Hvordan er reglerne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2014

Bshizzle

Anonym skriver:

Han vil starte en krig hvis jeg køre det igennem statsamtet og derfor har jeg for alt i verden undgået det indtil nu.
Syntes det er bedst for vores datter hvis vi bare kan tale nogenlunde sammen.

Jeg stod faktisk i præcis samme situtation som du gør nu.. Dengang med min den store 

Ville osse undgå statsforvaltningen, men jeg blev klogere!! 

Det er SÅ meget nemmere at ha papir på hvordan reglerne er og så er du sikker på du får dine penge! 

Hva vil du gøre den dag han løber fra aftaler? 

Jeg havde i sin tid et godt venskab med min X, men små uenigheder ødelagde pludselig vores venskab og han nægtede at betale OG holde hans samværs tidspunkter. 

Sur eller ej... Nogle gange er det altså det nemmeste. 

Intet ondt i det.. Samme glæder for dig. 

Så har han osse styr på hans samvær.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

betski

Er i tvivl om reglerne (og om der overhovedet er nogle faste regler) ang hvad man gør i følgende situation:

Min datter bor lige meget hos sin far og jeg (dog ikke den klassiske 7/7 ordning) og har adresse hos mig.
Da vi for nyligt lavede det om til denne deling stoppede faderen med at betale bidrag til mig.

Men hvordan nu? Hvad skal jeg betale og hvad skal han selv betale?
Jeg får jo børnepengene så skal jeg fx. stadig sørge for hverdagstøj til hende hjemme hos ham?

Jeg vil gerne være retfærdig men økonomi er en kamp med ham og selvom vi har været fra hinanden i 3år har han kun betalt børnebidrag til mig i måske 4mdr da han nægtede at betale og jeg gerne ville undgå at tage den i statsamtet.
Så jeg vil heller ikke betale mere end jeg har pligt til da han har en bedre økonomi end mig.

Hvis jeres barn er lige meget hos jer og far ikke betaler bidrag, skal du ikke sørge for tøj hjemme hos far. 

Anmeld

4. september 2014

Røverdatter

Vil også anbefale dig at få papir på det :-) står i noget lignende lige nu oh det er pisse hamrende hårdt. Men når man ved at man har ret så kan lyset forude anes, og det giver en form for ro.
Det er aldrig sjovt med de der konflikter - håber virkelig for dig at du tager affære, for det kan netop udvikle sig og sprede sig i andre forhold mellem jer to. Fx samvær, skolegang osv. osv.

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg stod faktisk i præcis samme situtation som du gør nu.. Dengang med min den store 

Ville osse undgå statsforvaltningen, men jeg blev klogere!! 

Det er SÅ meget nemmere at ha papir på hvordan reglerne er og så er du sikker på du får dine penge! 

Hva vil du gøre den dag han løber fra aftaler? 

Jeg havde i sin tid et godt venskab med min X, men små uenigheder ødelagde pludselig vores venskab og han nægtede at betale OG holde hans samværs tidspunkter. 

Sur eller ej... Nogle gange er det altså det nemmeste. 

Intet ondt i det.. Samme glæder for dig. 

Så har han osse styr på hans samvær.

Tror aldrig han ville løbe fra sit samvær. Han holder utrolig meget af sin datter og vil hende super gerne.
Han har bare fra start af været meget pengefikseret og syntes at han havde ret til halvdelen af børnepenge hvilket jeg dog aldrig har givet ham.
Til sidst fik jeg ham endelig til at betale bidraget men efter et par måneder fik han hende så et par dage ekstra så vi har hende lige meget og han mente derfor ikke længere han skulle betale bidraget hvilket jeg da godt kunne gå med til tænkte jeg.
Kan bare høre på ham at han stadig mener jeg skal købe tøj til hende som hun har hos ham (hun har tøj liggende fast derhjemme) og jeg syntes da bare godt han kunne betale lidt selv engang imellem eftersom han har lidt flere penge end mig.

Derfor ville jeg bare høre hvad de konkrete regler var. For betaler selvfølgelig hvis det er min pligt.

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

betski skriver:

Hvis jeres barn er lige meget hos jer og far ikke betaler bidrag, skal du ikke sørge for tøj hjemme hos far. 

ved du om det står nogen steder?

Anmeld

4. september 2014

betski

Anonym skriver:

ved du om det står nogen steder?

Er sikker på det står på statforvaltningens hjemmeside. Ellers synes jeg du skal ringe til dem.

Anmeld

4. september 2014

Nystart

Fandt lige denne side:

http://www.deleordning.dk/

Den er af lidt ældre dato, meeeeen mon ikke de stadig holder...

Anmeld

4. september 2014

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

I dag søger man om børnepengene via. Udbetaling danmark, hvis han nægter at betale, går sagen videre til statsforvaltningen og der skal I udfylde hvilke udgifter i har til barnet og ud fra det, vurdere statsforvaltningen om far skal betale. Og sender han ikke papirerne ind, så går de ind og vælger at han skal betale, og du for så pengene af udbetaling Danmark og så skal han betale dem. 

Min veninde har lige været det igennem. 

Anmeld

4. september 2014

Anonym trådstarter

hoejlund skriver:

I dag søger man om børnepengene via. Udbetaling danmark, hvis han nægter at betale, går sagen videre til statsforvaltningen og der skal I udfylde hvilke udgifter i har til barnet og ud fra det, vurdere statsforvaltningen om far skal betale. Og sender han ikke papirerne ind, så går de ind og vælger at han skal betale, og du for så pengene af udbetaling Danmark og så skal han betale dem. 

Min veninde har lige været det igennem. 

Tak, men vil helst ikke involvere statsamtet eller andre instanser med mindre det virkelig bliver nødvendigt

Anmeld

4. september 2014

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Ved 7/7 ordning kan faderen godt slippe for at betale børnepenge hvis han selv sørger for alt hvad barnet skal bruge på samvær, det gælder både tøj og alt andet, du skal sørge for overtøj og sko og betale daginstitution fordi du får børnepengene fra staten, that's it. Det var den besked min veninde fik for 3 uger siden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.