Vil gerne have 2 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

569 visninger
8 svar
11 synes godt om
3. september 2014

Sunsmile

Det skal lige siges at jeg er gravid i uge 25 med vores første barn. Men jeg har et højt ønske om at få 2 børn, gerne med forholdsvis kort tid imellem. Men min kæreste vil kun ha 1, det er endnu ikke lykkedes mig at overtale ham endnu, vi har snakket om det før jeg blev gravid.
Det skal lige siges at han har 2 børn fra tidligere, men han ser dem ikke.

Jeg ved godt det er et luksus problem da jeg er lykkelig over at det er lykkedes os at lave vores ønskebarn efter næsten 2 år.
Hvad sys i, skal jeg respektere ham og droppe ideen om nr 2, eller ta det op igen på et senere tidspunkt?
Håber I har nogle gode råd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

A. N. Onymsen

Sunsmile skriver:

Det skal lige siges at jeg er gravid i uge 25 med vores første barn. Men jeg har et højt ønske om at få 2 børn, gerne med forholdsvis kort tid imellem. Men min kæreste vil kun ha 1, det er endnu ikke lykkedes mig at overtale ham endnu, vi har snakket om det før jeg blev gravid.

Jeg ved godt det er et luksus problem da jeg er lykkelig over at det er lykkedes os at lave vores ønskebarn efter næsten 2 år.
Hvad sys i, skal jeg respektere ham og droppe ideen om nr 2, eller ta det op igen på et senere tidspunkt?

Du skal helt klart respektere ham  

Nyd den første. Min mand ville også kun ha 1, men han har dog skiftet mening efter vi fik nummer 1, og det gør de fleste mænd heldigvis  

held og og lykke med det, og tillykke med graviditeten

Anmeld

3. september 2014

Sunsmile

A. N. Onymsen skriver:

Du skal helt klart respektere ham  

Nyd den første. Min mand ville også kun ha 1, men han har dog skiftet mening efter vi fik nummer 1, og det gør de fleste mænd heldigvis  

held og og lykke med det, og tillykke med graviditeten

Tak, det ville jeg jo nok også gøre i længden. For jeg vil jo gerne være sammen med ham Har heller ikke presset på endnu, kun fortalt at jeg gerne ville ha et barn mere.

Men det kan jo også være jeg har det fint med at få et barn, når baby er kommet til verdenen

Anmeld

3. september 2014

et-ønske

Sunsmile skriver:

Man skal selvfølgelig altid respektere hinandens følelser - og at presse ham når du helt sikkert ingen vegne med
Synes du skal afvente jeres første fælles barn - nyd det, og nyd hinanden. Først når baby er ankommet kan du/i forholde jer til om der skal en mere til

Anmeld

3. september 2014

Christine

Sunsmile skriver:

Jeg synes du skal droppe idéen af flere grunde. For det første fordi der ikke er nogen grund til at presse ham (studsede lige over at han ikke ser sine børn, han har jo egentlig nok at tænke på så) og for det andet fordi en baby/barn er lille og nuttet i LANG tid og har også meget brug for hjælp de første 3 år, så det er jo slet ikke sikkert du har brug for/lyst til en mere hurtigt efter. Og så er der jo ikke nogen grund til at plage din mand...

Her ville han også kun have én, så skiftede han mening efter et par år, men ville KUN have de to og nu venter vi nr. 3. Så du skal ikke lade dig skræmme af et blankt nej, det kan hurtigt ændre sig. Mænd kan nok bare være meget kategoriske i deres udmelding nogle gange. 

Jeg forstår lidt din bekymring for jeg tænkte selv første gang at det er SÅ fantastisk at det VIL man bare prøve igen, hvor min mand syntes det var nok at fokusere på én ad gangen og nu synes jeg han har lidt ret 

Anmeld

3. september 2014

A. N. Onymsen

Sunsmile skriver:

Tak, det ville jeg jo nok også gøre i længden. For jeg vil jo gerne være sammen med ham Har heller ikke presset på endnu, kun fortalt at jeg gerne ville ha et barn mere.

Men det kan jo også være jeg har det fint med at få et barn, når baby er kommet til verdenen

Jeg havde det på samme måde som du.. Jeg ville ha mine børn tæt på hinanden.. Og min knægt bliver 4 lige om et par uger.. Der er stadig ikke kommet en 2'er  

Anmeld

3. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes du skal slå koldt vand i blodet og liiige føde den første først  

det er slet ikke sikkert at du bare er superhooked på nummer2 når i først har fået 1. Det er krævende at få sit første barn, på alle mulige måder. Så vent lige og se det nye liv an  

selvfølgelig vil du jo nok stadig ønske en 2'er, på et tidspunkt, men mange mænd når faktisk også dertil helt af sig selv når først den første begynder at kunne nogen ting selv  

men ingen pres, det er vist de færreste det virker på  

Anmeld

3. september 2014

Sunsmile

Tak piger, sys det er nogle rigtig gode svar. Jeg sys faktisk at det har hjulpet mig til at slappe lidt af med hensyn til en 2 er
Men det er nok pga alderen er jeg har følt at jeg havde lidt travlt, men ja det går jo ikke hurtigere ved at presse nogle og måske har jeg det fint med en når hun først kommer

Anmeld

3. september 2014

Clisolka

Jeg synes du skal give ham noget tid - nyd den første først 

Min kæreste var bestemt heller ikke vild med idéen om en 2'er indtil vores datter var lidt ældre. Jeg fødte lillebror måneden før hun fyldte 3, hvor hun var lidt mere selvstændig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.