Du bliver nød til at beslutte dig for hvordan du vil køre det. Sådan er det med små tvillinger.
Jeg besluttede mig for at jeg ville ud hver dag og jeg skulle i bad hver dag. Ved ikke om din mand arbejder, men ellers må i komme ind i en rytme hvor han overtager børnene og du får et kvartes mortid når han kommer hjem. Og så må man sidde med den tvilling der har brug for det og lægge den anden ved siden af. Jeg levede de første måneder på gulvet hvor jeg sad meget med Jeppe og Mikkel lå ved siden af. Så var alle glade. HUSK at hvile når de gør det, og tag i mod den hjælp folk tilbyder. Og kommer der nogen på besøg så sig tager du børnene eller gryderne. Det er en vigtig læring når man har små tvillinger, du kan ikke det hele selv.
Lav dobbelt portion af maden nu du er i gang og kom ud af døren. Det er vigtigt.
Lige nu kan du ikke bruge til noget at det går over, men det gør det. Og måske skal du snakke med lægen, for du lyder som om du er ret presset. Husk at slippe børnene, de kan sagtens være hos far, bedster, veninder i et kvarter til en halv time mens mor får lidt tid. For det ER krævende.
Kunne rengøringshjælpen udvides, kunne hun tage ungerne en time i barnevognen og gå en tur? Er der en ung pige i nærheden der kunne gøre det??
Skriv endelig igen.
Mine drenge er 8 år og vi har overlevet, og min mand og jeg er stadig gift.
Anmeld