Spørgsmål om plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
8 svar
2 synes godt om
5. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Halløj, jeg har lige lidt spørgsmål

jeg ligger her på sofaen, 26+5, og oplever at livmoderen bliver hårdere og jeg bliver sådan helt forpustet når det står på. Går udfra dette er plukveer. Har lidt svært ved 100% at bedømme det fordi min livmoder ligger skævt mod højre, og jeg kan derfor nærmest ikke finde min livmoder i venstre side  Men den bliver hårdere både over og under navlen plus i højre side. Tænker det vel ikke bare er baby der stemmer imod på HELE det område? 

Nå, men er det helt fint at få plukveer når man sådan ligger helt stille? Tænker, så langt henne er jeg jo heller ikke. Får dem også hvis jeg trykker lidt rundt på maven, fx for at mærke hvor livmoderen går til.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2014

Snorkfrøkenen

Plukveer er i sig selv ikke farlige, det er bare livmoderen der øver sig på fødslen. Det er vist kun hvis de bliver regelmæssige eller meget smertefulde, man skal til at passe på.

Jeg havde MANGE og trælse plukveer langt gennem graviditeten, da jeg ventede min datter. Men jeg gik 12 dage over tid.

Anmeld

5. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Snorkfrøkenen skriver:

Plukveer er i sig selv ikke farlige, det er bare livmoderen der øver sig på fødslen. Det er vist kun hvis de bliver regelmæssige eller meget smertefulde, man skal til at passe på.

Jeg havde MANGE og trælse plukveer langt gennem graviditeten, da jeg ventede min datter. Men jeg gik 12 dage over tid.

Ved godt de ikke er farlige undre mig bare over at de allerede kommer uprovokeret. Altså, indtil nu har jeg kun fået dem hvis jeg fx løfter på min søn eller rejser mig forkert op og sådan  

Anmeld

5. september 2014

Snorkfrøkenen

Mor11 skriver:

Ved godt de ikke er farlige undre mig bare over at de allerede kommer uprovokeret. Altså, indtil nu har jeg kun fået dem hvis jeg fx løfter på min søn eller rejser mig forkert op og sådan  

Nåå, men det gør de vist hele vejen igennem graviditeten. Nogle mærker dem, andre gør ikke, nogle mærker dem først sent i graviditeten og for andre bliver de bare kraftigere og kraftigere jo længere man kommer hen. Mine kom også ofte når jeg bare sad stille og slappede af, så måske mærker du dem bare tydeligere nu, hvor du før ikke ville have bemærket dem?

Anmeld

5. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Snorkfrøkenen skriver:

Nåå, men det gør de vist hele vejen igennem graviditeten. Nogle mærker dem, andre gør ikke, nogle mærker dem først sent i graviditeten og for andre bliver de bare kraftigere og kraftigere jo længere man kommer hen. Mine kom også ofte når jeg bare sad stille og slappede af, så måske mærker du dem bare tydeligere nu, hvor du før ikke ville have bemærket dem?

Ja, det er nok bare anderledes her 2. Gang alting starter lidt tidligere synes jeg 

Anmeld

5. september 2014

Snorkfrøkenen

Mor11 skriver:

Ja, det er nok bare anderledes her 2. Gang alting starter lidt tidligere synes jeg 

Ja, helt sikkert. Jeg er også gravid for anden gang nu og synes også, min krop reagerer hurtigere end første gang. Som om den er mere belastet allerede.

Anmeld

5. september 2014

Babybrain

Jeg tror også, at jeg har oplevet plukveer på det sidste, er simpelthen ikke sikker .

Det er kun når jeg slapper af (eller også ligger jeg bare ikke mærke til det), at det er som om der "sker et eller andet" med min livmoder, men det er ikke baby og det gør ikke ondt. Men jeg bliver forpustet på sådan en underlig måde. Det begyndte vist da jeg var omkring 22+  

Jeg tænker, at det er fint, så længe det ikke gør ondt eller på anden måde forbundet med ubehag. 

Anmeld

5. september 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Plukveer må som udgangspunkt ikke komme,når man forholder sig i ro når man er under 36 uger henne,jeg ville af erfaring holde øje med dem de næste pr. dage,altså tælle hvor mange du har,hvor længe de vare,se hvornår de kommer,og fortsætter det ville jeg helt klart kontakte svangergangen.

Lægerne på svangergangene tager normalt plukveer meget seriøst. 

Anmeld

6. september 2014

Sunsmile

Jeg får mest plukkeveer når jeg laver noget aktivt, evt når jeg rydder op og går meget op af trapper på arbejde.

Men sys også min mave bliver hård i den ene eller anden side, hvor det føles somom baby bare ligger lidt i spænd ud mod maveskindet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.