ikke klistre til dine fingre, for så kan du jo ikke modellere med det. Når du ikke kan røre mere i det, må du ælte, indtil det har en konsistens, hvor det næsten ikke hænger ved. Så det skal være blødt.

Jeg laver det altid lige inden, jeg skal bruge det, så det behøver ikke komme i køleskabet. Jeg bruger Maizena til at rulle det ud med og til at komme på hænderne. Det gør det meget nemt. Bruger du flormelis kan det godt klistre.

Men er det noget jeg skal gøre nu?? Altså ælte det til det ikke hænger i mere, eller kan det vente til i morgen hovr jeg skal bruge det?

Anmeld

19. august 2009

ka li ja

du skal kunne lave en kugle ud af det uden det hænger ved fingrene. men det skal også kun være lige så det ikke hænger ved. og så i køleskabet med det, og når du skal bruge det i morgen putter du det bare 10-15 sek i mikroen, og så ælter du det med flormelis igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.