Omplacering af ældre hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2014

Hvem?

Anonym skriver:

Håber I vil holde jer til emnet og undgå at komme med alle mulige holdning til at dette er forkert. 

Sagen er den , at vi / jeg har den skønneste lille hund. Men som tingene har ændret sig i vores familie kniber det i den grad med overskuddet til at have en hund. Både hvad angår gåturer , rengøring , omsorg mm. 

Det er LANG FRA MIN ØNSKE SITUATION, men må indse at det er mere end jeg kan klare.

men er det synd, at omplacere en ældre hund ? Den bliver 8 til dec og har altid været hos os. Den er meget knyttet til mig. Den har en race hjertefejl, ikke noget den er plaget af, men kan komme.

jeg er langt fra stolt af situationen  så kom gerne med konstruktive svar . 

Ville en omplacering være muligt ? I så fald hvor finder man en EGNET familie ? For ønsker det skal være et godt sted, hvor den kan være resten af sine dage.

Vi fik vores hund da hun var knap 8, vant til at bo i lejlighed inde midt i en storby ejernes situation havde også ændret sig og han var bare nød til at skulle af med hende

Vi bor på en stor ejendom laaaaaaangt ude på landet, vi tog chancen, da vi virkelig forelskede os i hende med det samme <3

Nu er hun knap 13 år og elsker livet på landet, og fortryder ikke et sekund vi sagde ja til hende - det har været SÅ nemt med hende, hun følte sig hjemme fra dag 1.

Tidlige ejer har været her 1 gang for at sikre sig at hun har det godt, og det har hun

Så ja, det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Anonym trådstarter

KBN88 skriver:

Du spurgte (som du selv nævner) om det er synd. Jeg svarer helt ærligt, at ja det synes jeg!

Hvis alle alternativer er gennemtænkt, og at give hunden bort er eneste alternativ, ja så forstår jeg faktisk ikke dit indlæg? Så burde du have gjort klart at du søgte efter folk som har omplacerer hunde og deres erfaringer.

Det er ikke for at rakke ned eller noget - men du spurgte om holdninger - jeg kom med min

Jeg håber i finder en løsning der fungerer for jer

PS. Jeg var i zoo i går, og vi parkerede i et boligområde, hvor der på samtlige døre hang en seddel: må jeg lufte din hund? - en 10 årig pige som ville lufte hund uden beregning - så de findes derude

Kan vel godt skrive et indlæg for at høre om det er synd at omplacere , netop fordi alle ting er tænkt igennem med henblik på at beholde den og er kommet frem til at det ikke er muligt.

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Hvem? skriver:

Vi fik vores hund da hun var knap 8, vant til at bo i lejlighed inde midt i en storby ejernes situation havde også ændret sig og han var bare nød til at skulle af med hende

Vi bor på en stor ejendom laaaaaaangt ude på landet, vi tog chancen, da vi virkelig forelskede os i hende med det samme <3

Nu er hun knap 13 år og elsker livet på landet, og fortryder ikke et sekund vi sagde ja til hende - det har været SÅ nemt med hende, hun følte sig hjemme fra dag 1.

Tidlige ejer har været her 1 gang for at sikre sig at hun har det godt, og det har hun

Så ja, det kan sagtens lade sig gøre

Tak for dit svar. Hvordan kom I , i kontakt med tidligere ejer ? Dejligt jeres hund trives så godt hos jer, håber selvfølgelig dette ville være muligt for vores. Den er som sagt den skønneste hund , og jeg har det skidt med at skulle træffe det valg men er også nød til at være realistisk.

Anmeld

8. september 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Kan vel godt skrive et indlæg for at høre om det er synd at omplacere , netop fordi alle ting er tænkt igennem med henblik på at beholde den og er kommet frem til at det ikke er muligt.

Absolut, du gør det bare ikke klart i indlægget at alternativet er aflivning, da alt andet er prøvet... Derfor kom jeg med en masse gode råd som jeg kunnet have sparet dig for hvis det fremgik af indlægget.

I sådan en situation - så er omplacering da det eneste mulige, synd eller ej, hvis hunden er velfungerende, sund og rask, og har flere gode år tilbage, og ALT andet er prøvet ..

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Absolut, du gør det bare ikke klart i indlægget at alternativet er aflivning, da alt andet er prøvet... Derfor kom jeg med en masse gode råd som jeg kunnet have sparet dig for hvis det fremgik af indlægget.

I sådan en situation - så er omplacering da det eneste mulige, synd eller ej, hvis hunden er velfungerende, sund og rask, og har flere gode år tilbage, og ALT andet er prøvet ..

Hvis omplacering ikke ville være muligt og jeg ikke kan beholde den. Hvad ville der så være af muligheder ??

skriver jo netop at jeg ikke har overskuddet til at have hunden mere og derfor om en omplacering ville være synd.

jeg spørg jo ikke efter råd . Skriver netop at jeg håber at evt svar ville være om mit spørgsmål , netop om omplacering ville være synd og muligt . Hvilket du mener . Og jeg selv har tanker om. 

Anmeld

8. september 2014

Ida b

Anonym skriver:

Tak for dit svar. Dejligt at høre det kan lade sig gøre. Har du kontakt med nye ejer ? Som skrevet er det forandringer i familien som gør dette nok bliver nødvendigt, langt fra min ønske . Men er også nød til at være realistisk, har bare ikke overskuddet Men er selvfølge " bange " for det ville være synd for hunden og den ville mistrives.

Jeg ved det er enormt hårdt, og ikke med ens gode vilje og vi savner ham også, men ved han har fået et bedre liv, end det vi kunne tilbyde ham. Vi havde kontakt i de første måneder, for ligsom at have en føling med om han kunne falde til hos dem.

Jeg syntes absolut ikke aflivning er nogen god løsning, med mindre hunden er syg, er glad for jeg ikke valgte dette. 

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

Ida b skriver:

Jeg ved det er enormt hårdt, og ikke med ens gode vilje og vi savner ham også, men ved han har fået et bedre liv, end det vi kunne tilbyde ham. Vi havde kontakt i de første måneder, for ligsom at have en føling med om han kunne falde til hos dem.

Jeg syntes absolut ikke aflivning er nogen god løsning, med mindre hunden er syg, er glad for jeg ikke valgte dette. 

Det er nemlig langt fra med sin gode vilje. Vi havde det oppe og vende for 2 år siden, havde besøg af et interesseret par. Så fandt vi ud af den havde hjertefejl, og mente ikke det var rimeligt at den skulle andre steder hen. Nu har min situation taget endnu en drejning og kan slet ikke finde overskuddet til den, hvilket ikke er rimeligt over for hunden Ville også gerne følge op så jeg ville være sikker på den trives i evt ny familie.

Anmeld

8. september 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvis omplacering ikke ville være muligt og jeg ikke kan beholde den. Hvad ville der så være af muligheder ??

skriver jo netop at jeg ikke har overskuddet til at have hunden mere og derfor om en omplacering ville være synd.

jeg spørg jo ikke efter råd . Skriver netop at jeg håber at evt svar ville være om mit spørgsmål , netop om omplacering ville være synd og muligt . Hvilket du mener . Og jeg selv har tanker om. 

I min verden er der forskel på at mangle overskud - og at være ude i den løsning hvor det enten er omplacering eller aflivning, og i get it now - jeg tydede bare ikke dit oprindelige indlæg sådan.

Ja omplacering er synd synes jeg - men at aflive en velfungerende hund er endnu mere synd, men du kender din hund bedst - og dermed er jeg sikker på at i vælger den løsning som er bedst for lige præcis jeres hund..

Og - sikke en lorte situation at stå i..

Anmeld

8. september 2014

Anonym trådstarter

KBN88 skriver:

I min verden er der forskel på at mangle overskud - og at være ude i den løsning hvor det enten er omplacering eller aflivning, og i get it now - jeg tydede bare ikke dit oprindelige indlæg sådan.

Ja omplacering er synd synes jeg - men at aflive en velfungerende hund er endnu mere synd, men du kender din hund bedst - og dermed er jeg sikker på at i vælger den løsning som er bedst for lige præcis jeres hund..

Og - sikke en lorte situation at stå i..

Når jeg skriver manglende overskud , er dette den sidste udvej og som skrevet langt fra ønske situation . Ville ønske det anderledes og har skubbet det længe, fordi jeg har det skidt med den løsning ,men må være realistisk. Kan kun sige jeg har samme tanker som dig derfor jeg søgte råd om det var synd og muligt. Fordi det er meget svært for mig. Føler jeg vælger imellem pest og kolera. Mit  Er revet i stykker over jeg er nød til at træffe denne beslutning. 

Anmeld

9. september 2014

EAF

Anonym skriver:

Håber I vil holde jer til emnet og undgå at komme med alle mulige holdning til at dette er forkert. 

Sagen er den , at vi / jeg har den skønneste lille hund. Men som tingene har ændret sig i vores familie kniber det i den grad med overskuddet til at have en hund. Både hvad angår gåturer , rengøring , omsorg mm. 

Det er LANG FRA MIN ØNSKE SITUATION, men må indse at det er mere end jeg kan klare.

men er det synd, at omplacere en ældre hund ? Den bliver 8 til dec og har altid været hos os. Den er meget knyttet til mig. Den har en race hjertefejl, ikke noget den er plaget af, men kan komme.

jeg er langt fra stolt af situationen  så kom gerne med konstruktive svar . 

Ville en omplacering være muligt ? I så fald hvor finder man en EGNET familie ? For ønsker det skal være et godt sted, hvor den kan være resten af sine dage.

Kig eventuelt på facebook efter grupper omhandlende hunde - der er en der hedder Genbrugshund - omplacering af - og noget med ældre hunde/dyr  Men for hundens skyld, GIV DEN IKKE VÆK! 

Hundekampe foregår også her i landet og sådan en fin gratishund kan ende op de mest usle brutale steder - og de har det med at sende en sød, naiv kæreste der har snakketøjet og uskyldigheden i og over sig som så drager afsted med hunden som enten bliver baitdog (brugt som madding) så  for at din lille Cava får et godt hjem. Syntes ikke det er synd, så længe du skriver en kontrakt med de nye ejere at den så skal tilbage til dig hvis det ikke går så DU kan tage valget om den videre færden og liv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.