Hvor stor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

987 visninger
11 svar
3 synes godt om
3. september 2014

natashalarsen

Hvor stor er baby uge 4+3 ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Christine

natashalarsen skriver:

Hvor stor er baby uge 4+3 ?

Så er du vel i 5. uge og så er den omkring 4 mm.

http://www.ouh.dk/wm350193

O tillykke!

Anmeld

3. september 2014

natashalarsen

Christine skriver:

Så er du vel i 5. uge og så er den omkring 4 mm.

http://www.ouh.dk/wm350193

O tillykke!

Ville man kunne se lidt på en scanning nu så? Eller skal jeg vente til slutningen af 5 uge? Og mange tak

Anmeld

3. september 2014

Christine

natashalarsen skriver:

Ville man kunne se lidt på en scanning nu så? Eller skal jeg vente til slutningen af 5 uge? Og mange tak

Jeg har aldrig selv været til tidlig scanning, men jeg kan se at der hvor jeg plejer at købe scanninger anbefaler de at man er 5+5 fordi man så kan se hjertet slå. Men der står også at man kan se et meget lille foster og blommesækken i fra 5+0.

Måske ville jeg selv vente til 5+5 for det er da så dejligt at se hjerteslag 

Anmeld

3. september 2014

modesty

Christine skriver:

Jeg har aldrig selv været til tidlig scanning, men jeg kan se at der hvor jeg plejer at købe scanninger anbefaler de at man er 5+5 fordi man så kan se hjertet slå. Men der står også at man kan se et meget lille foster og blommesækken i fra 5+0.

Man kan ikke være sikker på hjerteblink før 7+0. Så hvis jeg var TS, ville jeg vente til 7+0, så hun ikke bekymrer sig selv unødigt, hvis nu der ikke er hjerteblink. 

Anmeld

3. september 2014

mt2

Så vidt jeg husker, så scanner de ikke før efter man er 6+0 (Kan godt være jeg husker forkert)   Men som en anden skrev, så vent til efter 7+0 (og ventetiden føles lang, ved det ) men der er ingen grund til unødig bekymring, og du vil ELSKE at se det lille hjerte slå 

Anmeld

3. september 2014

natashalarsen

Christine skriver:

Jeg vil gerne til tidlig scanning, da med min 1 var jeg 16 næsten 17 uger .. lægen troede jeg var 5 uger ved første lægebesøg. . Så tænker jeg rigtigt gerne vil en tidligere scanning

Anmeld

3. september 2014

cwl

Var til scanning da jeg var 6+3, dog i følge babys størrelse var jeg kun 6+1 og så og hørte et lille hjerte blinke.

Anmeld

3. september 2014

natashalarsen

mt2 skriver:

Så vidt jeg husker, så scanner de ikke før efter man er 6+0 (Kan godt være jeg husker forkert)   Men som en anden skrev, så vent til efter 7+0 (og ventetiden føles lang, ved det ) men der er ingen grund til unødig bekymring, og du vil ELSKE at se det lille hjerte slå 

Vil også vente til slutning af uge 5 staten a uge 6 :-) de kunne ikke scanne min søns nakkefold da jeg var så langt henne det vil jeg ikke risikere igen

Anmeld

3. september 2014

modesty

Vil også vente til slutning af uge 5 staten a uge 6 :-) de kunne ikke scanne min søns nakkefold da jeg var så langt henne det vil jeg ikke risikere igen

Men det kan de heller ikke i uge 7, og det gør de heller ikke på private klinikker. Hvis det er årsagen, får du intet ud af en privatscanning i uge 7. Desuden skal du have blodprøve (doubletest) i forbindelse med scanningen. Dette er ikke noget du skal have gjort på en privatklinik, men på det hospital hvor du skal føde.

Du ved jo selv hvor langt du er henne, så ring til din læge og lav en aftale med ham, og så sørger han for at du får en indkaldelse til NF scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.