at få 6 måneder gammel baby til at ændre soverytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.686 visninger
3 svar
0 synes godt om
19. august 2009

pipsen

Har et rigtigt luksusproblem. Vores baby har sovet igennem om natten næsten fra starten af, så ingen rander under øjnene eller klynk herfra Dog er han vågen hver aften og sover stadig ved siden af mig. Kunne godt tænke mig to ting. 1. at han sov tidligere, så vi to voksne turtelduer havde lidt tid sammen, 2. at han sov i hvertfald noget af natten i sin egen seng (ved siden af vores seng). Har I nogle bud på, hvordan jeg gør det? Ligger jeg ham bare i sengen, bliver han ked af det og det kan jeg ikke acceptere, så har brug for nogle nænsomme metoder (gør ikke noget, hvis det tager lidt tid). Gå aftentur med barnevognen er forsøgt, men han vågner desværre når vognen står stille... Hans søvnrytme er ca. som følger 10-11 tiden ammer vi og han sover efterfølgende indtil 3-4 tiden, hvor han ammer lidt igen, og sover så videre. Ved 7 tiden ammer han igen og er så vågen et par timer. Omkring 9-10 tiden falder han i søvn og sover til ca kl. 12. Derefter er det kun små powernaps det bliver til...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

sol

snud jeg har en der er 20 månder som stadig vågner 4 gange om natten. og jeg har fået nogle gode råd som jeg lige vil give vider.

på det at sove i engen seng kann i gøre det, at den trøje du har haft på den dag ligger du ned til ham eller rundt om hvodepuden, eller så lig en lillebamsee ind i din bh, eller i buksekanten, så dufter den rigtig af dig og barenet for den fornemmelse af at du ligger ved siden af, tager lidt tid men det virker.

lig barnet ned i sin seng og lig så med en hånd på dens bryst eller bare ved siden. og fra dag til dag flt hånden lidt og derefter hele kroppen,

det med at jeres sengetid bliver så seng og i engen voksentid har, der kan i jo prøve at lave en fast middagslur omkrin 11 tiden og så ikke de små lure efter.

i har nok hørt dem før men lige hvad jeg kunne komme på. håber de kan hjælpe lidt

Anmeld

23. august 2009

mor_sabina

pipsen skriver:

Har et rigtigt luksusproblem. Vores baby har sovet igennem om natten næsten fra starten af, så ingen rander under øjnene eller klynk herfra Dog er han vågen hver aften og sover stadig ved siden af mig. Kunne godt tænke mig to ting. 1. at han sov tidligere, så vi to voksne turtelduer havde lidt tid sammen, 2. at han sov i hvertfald noget af natten i sin egen seng (ved siden af vores seng). Har I nogle bud på, hvordan jeg gør det? Ligger jeg ham bare i sengen, bliver han ked af det og det kan jeg ikke acceptere, så har brug for nogle nænsomme metoder (gør ikke noget, hvis det tager lidt tid). Gå aftentur med barnevognen er forsøgt, men han vågner desværre når vognen står stille... Hans søvnrytme er ca. som følger 10-11 tiden ammer vi og han sover efterfølgende indtil 3-4 tiden, hvor han ammer lidt igen, og sover så videre. Ved 7 tiden ammer han igen og er så vågen et par timer. Omkring 9-10 tiden falder han i søvn og sover til ca kl. 12. Derefter er det kun små powernaps det bliver til...

Mit allerbedste råd er at have en ordentlig potion selvtillid bag beslutningen. Jeg tror på at barnet kan mærke de halvhjertede beslutninger.
Min ide er at sætte dig 100 % for at han skal i egen seng og lidt tidligere, og så gøre det. Fortæl ham at nu er det sengetid du skal sove i din egen seng og vis ham at det er trygt og helt okay. (jeg tror på at det virker og håber også det gør for jer) Herhjemme lægger vi Phillip i seng omkring 7-8 tiden og så bliver han lagt i sin seng ved siden af vores og vi kigger ind til ham og giver ham sutten hver 3-5 min så han ved vi ikke er gået.
Håber det er et råd du kan bruge og det kan give dig lidt mod på at prøve igen.
Men ellers er der også rigtig mange gode råd at hente på netsundhedsplerjersken.dk.
Held og lykke med det og vil da gerne høre hvad i finder på for at få gennemført projektet håber det lykkes for jer (selvfølgelig gør det det)

Anmeld

23. august 2009

Vingummien

Hej,  vi har også en dreng der altid har sovet perfekt, han er nu 1 år.

De første måneder lå han og sov på min mave om natten, og sov i mine arme om dagen, kunne nogle gange liste ham over i sofaen så han lå og sov ved mine fødder.

Da han var 3 mdr som han på sofaen om dagen eller i barnevognen hvis vi var ude at gå, om aften faldt han i søvn i mine arme og så lagde jeg ham over i liften, men lod ham blive stående i stuen, og da det kørte fint og han kunne sove der til han skulle have mad kl 24 så begyndte jeg at rykke liften ind i hans seng som stod ved siden af vores, så fik han mad kl 24 og så sov han ved os indtil næste dag.

Jeg stoppede så med at amme da han var 3½ måned og så gik det som smurt, tror det er fordi at han så ikke kan lugte mælk ved mig.
Da vi havde brugt liften i hans seng, prøvede jeg en dag han skulle sove middags lur at ligge ham i hans seng, og fra den dag var det slut med liften da han fandt ud af at han kunne fylde i sengen hehe.

Så beyndte vi at ligge ham i hans seng om aften kl 7 når han skulle i seng, og så efter hans flaske kl 24 kom han som regl over til os og sove.

Da han er omkring 6 måneder (vi bor i en lille lejlighed der) rykker vi simpelhen vores madrasser ind i stuen og sover så der, så han havde sit eget værelse, og det var ligesom om at det gav ham en anden stilhed når han skulle sove så han sov igennem uden mælk hele natten, og sov kun sammen med mig når hann skulle have middagslur.

Da han var 7½ måned flyttede vi i større lejlighed og han fik eget værelse, og de første 2 uger sov han middagslur sammen med mig inde i vores seng, men han moslede rundt og har siden sovet i hans egen seng på hans eget værelse uden problemer eller brok fra ham.

Nu kommer han i seng ved 20-21 tiden sover til ca 8 hverdag og sover 2-3 timers middags lur og får 1-2 timer lige før aften. Og garentere for at hvis jeg prøvede at tage en lur med ham, så ville han ikke sove da han sover bedst for sig selv nu dog med sin bamse Magnus.

Det var lige vores lille sove historier og hvordan vi ligesom har taget det lidt i etaper og lidt efter lidt, da jeg mener det er det bedste, jeg kan ikke selv have når de græder, og jeg går op i at i den alder skal de have det de har brug for og ikke det vi har brug for.

Jeg vil gætte på at det ikke helt lykkes jer før at du ikke ammer ham mere, da han er vantil at sove i nærheden af din lugt, men hvis jeg var jer ville jeg tage det lidt efter lidt.

F.eks få ham til at kunne sove uden dig inde i stuen og så resten af natten sammen med dig, og når det bare fungere så ind i hans seng om aften osv. Men mærk godt efter om han er parat til det.

Håber i finder ud af det så i finder en god løsning for jer alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.