Skifte bank, men hvad for en

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

702 visninger
5 svar
4 synes godt om
6. september 2014

Anonym trådstarter

Hej Alle

Min kæreste og jeg overvejer at købe hus, Da vi kan købe huse helt ned til 500.000 kr vil vi gerne finde en bank som kan låne os pengene

vi har i forvejen to af der er kvik lån som vi rigtig godt kunne tænke som at få samlet så pengene er lånt et sted

Hvilken bank har i lånt af?

Vi får til sammen ca udbatalt 15.000 efter skat hver månede

Vi har ikke andre lån end de to som vi gerne hmvil have samlet med det lån vi skulle tage for at købe hus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2014

esioul

Anonym skriver:

Hej Alle

Min kæreste og jeg overvejer at købe hus, Da vi kan købe huse helt ned til 500.000 kr vil vi gerne finde en bank som kan låne os pengene

vi har i forvejen to af der er kvik lån som vi rigtig godt kunne tænke som at få samlet så pengene er lånt et sted

Vi har ikke andre lån end de to som vi gerne hmvil have samlet med det lån vi skulle tage for at købe hus

Synes i skal tage hen til forskellige banker og høre hvad de kan tilbyde og hvor meget i kan låne. 

Der er stor forskel. 

Anmeld

6. september 2014

Jj1709

Anonym skriver:

Hej Alle

Jeg tror det bliver svært at finde en bank der vil låne jer til et hus.. 15000,- udbetalt tilsammen er ikke mange penge.. Og slet ikke når i har gæld ved siden af.. 

Få jeres kviklån af vejen først, og så spar op til en udbetaling, det vil hjælpe jer meget når i nu ikke har større indtægt end i har.. 

I skal have 5000,- hver til jer selv når ALT er betalt ifølge min bank, dvs så er de 10000,- røget ud af jeres 15000, og allerede der er 500000,- langt over hvad i vil have råd til.. 

Men ring rundt til div. Banker og få dem til at vurdere jeres situation, det er nemmest.. 

Anmeld

6. september 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej Alle

Der er flere problematikker, f.eks. Låner langt de fleste realkreditinstitutter ikke længere til huse under 500.000, og da de samarbejder med bankerne, vil kassen formentligt være lukket.
Derudover har I kviklån - hvorfor? Den slags lån optager man kun, hvis man ikke kan låne i banken og bare vil handle uansvarligt, bankerne rynker på panden alene på signalværdien i, at I kunne finde på det.
Et plus kunne dog være, at I har betalt samtlige afdrag til tiden, men hvis I har misset noget, så er det jo også et signal.
Med hensyn til indtægt, så er årlige husstandsindkomst vigtig, idet de fleste banker har et regnestykke, der vejledende siger:
Årlig indkomst før skat gange med 3 minus gæld, og så er det en risikovurdering, om de vil låne jer 80% af husets pris.
Vejledende skal I have 8000-12000 til rådighed til 2 voksne hver måned, oveni skal der være 2500 kr pr barn, og man kalkulerer med, at de nok kommer på et tidspunkt.
Så er der faktoren om arbejdssituation, fastansatte har altid større chance, studerende er en vurderingssag, arbejdsløshed er ikke godt.
Afdragsfrie lån får man kun, hvis man kan sidde i huset på et almindeligt obligationslån, dog kan man få "dispensation", hvis man er færdig med uddannelse lige om lidt og evt. har fast arbejde.
Hvis I skal have jeres kviklån i et lån hos banken, bliver hele lånet et forbrugslån, og det er altså en meget dyr fornøjelse, alternativet er 2 lån, et dyrt og et lidt mindre dyrt, men med en meget stor hovedstol, og det betyder, at resterne over tid bliver skyhøje.
Der er selvfølgelig mange varianter af ovenstående, men det er absolut bankernes marked, de bestemmer og går med livrem og seler.

Anmeld

6. september 2014

Maria.Berg

Ja synes det skifter meget hvor man får de bedste tilbud.

- Tag rundt og hør alle de forskellige banker og så kan i jo altid prøve at presse lidt på hvis i har fået et billigere tilbud i den tidligere bank?

Anmeld

6. september 2014

Nystart

Anonym skriver:

Hej Alle

Jeg har først og fremmest meget svært ved at se hvordan i selv mener det vil kunne lade sig gøre at få det til at løbe rundt...

Huske at forsikringer er HELT anderledes og DYRE i hus, der er større udgifter, og hvad hvis der går noget i stykker...plus i skal betale lån i huset af.....OG ha et vis rådighed beløb, og ved nordea ofte kræver 5000 kr når ALT er betalt.

Og nordea er ikke engang dem der kræver mest.

men med det sagt så få udskrift af begges lønsedler, skat, mm og tag turen rundt til samtlige banker....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.