Lidt hjælp, tak ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
9 svar
2 synes godt om
7. september 2014

looouise.g

Hej alle i dejlige damer. 

Jeg fandt ud af i starten af ugen at jeg er gravid. (Vi har prøvet i 7 måneder). 

Den dejligste overraskelse nogensinde. Jeg har regnet ud, at jeg lige er gået ind i uge 6 i dag. Og skal til første lægebesøg i morgen. 

Jeg har så mange forskellige tanker og har svært ved at forstå det. jeg har symptomer som; lidt underligt i maven, oppustethed, lidt ømme bryster og svie når jeg skal tisse. Så det er jo et klart tegn men mine tanker går på hvorvidt det kan gå galt? Jeg synes ikke rigtig jeg kan glæde mig.

Kan lægen fortælle i morgen om ægget sidder rigtigt eller om det er uden for livmoderen?

Er der andre der deler samme frustration? 

Håber på lidt hjælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2014

looouise.g

looouise.g skriver:

Jeg fandt ud af i starten af ugen at jeg er gravid. (Vi har prøvet i 7 måneder). 

Den dejligste overraskelse nogensinde. Jeg har regnet ud, at jeg lige er gået ind i uge 6 i dag. Og skal til første lægebesøg i morgen. 

Jeg har så mange forskellige tanker og har svært ved at forstå det. jeg har symptomer som; lidt underligt i maven, oppustethed, lidt ømme bryster og svie når jeg skal tisse. Så det er jo et klart tegn men mine tanker går på hvorvidt det kan gå galt? Jeg synes ikke rigtig jeg kan glæde mig.

Kan lægen fortælle i morgen om ægget sidder rigtigt eller om det er uden for livmoderen?

Håber på lidt hjælp 

Jeg kan sagtens glæde mig - hvilket jeg også gør. 

Har bare søgt på nettet efter mere viden, og bliver lidt forvirret omkring de forskellige ting 

Anmeld

7. september 2014

Mille89kbh

Har samme frustration som dig! 

Jeg tænker dog at mange af dine tanker og spørgsmål, vil blive besvaret i morgen :-) 

jeg kunne først få en tid den. 22/09 - så synes at det er lidt længe at rende rundt med en masse spørgsmål. 

Anmeld

7. september 2014

looouise.g

Mille89kbh skriver:

Har samme frustration som dig! 

Jeg tænker dog at mange af dine tanker og spørgsmål, vil blive besvaret i morgen :-) 

jeg kunne først få en tid den. 22/09 - så synes at det er lidt længe at rende rundt med en masse spørgsmål. 

Det håber jeg godt nok! 

Der er godt nok også længe til - er det pga din læge har travlt? 

Jeg kunne få en tid samme dag jeg ringede men da der var travlt på job måtte jeg lige vente weekenden over, det synes jeg har været længe  

Tænker om man "skal" være mere træt eller om det bare er individuelt lige som kvalme, lider nemlig ikke af noget af det. Tænker om alt er som det burde eller jeg bare indtil videre har været heldig?

Anmeld

7. september 2014

Mille89kbh

Det er jeg sikker på 

Hvis du vil og har tid, må du meget gerne dele lidt gode råd ud, hvis du får nogle? 

Det et er fordi at jeg er startet i praktik, så jeg kan kun bestemte dage, så det hele skulle lige passe sammen med hendes tider også- øv! 

Ja jeg tror at det er meget individuelt. Det håber jeg! Man ved jo ikke en dyt, når det er første gang man er gravid 

Men når jeg læser rundt omkring, er folk enten meget trætte  og/eller har kvalme. Jeg tænker at det er dejligt at man ikke mærker noget, men på den anden side, er det nu også meget betrykkende at mærke graviditetstegn

Anmeld

7. september 2014

looouise.g

Mille89kbh skriver:

Det er jeg sikker på 

Hvis du vil og har tid, må du meget gerne dele lidt gode råd ud, hvis du får nogle? 

Det et er fordi at jeg er startet i praktik, så jeg kan kun bestemte dage, så det hele skulle lige passe sammen med hendes tider også- øv! 

Ja jeg tror at det er meget individuelt. Det håber jeg! Man ved jo ikke en dyt, når det er første gang man er gravid 

Men når jeg læser rundt omkring, er folk enten meget trætte  og/eller har kvalme. Jeg tænker at det er dejligt at man ikke mærker noget, men på den anden side, er det nu også meget betrykkende at mærke graviditetstegn

Jeg vil gerne dele lidt af det jeg får med mig i morgen. �� 

og ja præcis. Jeg har også tegn som ømme bryster, oppustethed om aftenen, lidt mærkeligt i maven og hyggigere vandledning samt svie ved toiletbesøg (muligvis blærebetændelse som også er et tegn) men ikke ting som kvalme og træthed. ��

Anmeld

7. september 2014

Mille89kbh

Tak.

det lyder til at du har lidt flere tegn end jeg.. Jeg har kun oppustet mave, og det er dét. Håber bare ikke at det er noget dårligt tegn. 

Anmeld

8. september 2014

Rockertand

looouise.g skriver:

Håber på lidt hjælp 

Nej, det kan han ikke, og du skal ikke have store forventninger til dit besøg, for der er ingen grund til at besøge lægen før uge 8, hvor der skal skrives vandrejournal, formentligt vil du bare aflevere en urinprøve, der viser positiv, så får du måske et par pjecer, og så bliver du sendt afsted med en ny tid, så det er lidt spild af tid.
De nyeste retningslinjer giver heller ikke grundlag for en gynækologisk undersøgelse, så det behøver du ikke.
Tillykke

Anmeld

8. september 2014

looouise.g

Du havde ret rockertand ��

har her til aften mærket små jag i højre side ved mit ribben, er det normalt? 

Anmeld

8. september 2014

looouise.g

Mille89kbh skriver:

Tak.

det lyder til at du har lidt flere tegn end jeg.. Jeg har kun oppustet mave, og det er dét. Håber bare ikke at det er noget dårligt tegn. 

Tror ikke det er et dårligt tegn, det er bare nyt endnu. Fik ikke så meget med fra lægen i dag andet end en ny tid �� skal afsted den 30. Sep - så det bliver spændende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.