Synes hendes bukser strammer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

413 visninger
2 svar
1 synes godt om
8. september 2014

Sandratoft

Hun er ellers en forholdsvis slank baby, 60 cm og 5,8 kg, men synes bare strømpebukser og bukser strammer på hendes mave.

Er meningen? Altså hun kan sagtens trække vejret, men det er ved at være der hvor der næsten efterlades mærker efter tøjet, og dette selvom vi bruger bukser str 68.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2014

Skouboe

Nogle mærker er strammere i taljen end andre - prøv evt at skifte mærke.

Med strømpebukser så bruger jeg generelt altid 1-2 størrelser større end den størrelse de bruger i andet tøj, så synes jeg de sidder bedst. Det gør jeg stadig selvom mine nu er 4 & 5.

Køb bukser med bred rib i kanten (5 cm eller mere), de strammer ikke på samme måde. Hvis du kender nogen der syr, kan du få syet leggings og bukser der passer bedre i taljen.

Posebukser med rib eller elastik ved foden, er mere fleksible, så hvis du køber sådan nogen, kan du godt gå en størrelse op.

Bukser i fast stof, fx jeans kan bukkes op ved foden.

Generelt er min erfaring at de perioder hvor babyers tøj passer er få og der er langt imellem. Det er altid liiige lidt til den lille side eller liiiige lidt stort, alt efter om de er på vej ind eller ud af en størrelse.

Et godt råd er at skele mere til hvordan tøjet sidder og mindre til hvilken størrelse der står på mærket.

Herhjemme har vi det omvendte problem. Mine unger er så lange at hvis deres tøj passer i længden, så kan de svømme i det i taljen, så jeg syr en masse selv

Anmeld

8. september 2014

Skouboe

Nu er de her alt for store, men det er denne model jeg tænker på. Den er nem at klippe og sy og nem at tilpasse og de sidder fantastisk på babyer pga. den brede rib.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.