Er der nogen med borderline eller med kendskab til borderline som kunne hjælpe mig?
Min mand har muligvis borderline. Jeg vil prøve at beskrive ham. Og så tænkte jeg på, hvad venter ham af behandling? Hvordan gør man med sådanne personlighedsforstyrrelser? Vi har 2 små børn..
Min mand har altid været meget agressiv. Dvs han bliver gal over ingenting, og kan ikke styre sin vrede.
Han er en super sød mand, og er enormt god til at snakke for sig. Han er hurtig til at skabe kontakt til andre mennesker, og tilpasser sig 100% dem og deres holdninger, så alle der møder min mand ELSKER ham med det samme. Når man så lærer ham at kende er han enormt ustabil, men her kommer løgnene så ind. "Jeg kom ikke som aftalt fordi ..." Og så en eller anden til tider vanvittig løgn. Jeg kan sagtens gennemskue ham hvilket vil sige at han ikke lyver overfor mig . Han fortæller fx også gamle bekendte på fb at vi bor i hus og i det hele taget gør han altid meget ud af at folk skal tro han lever det perfekte liv (hvilket han jo egentlig også gør, han har en kone, 2 børn, et job han elsker osv) men han skal altid pynte på det som om han tror at ellers ser folk ned på ham..
Så er det hans direkte personligheds ændring.
ca hvert halve år/hele år, "skrider" han. Han ender hos gamle kammerater eller hos andre mennesker hvor han kan ryge hash. Han ryger ikke hash ellers, men har hele hans ungdom været afhængig af det. Det kan derfor kun være psykisk at det er hashen han vender til, for han ryger kun alm cigeratter normalt. Men så er der altså gået et halvt års tid, og så skrider, sidst sagde han han ville købe treo, og kom så bare ikke hjem igen... Han er væk alt fra et par dage til 2-3 uger. Uden kontakt til mig. Så vender han hjem, og så er han som han altid har været. Han lover desuden aldrig at gøre det igen osv osv...
Herhjemme er han en god far, en god mand og han går op i vores hjem. Men så kommer der perioder , mere eller mindre, hvor han pludselig slækker på hygiejnen, slækker på de huslige , sover når han kan osv.
han har hele tiden noget han lukker sig inde med. Så er der en periode på en måneds tid hvor hans PlayStation opsluger ham helt, det er måske et spil han har fundet frem og så er han ikke ked af at svine mig til hvis jeg om aftenen når ungerne sover også gerne vil se noget i tv'et , men han vil spille . Når men så stopper besættelsen og man ånder lettet op. Nu er det så facebook. Han er pludselig admin i en gruppe, som bliver til flere grupper , og det går alt hans tid med. Vores datter kan sige hans navn 5 gange hvor jeg så må sige til ham , gider du godt svarer hende, før han kigger op fra sin Tlf. Og sådan går der et par mdr... Så er det pludselig vores bil. Der skal da et sports filter i. Og han bliver ved indtil det er gjort, og råber og sviner mig til når jeg forklarer ham pengene ikke er til det (hvis det ikke handler om en af hans besættelser, så kan han sagtens adminstrere penge osv) 2 dage efter det var sat i ville han pludselig sælge bilen. (Det er min bil) .. Nu skulle den ud for den var ikke sikker nok med air bag osv. (Det var ham selv der fandt den da vi købte den... For kun et par mdr siden!!!)
Og sådan bliver det ved. Det er ganske ganske ganske få perioder , og korte perioder, hvor han er 100 % uden "forstyrrelser" ..
derudover så er han en kende "retederet" kun noget man lægger mærke til når man er meget tæt på ham.
Hans baggrund... Hans mor drak og sendte ham væk, hans far slog. Så han røg ind og ud af diverse opholdssteder og endte i misbrug og kriminalitet .
Han har siden han fyldte 18 været ind og ud af psykiatri systemet men er aldrig blevet udredt 100 % færdig . Han har fået "halve" diagnoser som paranoid skizofren, psykose, ADHD og depression. (Af dem jeg kender til)
det blev langt. Men håber på der er nogle som måske kan genkende noget af adfærden? Vi er blevet sepereret pga børnene men jeg støtter ham og hjælper ham det jeg kan. Så i "ventetiden" kunne det være rart hvis man måske kunne blive lidt klogere?
Tak på forhånd