åh så bekymret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.477 visninger
10 svar
8 synes godt om
3. september 2014

Bettezen

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg blev indlagt med smerter i underlivet mest over i højre side for 5 uger siden. Jeg fik en ultralyds scanning og blev trykket og mærket på. Der var intet at se. (Det har været der befrugtningen har været) For testede positivt nogle uger efter. Nå men lægen sagde at de kunne scanne mig, men nu når det var smerter over længere tid var der ikke nogen grund til at gøre det samme dag. Jeg blev sendt hjem og skal vente på en indkaldelse til scanning engang i oktober. 

Men nu er det blevet værre. Jeg har ondt i maven (men har jo læst at det er normalt i starten af en graviditet) men når jeg ligger på højre side og vil vende mig om eller rejser mig for hurtigt op. Så føles det som en klump der falder ned af hoften eller æggestokken, altså som om noget indeni rykker sig løst. Det gør sindssygt ondt og jeg stivner af smerte og ligger længe med en brændende og ren smerte følelse i højre side. Det er sket 4 gange på en uge nu og tager længe om at stoppe. Nu tænker jeg om det kan være en graviditet uden for livmoderen eller en knude af en slags?  Er der andre der har oplevet det?  :-( 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2014

Zivanna

Hmm jeg tænker ligamentsmerter.. De kan gøre pokkers ondt. Som en kniv der bliver stukket ind i underlivet og så tager det et stykke tid, før det aftager. Jeg fik det som regel, når jeg rejste mig for hurtigt fra liggende stilling.

Dog varer det ikke i lang tid, men jeg skulle da lige ligge og sunde mig lidt og så rejse mig langsomt i stedet for.

Anmeld

4. september 2014

Bettezen

Lige en update.

Var ved lægevagten i går nat og fik afvide jeg kunne være gravid udenfor livmoderen, men da jeg ikke blødte skulle jeg bare tage til egen læge idag. Det gjorde jeg så og blev testet. Min livmoder er forstørret. Hvilket jo er godt nok. Men mine smerter blev ved, så blev sendt til scanning på Skejby, hvor de ikke kunne se noget i livmoderen (muligvis er jeg ikke langt henne nok alligevel) ellers var jeg gravid udenfor livmoderen. Men det kunne ikke ses, da de fandt en stor cyste på 4x4 cm på min højre æggestok. 

Så nu fik jeg taget blodprøve og skal igen på lørdag,  for at se om tallene stiger eller falder. Hvis de falder sidder det udenfor livmoderen sagde hun, men hvis det steg var det godt og det rigtige sted. Og så vil jeg få en ny scanning.  

Men må ikke være alene,  skal være under opsyn til de har svaret lørdag aften. For kan risikere at få indre blødning.  

Anmeld

4. september 2014

Zivanna

Bettezen skriver:

Lige en update.

Var ved lægevagten i går nat og fik afvide jeg kunne være gravid udenfor livmoderen, men da jeg ikke blødte skulle jeg bare tage til egen læge idag. Det gjorde jeg så og blev testet. Min livmoder er forstørret. Hvilket jo er godt nok. Men mine smerter blev ved, så blev sendt til scanning på Skejby, hvor de ikke kunne se noget i livmoderen (muligvis er jeg ikke langt henne nok alligevel) ellers var jeg gravid udenfor livmoderen. Men det kunne ikke ses, da de fandt en stor cyste på 4x4 cm på min højre æggestok. 

Så nu fik jeg taget blodprøve og skal igen på lørdag,  for at se om tallene stiger eller falder. Hvis de falder sidder det udenfor livmoderen sagde hun, men hvis det steg var det godt og det rigtige sted. Og så vil jeg få en ny scanning.  

Men må ikke være alene,  skal være under opsyn til de har svaret lørdag aften. For kan risikere at få indre blødning.  

Jeg har selv været igennem en graviditet udenfor livmoderen, så jeg krydser fingre for, at du slipper for sådan en omgang

Kan det ikke "bare" være den cyste der trykker og giver dig smerter?

Øv øv føler med dig, det er lang tid at vente

Anmeld

5. september 2014

Louise-Nicki-buddi

5. september 2014

Bettezen

Zivanna skriver:

Jeg har selv været igennem en graviditet udenfor livmoderen, så jeg krydser fingre for, at du slipper for sådan en omgang

Kan det ikke "bare" være den cyste der trykker og giver dig smerter?

Øv øv føler med dig, det er lang tid at vente

Jo det kan godt være den der alene giver smerter. Men da de ikke rigtig kunne se noget i livmoderen trods jeg er 5+4. Er de jo bange for om det sidder bag cysten. 

Blødte du da du var gravid udenfor livmoderen?  

Anmeld

5. september 2014

Mor til F

5. september 2014

Zivanna

Bettezen skriver:

Jo det kan godt være den der alene giver smerter. Men da de ikke rigtig kunne se noget i livmoderen trods jeg er 5+4. Er de jo bange for om det sidder bag cysten. 

Blødte du da du var gravid udenfor livmoderen?  

Jeg blødte en lille smule, men ikke mere end at min læge troede at det bare var blærebetændelse og satte mig i behandling for dette   Det betød så, at det hele blev skubbet en uges tid og det var tæt på at gå galt i sidste ende.

Så det er bare SUPER godt at de følger dig 

Jeg krydser alt for, at det bare er fordi det endnu er for tidligt at se noget på skanningen, så dit lille blink bare gemmer sig Du må endelig gerne komme med opdateringer. 

Anmeld

5. september 2014

anonym37

Bettezen skriver:

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg blev indlagt med smerter i underlivet mest over i højre side for 5 uger siden. Jeg fik en ultralyds scanning og blev trykket og mærket på. Der var intet at se. (Det har været der befrugtningen har været) For testede positivt nogle uger efter. Nå men lægen sagde at de kunne scanne mig, men nu når det var smerter over længere tid var der ikke nogen grund til at gøre det samme dag. Jeg blev sendt hjem og skal vente på en indkaldelse til scanning engang i oktober. 

Men nu er det blevet værre. Jeg har ondt i maven (men har jo læst at det er normalt i starten af en graviditet) men når jeg ligger på højre side og vil vende mig om eller rejser mig for hurtigt op. Så føles det som en klump der falder ned af hoften eller æggestokken, altså som om noget indeni rykker sig løst. Det gør sindssygt ondt og jeg stivner af smerte og ligger længe med en brændende og ren smerte følelse i højre side. Det er sket 4 gange på en uge nu og tager længe om at stoppe. Nu tænker jeg om det kan være en graviditet uden for livmoderen eller en knude af en slags?  Er der andre der har oplevet det?  :-( 

Jeg har haft meget li med, men der er ik noget alvorligt galt,  men har fået nyrebakkenbetændelse og får nu nogle piller som kan gøre det hele godt igen:-)

Håber du snart bliver ok igen held og lykke 

Anmeld

6. september 2014

Bettezen

Lige en lille update. 

I nat havde jeg det rigtig skidt og ondt i højre side.

Da jeg mødte op til at få taget blodprøve her til morgen fortalte jeg dem om mine smerter, så de var så søde at scanne mig. 

Cysten er sprunget!  Og der ligger et lille foster i livmoderen!! :') 

Der var dog ingen hjerteslag at se endnu, men det var normalt sagde lægen. De fandt dog en stor muskel knude i min livmoder. Men den har ingen betydning. Og det så ud til at der kun var en derinde.  

Blodprøverne så flotte ud og fik en tid til en ny scanning on ti dage, fordi de gerne vil være sikker på at der er hjerteblink.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.