Manden vil ikke bruge prævention efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

779 visninger
7 svar
11 synes godt om
3. september 2014

Julemusen

Hej.
Min mand og jeg sad og snakkede om præventionsmuligheder efter jeg har født om nogle måneder. Jeg må ikke bruge hormon-baseret prævention og kan ikke få spiral pga en meget baguddrejet livmoder og livmoderhals. Så kondom er eneste mulighed, som min mand er meget træt af.
Vi vil begge gerne have barn Nr 3, men han mener så at vi bare dropper al prævention indtil Nr 3 kommer.
Skal lige siges at det har været en mindre kamp af blive gravid de to første gange.
Men men men jeg er meget i tvivl. Det kan jo gå stærkt men kan også tage lang tid. Jeg står som nyuddannet når Nr 2 melder sin ankomst og vil jo egentlig gerne have barsel og et fast arbejde inden jeg bliver gravid med Nr 3. Men min mand ønsker sig så brændende et barn Nr 3 og meget gerne her tæt på Nr 2.
Jeg bliver simpelthen så presset, da det er min skyld at det har været svært at få de to første, og vil jo gerne give ham et barn mere. Og det skulle jo være nemmere at blive gravid lige efter en graviditet.

Men har brug for at hører om andre har erfaringer med dette, eller har fået to børn med meget kort tid imellem? Vi har i forvejen et barn på knap 3 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

modesty

Hej.
Min mand og jeg sad og snakkede om præventionsmuligheder efter jeg har født om nogle måneder. Jeg må ikke bruge hormon-baseret prævention og kan ikke få spiral pga en meget baguddrejet livmoder og livmoderhals. Så kondom er eneste mulighed, som min mand er meget træt af.
Vi vil begge gerne have barn Nr 3, men han mener så at vi bare dropper al prævention indtil Nr 3 kommer.
Skal lige siges at det har været en mindre kamp af blive gravid de to første gange.
Men men men jeg er meget i tvivl. Det kan jo gå stærkt men kan også tage lang tid. Jeg står som nyuddannet når Nr 2 melder sin ankomst og vil jo egentlig gerne have barsel og et fast arbejde inden jeg bliver gravid med Nr 3. Men min mand ønsker sig så brændende et barn Nr 3 og meget gerne her tæt på Nr 2.
Jeg bliver simpelthen så presset, da det er min skyld at det har været svært at få de to første, og vil jo gerne give ham et barn mere. Og det skulle jo være nemmere at blive gravid lige efter en graviditet.

Men har brug for at hører om andre har erfaringer med dette, eller har fået to børn med meget kort tid imellem? Vi har i forvejen et barn på knap 3 år.

Jeg kan ikke råde dig, men kan blot sige én ting: Du skal IKKE få et barn når du ikke er klar, fordi du har dårlig samvittighed over at det er "din skyld" at det er svært for jer. Jeg håber virkelig ikke at det er et argument din mand bruger til at presse dig. Og du skal ikke "give ham" et barn mere, du skal give JER et barn mere. Hele dit indlæg lugter af at du tænker alt for lidt på dine egne behov, hvis jeg skal være helt ærlig.

Det lyder ikke som om du er klar til at få én til hurtigt. Jeg synes at du skal lytte til dig selv, og tage en beslutning ud fra hvad DU har lyst til.

Og I kan vel bruge pessar?

Anmeld

3. september 2014

Julemusen

modesty skriver:

Jeg kan ikke råde dig, men kan blot sige én ting: Du skal IKKE få et barn når du ikke er klar, fordi du har dårlig samvittighed over at det er "din skyld" at det er svært for jer. Jeg håber virkelig ikke at det er et argument din mand bruger til at presse dig.

Det lyder ikke som om du er klar til at få én til hurtigt. Jeg synes at du skal lytte til dig selv, og tage en beslutning ud fra hvad DU har lyst til.

Og I kan vel bruge pessar?

Tak for dit svar.

Jeg har faktisk aldrig overvejet pessar. Den ide kan jeg vende med min læge, når jeg alligevel snart skal til graviditetsundersøgelse.

Nej min mand nævner ALDRIG noget om at det har været svært, pga. min meget svingende cyklus og mistanke om PCO, som jeg ikke nåede at blive udredt for inden jeg blev gravid denne gang.

Men det går mig på, når nu jeg står med en mand der så brændende ønsker sig et barn mere lige efter den jeg er gravid med nu. Han har selv søskende hvor der er halvandet år imellem, og det vil han jo gerne give til vores børn. Det var så desværre ikke muligt denne gang da det tog 16 måneder at blive gravide, så vores søn bliver 3 år inden han bliver storebror.

Anmeld

3. september 2014

modesty

Kitty-Katten skriver:

Tak for dit svar.

Jeg har faktisk aldrig overvejet pessar. Den ide kan jeg vende med min læge, når jeg alligevel snart skal til graviditetsundersøgelse.

Nej min mand nævner ALDRIG noget om at det har været svært, pga. min meget svingende cyklus og mistanke om PCO, som jeg ikke nåede at blive udredt for inden jeg blev gravid denne gang.

Men det går mig på, når nu jeg står med en mand der så brændende ønsker sig et barn mere lige efter den jeg er gravid med nu. Han har selv søskende hvor der er halvandet år imellem, og det vil han jo gerne give til vores børn. Det var så desværre ikke muligt denne gang da det tog 16 måneder at blive gravide, så vores søn bliver 3 år inden han bliver storebror.

OK, det er godt at han ikke presser dig. 

Men som sagt. Du bliver nødt til at lytte til dig selv. Han har et ønske om to børn tæt på hinanden, og det ønske må han muligvis opgive. Vi går alle på kompromis her i livet, og det her er ikke et af de hårde. Det er ikke dit ansvar at opfylde alle hans ønsker. Hvem skal bære barnet? Hvem skal tage barsel? Hvem skal sætte karrieren på hold?

Anmeld

3. september 2014

Skouboe

Jeg har fået 2 med 18 måneder imellem og det er ikke noget jeg ville ønske for min værste fjende. Jeg kender mange der ikke har haft store problemer med at få børn tæt på hinanden, men vores yngste var havde svær refluks og er ørebarn og det det kombineret med ingen søvn, dårlig samvittighed overfor storesøster, sendte mig i brædderne med stress.

Anmeld

3. september 2014

MorTilSnartFire <3

Vi har to drenge med 16 mdr. I mellem og venter nu lillesøster med 3 år imellem den yngste og hende. 

Jeg elsker at drengene er tætte på hinanden NU og de vil få så meget glæde af hinanden; det har de allerede nu og hvor er det skønt! MEN det var utrolig hårdt de første år - man ved aldrig hvilket barn man får eller hvad man kan forvente. 

Jeg ville gøre det igen, hvis jeg havde valget, men man skal også være klar! Jeg synes du skal tale med din Mand om det - nyd jeres lille barn de første måneder, uden at tænke på den næste og så se ad.... 

God vind! 

Anmeld

4. september 2014

Chellie

Jeg tænkte faktisk også pessar, da jeg læste dit første indlæg  Jeg er heller ikke til hverken hormoner eller spiral, så vi har brugt pessar indtil vi begyndte på PB.. Det har virket rigtig fint for os 

Anmeld

4. september 2014

Kay

Her er hormoner og spiral heller ikke en mulighed, og da jeg har pco var det også ret problematisk at blive gravid første gang... da vi viste vi gerne ville havde Nr 2 ikke alt for længe efter Nr 1 aftalte vi at det første stykke tid stod min mand af i Roskilde 

Ja det er jo mildest talt ikke prevention, men så svært det var at lave Elna turde vi godt tage chancen

Da vi så nåede der vil at nu ville det passe os fint at om 9 måneder eller mere kom Nr 2 kørte vi så hele vejen

Det fungerede rigtig fint, Elna blev to i august og vi venter med spænding på hvornår lillesøster vælger at komme ud

Jeg tænker det muligvis var en mulighed for jer at gøre på den måde indtil du er klar på en mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.