Bekymret for anderledes bevægelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

568 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. august 2009

Brams

Hej. Jeg er førstegangsgravid i 29+6 og har venter på dette lille mirakel i 12 år.

Jeg har siden jeg var 20 uger henne mærket min lille prinsesse hver dag. Hun har altid været utrolig aktiv. Selv på fødegangen i fredags, hvor jeg var inde fordi jeg til JM om torsdagen havde meget for højt blodtryk og de gerne ville have undersøgt det nærmere, sagde de at hun var meget aktiv. Hun kunne ikke ligge stille nok til at de fik kørt en lang nok strimmel

Nu er jeg blevet sygemeldt pga.blodtrykket og har siden i mandags været herhjemme. Min bekymring opstår, fordi hun er blevet meget stille i maven. Jeg mærker hende med små puf, men slet ikke som før hvor hun moslede rundt osv.

Mit spørgsmål er nu, tror I det kan være fordi, at jeg ikke er så aktiv mere, altså går på arbejde osv. og det kan være derfor at hun heller ikke er så aktiv ???

Er meget bekymret for at det skulle være noget med hende

Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

tumle81

Hvad jeg har læst mig frem til kan de små på dette tidspunkt godt begynde enten at være enormt aktive eller begynde at være mere stille pga den trange plads!

Hvis du er i tvivl kan du altid ringe til en jm, det er bedre at ringe en gang for meget end for lidt...

Knus Kathrina 30+1

Anmeld

19. august 2009

Dictes mor

Jeg har også hørt det med den trange plads, der begrænser bevægelserne. Men jeg ville nu også lige ringe til JM, de er eksperter, og man kan ligeså godt bruge dem, så man kan få ro i sindet.

Du må jo gerne lige give besked, når du har snakket med hende, så vi ved at alt er iorden...

Anmeld

19. august 2009

Mca<3

Hvis du er mindre aktiv end du plejer så er lille pigen det også

Anmeld

19. august 2009

Brams

Hej og tak for Jeres tilbagemeldinger.

Har lige talt med fødegangen og de sagde at det godt kunne hænge sammen med, at jeg nu har en masse tid til kun at lægge mærke til hvordan hun har det inde i maven og hvor meget hun sparker.

De sagde dog også at jeg skulle mærke hende lige mange gange hver dag og at hvis jeg synes det stadig var anderledes i løbet af nogle timer i dag, så skulle jeg komme ind til et tjek.

Så jeg tager lige nogle timer og ser tiden an og håber på det bedste

Anmeld

19. august 2009

Hjaltesmor

Jeg har også en baby, der er meget aktiv. Jeg mærkede - som førstegangsfødende - liv første gang i uge 16 og dagligt (næsten hver time) fra uge 17. Herefter er det selvf. kun blevet mere og mere.
Da jeg var i uge 30 mærkede jeg så pludseligt mindre liv i nogle dage og en dag, var der slet ikke noget hele dage. Jeg kom ud på fødegangen og fik kørt strimmel, taget blodprøve, lavet gynækologisk undersøgelse osv. og alt var som det skulle være, hvorefter jeg da også begyndte at mærke lidt forsigtige bevægelser. Jordemoderen sagde, at han havde vendt sig med ryggen ud af og derfor sparkede ind mod min ryg. Da min moderkage ligger inde ved ryggen, sparkede han ind i den, hvilket forklarede, hvorfor jeg ikke mærkede ham. Den tog af for slagene.

Det jeg vil sige er, at der sagtens kan være en helt naturlig forklaring. Men det var helt sikkert rigtigt rart, at alt andet blev udelukket.

Knus Signe (38+6 med masser af aktivitet)

Anmeld

19. august 2009

Brams

Hej Signeb

Tak for din besked, det er altid rart at høre, at der er andre der har prøvet det samme uden at der var noget alvorligt i vejen

Ved positivt nu, fordi jeg har været til 3D-skanning i eftermiddags, at hun ligger ind mod moderkagen, så det kan jo være det der gør det. Alt var fint ved skanningen, så jeg er rigtig glad og lettet og hun så bare så sød og fin ud.

Trine

Anmeld

20. august 2009

Hjaltesmor

Dejligt at du har set din lille pige og fået vished om, at hun har det godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.