Hvorda fører jeg mit fradrag tilbage til mig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. september 2014

Elgaard73

Jeg har været hjemmegående og min mand har derfor brugt mit fradrag. Men nu skal jeg selv bruge det.

Hvordan fører jeg det tilbage til mig selv inde på SKAT's hjemmeside?

Skær det meget gerne helt ud i pap for mig, da jeg virkelig er dårlig til sådanne ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Ringer til SKAT?

Anmeld

4. september 2014

Hullabullabulla

Elgaard73 skriver:

Jeg har været hjemmegående og min mand har derfor brugt mit fradrag. Men nu skal jeg selv bruge det.

Hvordan fører jeg det tilbage til mig selv inde på SKAT's hjemmeside?

Skær det meget gerne helt ud i pap for mig, da jeg virkelig er dårlig til sådanne ting

Ændrer din forskudsregistrering

Er det fordi du skal i uddannelse, eller starter på job?

Anmeld

4. september 2014

Elgaard73

skovrup skriver:

Ringer til SKAT?

He he...Ja, det har jeg prøvet og der var 45 minutters ventetid. Så jeg tænkte at jeg måske kunne få hurtigere hjælp herinde .

Anmeld

4. september 2014

Elgaard73

KBN88 skriver:

Ændrer din forskudsregistrering

Er det fordi du skal i uddannelse, eller starter på job?

Jeg har fået nyt job.

Og jeg var nemlig inde for at ændre det, men tror at jeg har misforstået noget. For jeg kom nemlig til at skrive det beløb, som jeg regnede med at jeg ville komme til at tjene samlet for resten af året. Og så kommer den ud med at jeg får et månedligt fradrag på 11.000 kr.

Det ville jo være ganske rart, men jeg kan simpelthen ikke tro at det er korrekt. Samtidigt med at jeg ændrede det, faldt min mand's fradrag til 935 kr om måneden...???

Så jeg er helt lost.

Anmeld

4. september 2014

Sujan

Via skats hjemmeside ændre du din indkomst..
Så burde du selv bruge dit fradrag.

Anmeld

4. september 2014

Hullabullabulla

Elgaard73 skriver:

Jeg har fået nyt job.

Og jeg var nemlig inde for at ændre det, men tror at jeg har misforstået noget. For jeg kom nemlig til at skrive det beløb, som jeg regnede med at jeg ville komme til at tjene samlet for resten af året. Og så kommer den ud med at jeg får et månedligt fradrag på 11.000 kr.

Det ville jo være ganske rart, men jeg kan simpelthen ikke tro at det er korrekt. Samtidigt med at jeg ændrede det, faldt min mand's fradrag til 935 kr om måneden...???

Så jeg er helt lost.

Jeg tror du gør det korrekt, jeg ved bare ikke hvordan man gør når nu din mand har brugt af dit fradrag. Det er principielt korrekt at du skal have 11.000 i fradrag de næste 4 måneder , hvis intet af dit fradrag er brugt, men man må formode at din mand har brugt i hvert fald 8/12 af dit fradrag.

Jeg ville nok i dit tilfælde ringe til skat. Sidder som revisor, men har desværre ikke erfaring i det med at udnytte hinandens fradrag

Anmeld

4. september 2014

Elgaard73

KBN88 skriver:

Jeg tror du gør det korrekt, jeg ved bare ikke hvordan man gør når nu din mand har brugt af dit fradrag. Det er principielt korrekt at du skal have 11.000 i fradrag de næste 4 måneder , hvis intet af dit fradrag er brugt, men man må formode at din mand har brugt i hvert fald 8/12 af dit fradrag.

Jeg ville nok i dit tilfælde ringe til skat. Sidder som revisor, men har desværre ikke erfaring i det med at udnytte hinandens fradrag

Ja, han har jo netop brugt det i 8 måneder, så tallene kan ikke passe .

Og ja, jeg må hellere ringe til dem imorgen, for har prøvet at se om jeg kunne rette det igen, men det kunne jeg ikke.

Men tak for hjælpen

Anmeld

4. september 2014

Elgaard73

Sujan skriver:

Via skats hjemmeside ændre du din indkomst..
Så burde du selv bruge dit fradrag.

Det var også det jeg ville prøve, men manglede lidt vejledning i hvordan man helt konkret gjorde det (er som sagt lidt en klovn til sådan noget).

Men et eller andet har jeg da fået ændret derinde nu. Tror bare ikke at det er korrekt, og kan ikke ændre det tilbage, så jeg må hellere ringe til dem imorgen....Årh, jeg hader at jeg ikke kan finde ud af sådan noget .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.