Erfaringer fra Viborg sygehus søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.574 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. marts 2008

camillawp1982

Hej :)

Når det engang bliver min tur, så skal jeg føde på Viborg sygehus.
Men jeg synes godt nok at jeg har hørt mange mærkelige ting om det sygehus!

En af de ting der irriterer mig mest er at der står på hjemmesiden at man ikke kan få at vide hvilket køn barnet har ved scanningen. Det er, ifølge hjemmesiden, for ressourcekrævende at lave denne undersøgelse. Men jeg anser det som en vigtig del af forberedelsen til fødslen at vide barnets køn. Jeg ved godt at det vidste man jo ikke i gamle dage, men vi lever altså ikke i oldtiden længere.

Så kom med jeres erfaringer, gode som dårlige!

MVH Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2008

MrsMartens

Jeg har født to børn, begge på Viborg, og har været godt tilfreds med begge oplevelser!

Kønsscanning er en MEGET resoursekrævende ting, og det må være vigtigere at du finder ud af om barnet er sundt, end om det er en knægt eller en tøs!!!! Ellers må man betale sig fra det. Det skal dog siges, at ofte, ikke altid, kan de på MD scanningen se kønnet, og spørger om du vil vide det. Du kan også sige at hvis det er muligt, vil du gerne vide det!!

Men gode erfarringer herfra!!:)

Anmeld

29. marts 2008

camillawp1982

Hej :)

Selvfølgelig er det vigtigt at barnet er sundt og rask, men jeg troede bare ikke at det var så stort et problem at se barnets køn på scanningen.

MVH Camilla

Anmeld

30. marts 2008

Lis

UPS, kom lige til at anmelde indlægget, det er en fejl, det finder de nu også hurtig ud af:-D

Det jeg skrev var: jeg har selv født 2 drenge på Viborg sygehus og vil ikke betænke mig i at føde der igen, så du kan trygt møde op på Viborg sygehus når den tid kommer:-D

kram Fra Lis

Anmeld

3. april 2008

Muffinmus

Tja, jeg kunne nemt få det med kønnet af vide, så tror mest det er hvis de vender hetl umuligt at de ikke gider lede.:)
Har ingen probemer med Viborg sygehus, men synes de kludrede lidt i det med mit Ks-sår. Og havde generelt er rigtigt dårligt fødselsforløb, men det var ikke deres skyld jo... Ikke det hele hvert fald.
Skal jo også bruge dem næste gang jeg bliver gravid og det har jeg det fint ok med:)

Anmeld

19. april 2008

Nadi

Hej Camilla.

Tror nu også mest det er for at man ikke forventer at de fortæller en det. Jeg har været super glad for at jeg fødte på Viborg sygehus, personalet er bare så flinke og søde, og det er et rigtig flot patient hotel de har ;)

Jeg kan ikke give dig ret i at det er en vigtig del i at forberede sig på fødslen, for mig var det simpelthen den største oplevelse at få lagt mit barn op på maven og lægen sagde "tillykke det blev en dreng" (L)

Men jeg kan varmt anbefale Viborg Sygehus, som jo fik deres fødegang renoveret for 2-3 år siden, så den er helt i top.

-Nadia

Anmeld

28. maj 2008

bette

har også født på viborg sygehus..
synes også det er udemærket.. men vil også sige at der nok findes bedre steder.. udfra min mors kræfterfaring (hun døde af det)
men ud fra fødslen synes jeg ikke der var noget at sætte finger på..:D
og vi blev også spurgt om vi ville vide kønnet.. men det ville vi ik dengang.. men næste gang vil jeg gerne.. og regner og håber da også de vil se efter.. det kan jo være noget med strejken at gøre at de ikke kigger køn lige i tiden..

Anmeld

2. oktober 2008

netdaddy

Ved godt at det er længe siden der har været skrevet i denne tråd, men vil lige give min mening om Viborg Sygehus med, idet vi fik en dreng ved kejsersnit der i august 2008.

Selve fødegangen er helt iorden. De er meget professionelle og træffer hurtige og gode beslutninger, og vi følte os hele tiden i trygge hænder.

Patienthotellet er derimod en helt anden sag. Vi havde en meget dårlig oplevelse med både stedet og med jordemødrene.
Vores søn er født 14 dage over tid, og jordemoderen på fødegangen sagde også at den madpakke de normalt har med havde vores dreng brugt. På barselsgangen læser de journalen og handler efter at han er født 14 dage over tiden, men på patienthotellet (som jeg idag sammenligner med hotellet i "The Shining/Ondskabets hotel"), læste de ikke journalen og var ikke klar over at han var født 14 dage over tid. De lyttede heller ikke til os, selv om vi gentagne gange gjorde dem opmærksomme på det, og først lørdag formiddag (vi kom på patienthotellet torsdag eftermiddag), da vi sætter hårdt mod hårdt får vi noget erstatningsmælk til ham, idet han nu har tabt næsten 10% af sin fødselsvægt. Han er blevet sultet i knapt to dage, idet mælken ikke var faldet til.
Så det der skulle have været en afslappende og rolig oplevelse med vores lille søn blev istedet et rent helvede og et mareridt jeg ikke ønsker for andre.

Bevares - hvis amningen og alt det andet bare havde fungeret, så havde det sikkert været noget andet, men når nu det bare ikke vil, selv om vi vil, så må de altså se på alternativerne istedet for at hænge sig i deres forstokkede holdninger om at amning altså er det eneste rigtige, koste hvad det koste vil.
Os kostede det næsten en fødselsdepression for min hustru, og jeg var også selv ved at køre helt i kulkælderen. Men idag er vores søn et sundt, raskt og stærk barn der udelukkende får modermælkserstatning!
Vi har fået dette konstateret af både sundhedsplejersken og af vores egen læge ved 5-ugers undersøgelsen idag.

Tag den jordemødre på patienthotellet i Viborg!

Næste gang vi skal have børn forlanger vi at komme på barselsgangen og tager hurtigst muligt hjem til os selv igen. Vi skal i hvert fald IKKE på patienthotellet igen, selv om vi gerne ville møde den søde kantinedame Inger, som nærmest var det eneste venlige, forstående og rare menneske vi mødte der i de 3½ dage vi var der.

Anmeld

25. marts 2009

Valle81

Hejsa.

Jeg fødte i 2004 på Viborg Sygehus. Jeg havde en super fødsel og en super oplevelse af det hele. Jeg havde en mandlig jordemor, som vbar dybt dybt professionel, sympatisk hjælpende osv.

I 5 dage lå jeg på fødegangen, var jeg havde en dejligt ophold. Jeg var meget alene( er alene mor, før under og efter fødsel) og sygeplejersker og jordemødre var så søde og hjælpende, med alt fra amning til at servere min mad:0)

Så Viborg Sygehus kan jeg stærkt anbefale. Men det er jo svært at sige for og imod, for ingen fødsler er ens og ens behov og forventninger og oplevelser af ting er jo vidt forskellige:0)

Venligst fra Viborg

Anmeld

25. marts 2009

Rasmine

Valle81 skriver:

Hejsa.

Jeg fødte i 2004 på Viborg Sygehus. Jeg havde en super fødsel og en super oplevelse af det hele. Jeg havde en mandlig jordemor, som vbar dybt dybt professionel, sympatisk hjælpende osv.

I 5 dage lå jeg på fødegangen, var jeg havde en dejligt ophold. Jeg var meget alene( er alene mor, før under og efter fødsel) og sygeplejersker og jordemødre var så søde og hjælpende, med alt fra amning til at servere min mad:0)

Så Viborg Sygehus kan jeg stærkt anbefale. Men det er jo svært at sige for og imod, for ingen fødsler er ens og ens behov og forventninger og oplevelser af ting er jo vidt forskellige:0)

Venligst fra Viborg

Det skulle vel ikke være Morten, Miss Valle?

Ham havde jeg også til Mille, han er fantastisk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.