Bliver det nogensinde bedre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.029 visninger
3 svar
1 synes godt om
8. september 2014

BornholmerTwins

Vores twinser bliver 12 uger imorgen, og selvfølgelig er de jo rigtig dejlige, og jeg elsker dem overalt på jorden, men lige nu synes jeg godt nok det er hårdt altså.... Har ellers lige haft en lang periode hvor det gik rigtig godt, de havde ganske vidst nogle dårlige dage som alle andre også har, men det var så også det. Der var masser af overskud til både børn, hus, parforhold og ego-tid. Men nu er den bare vendt helt rundt, så bare det at få hverdagen til at fungere bare nogenlunde, virker uoverskueligt.... Charlie er ved at få tænder, så at han pylrer er som sådan helt okay. Men Regitze har endnu engang en periode med skrig og græd næsten hele dagen, og intet hjælper. Vi får rengøringshjælp en gang om ugen, men dagen efter hun har været her ligner det igen en svinesti. Mad er en by i Rusland, bare tanken om det kan slå mig helt ud, for hvornår skulle jeg lige have tid og overskud til det.... Og kan efterhånden ikke huske hvornår jeg sidst var i bad, og det er også svært at overskue at få ungerne i bad... Og så skal jeg samtiddigt afsted 3 dage om ugen, til noget kommune-halløj så de kan vurdere om vi er gode nok forældre... Og vi har barnedåb om under 1 måned som der også lige skal være styr på, og så skal vi flytte om 3 måneder, men det med at pakke det når jeg da aldrig til.... Er virkelig tudefærdig, og misunder SÅ MEGET dem der kun har enkeltbørn lige nu...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

anonym10101

BornholmerTwins skriver:

Vores twinser bliver 12 uger imorgen, og selvfølgelig er de jo rigtig dejlige, og jeg elsker dem overalt på jorden, men lige nu synes jeg godt nok det er hårdt altså.... Har ellers lige haft en lang periode hvor det gik rigtig godt, de havde ganske vidst nogle dårlige dage som alle andre også har, men det var så også det. Der var masser af overskud til både børn, hus, parforhold og ego-tid. Men nu er den bare vendt helt rundt, så bare det at få hverdagen til at fungere bare nogenlunde, virker uoverskueligt.... Charlie er ved at få tænder, så at han pylrer er som sådan helt okay. Men Regitze har endnu engang en periode med skrig og græd næsten hele dagen, og intet hjælper. Vi får rengøringshjælp en gang om ugen, men dagen efter hun har været her ligner det igen en svinesti. Mad er en by i Rusland, bare tanken om det kan slå mig helt ud, for hvornår skulle jeg lige have tid og overskud til det.... Og kan efterhånden ikke huske hvornår jeg sidst var i bad, og det er også svært at overskue at få ungerne i bad... Og så skal jeg samtiddigt afsted 3 dage om ugen, til noget kommune-halløj så de kan vurdere om vi er gode nok forældre... Og vi har barnedåb om under 1 måned som der også lige skal være styr på, og så skal vi flytte om 3 måneder, men det med at pakke det når jeg da aldrig til.... Er virkelig tudefærdig, og misunder SÅ MEGET dem der kun har enkeltbørn lige nu...

Kram til dig 

Nu har jeg ikke selv tvillinger men tror godt jeg kan love dig at det på et tidspunkt bliver bedre 

Anmeld

8. september 2014

Wik

Det skal nok blive bedre. Det er totalt kaos til tider, og det er også selvom man ikke har tvillinger, men har en eller to, for ikke at sige tre 

Du har den ulempe at de begge har behov der 100 skal dækkes af mor og far og ikke kan ret meget selv endnu, når de bliver ældre bliver det nemmere, det lover jeg. Mennesket er det mest hjælpeløse væsen når de fødes, men de er også dem der udvikler sig mest, så om et år (ja, det er lang tid) men så vil rigtig mange ting blive betydelig lettere.

Prøv og slap af i alt rodet og nyd det du kan, og brok dig til veninderne når det hele brænder på i hovedet. Jeg føler med dig, og sender massere af god energi

Anmeld

9. september 2014

Heidi B

Du bliver nød til at beslutte dig for hvordan du vil køre det. Sådan er det med små tvillinger. 

Jeg besluttede mig for at jeg ville ud hver dag og jeg skulle i bad hver dag. Ved ikke om din mand arbejder, men ellers må i komme ind i en rytme hvor han overtager børnene og du får et kvartes mortid når han kommer hjem. Og så må man sidde med den tvilling der har brug for det og lægge den anden ved siden af. Jeg levede de første måneder på gulvet hvor jeg sad meget med Jeppe og Mikkel lå ved siden af. Så var alle glade. HUSK at hvile når de gør det, og tag i mod den hjælp folk tilbyder. Og kommer der nogen på besøg så sig tager du børnene eller gryderne. Det er en vigtig læring når man har små tvillinger, du kan ikke det hele selv.

Lav dobbelt portion af maden nu du er i gang og kom ud af døren. Det er vigtigt.

Lige nu kan du ikke bruge til noget at det går over, men det gør det. Og måske skal du snakke med lægen, for du lyder som om du er ret presset. Husk at slippe børnene, de kan sagtens være hos far, bedster, veninder i et kvarter til en halv time mens mor får lidt tid. For det ER krævende.

Kunne rengøringshjælpen udvides, kunne hun tage ungerne en time i barnevognen og gå en tur? Er der en ung pige i nærheden der kunne gøre det??

Skriv endelig igen.

Mine drenge er 8 år og vi har overlevet, og min mand og jeg er stadig gift. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.