Mønster - et hjertesuk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. september 2014

Skouboe

Jeg sidder og slaver ved symaskinen og er ved at sy vintergarderobe til pigerne og jeg mangler virkelig et mønster på en fin, enkel A-line kjole med lange ærmer i str 134, der ikke er alt for bred i modellen og gerne med lidt pos i ærmerne... Er der nogen der har set sådan et mønster?

Jeg synes det er svært når de skal være så store, jeg synes at de fleste mønstre (og i øvrigt også tøj) i den størrelse er ved at være meget teenage agtige, og det er min 5 årige bare ikke gammel nok til.

Jeg har så været ved at lave et mønster selv, men det driller og pasformen er bare ikke som jeg godt kunne tænke mig!

AAARGGGHHHH!!!

Her er et billede af seneste forsøg. Jeg har syet leggings, der passer til i den stribede rib fra halsen, og det er da også blevet meget pænt, men pasformen er bare ikke som jeg gerne vil have den...

BAH!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

lineog4

Måske jeg har et... Men kan først kigge i morgen.

Anmeld

5. september 2014

Skouboe

lineog4 skriver:

Måske jeg har et... Men kan først kigge i morgen.

Det ville være rart. Hvis jeg skal være lidt besværlig, så holder jeg meget af raglan ærmer

Anmeld

5. september 2014

bøllen

Skouboe skriver:

Jeg sidder og slaver ved symaskinen og er ved at sy vintergarderobe til pigerne og jeg mangler virkelig et mønster på en fin, enkel A-line kjole med lange ærmer i str 134, der ikke er alt for bred i modellen og gerne med lidt pos i ærmerne... Er der nogen der har set sådan et mønster?

Jeg synes det er svært når de skal være så store, jeg synes at de fleste mønstre (og i øvrigt også tøj) i den størrelse er ved at være meget teenage agtige, og det er min 5 årige bare ikke gammel nok til.

Jeg har så været ved at lave et mønster selv, men det driller og pasformen er bare ikke som jeg godt kunne tænke mig!

AAARGGGHHHH!!!

Her er et billede af seneste forsøg. Jeg har syet leggings, der passer til i den stribede rib fra halsen, og det er da også blevet meget pænt, men pasformen er bare ikke som jeg gerne vil have den...

BAH!!

Mini krea har er mønster på tunika meget ale denne blot med elastik i hals. Ved ikke om det er sådan en du søger. 

Bruger din 5 årig str 134 ??? 

Anmeld

5. september 2014

Skouboe

bøllen skriver:

Mini krea har er mønster på tunika meget ale denne blot med elastik i hals. Ved ikke om det er sådan en du søger. 

Bruger din 5 årig str 134 ??? 

Det mønster har jeg, det er bare så bredt og sidder ikke så godt på hende.

Og ja, hun er på vej ud af 128, så vintertøjet bliver syet i str. 134. Heldigvis er hun en kjole og leggings pige, så begge dele kan godt være lidt til den store side.

Ved leggings er jeg dog nået frem til at en str 128 med lidt ekstra længde i benene sidder bedst på hende. Jeg kan godt lide at leggings ikke er alt for posede.

Og hun bruger i øvrigt str. 33 i sko...

Anmeld

5. september 2014

bøllen

Skouboe skriver:

Det mønster har jeg, det er bare så bredt og sidder ikke så godt på hende.

Og ja, hun er på vej ud af 128, så vintertøjet bliver syet i str. 134. Heldigvis er hun en kjole og leggings pige, så begge dele kan godt være lidt til den store side.

Ved leggings er jeg dog nået frem til at en str 128 med lidt ekstra længde i benene sidder bedst på hende. Jeg kan godt lide at leggings ikke er alt for posede.

Og hun bruger i øvrigt str. 33 i sko...

Åhh ja så dur det ikke .. Kender ikke lige til andre. Tegner du ikke selv mønster ?? Eller tar jeg fejl 

For det går nemlig til 134/140 så det kunne jo bruges , hvis modellen duede.

hold da op hun er da også en stor pige  Du har ikke en model hun passer du kan bruge og lave så den passer ??

Anmeld

5. september 2014

Skouboe

Åhh ja så dur det ikke .. Kender ikke lige til andre. Tegner du ikke selv mønster ?? Eller tar jeg fejl 

For det går nemlig til 134/140 så det kunne jo bruges , hvis modellen duede.

hold da op hun er da også en stor pige  Du har ikke en model hun passer du kan bruge og lave så den passer ??

Jo, jeg laver ofte selv mine mønstre - jeg har bare været doven den her gang og ikke gidet at tegne den på computeren, hvilket betyder at når den nu ikke passer, skal jeg tegne det i hånden forfra... igen.

Og ja, hun er en stor pige, men hendes far er også 2 meter høj. Hun har også mine brede skuldre, hvilket gør at hun bruger en nummer større. Lillesøster bliver nok ikke helt så høj, hun er lige blevet 4 og er "kun" i str. 116 og str. 29 i sko.

Jeg har et par kjoler, der sidder godt på hende, så det jeg skal have lavet er en kombination af de to - eller måske en af hver... men det er lige at gennemskue hvordan modellen kommer til at virke med det stof jeg har. Jeg er super autistisk med alt hvad jeg syr, så det skal både sidde pænt og falde som jeg havde tænkt mig og alt muligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.