Gravid med nr 2:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
7 svar
3 synes godt om
2. september 2014

Anitta J

Det er snart 6 år siden jeg var gravid med den første så husker ikke rigtig så meget der fra. Så her kommer lige en hel del spørgsmål

1. Hvordan i alverden får jeg den kvalme og opkast væk? Alt hvad jeg indtager kommer retur, jeg er simpelthen så drænet for energi at jeg ikke kan hænge sammen. Jeg er svimmel når jeg kommer op pg stå eller går rundt.

Hvornår mærkede i liv anden gang, når der er gået så mange år mellem graviditeterne? Er det mon så det samme som ved den første, og hvor hurtigt voksede maven 2 gang når det er så mange år siden?

Jeg har købt de der multi graviditets vitaminer fra apoteket, men kan dælme ikke få dem ned, hvor længe skal jeg tage dem? Der er til 4 mdr i pakken, men mener at man kun skal have det der folin til 10 uge:/

Og så til sidst, jeg kan jo ikke huske en dyt af hvad man må spise og ikke spise.

Jeg er ca 6-7 uger henne??

På forhånd mange tak for hjælpen med alle mine spørgsmål

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

Babydrøm

camian skriver:

Det er snart 6 år siden jeg var gravid med den første så husker ikke rigtig så meget der fra. Så her kommer lige en hel del spørgsmål

1. Hvordan i alverden får jeg den kvalme og opkast væk? Alt hvad jeg indtager kommer retur, jeg er simpelthen så drænet for energi at jeg ikke kan hænge sammen. Jeg er svimmel når jeg kommer op pg stå eller går rundt.

Hvornår mærkede i liv anden gang, når der er gået så mange år mellem graviditeterne? Er det mon så det samme som ved den første, og hvor hurtigt voksede maven 2 gang når det er så mange år siden?

Jeg har købt de der multi graviditets vitaminer fra apoteket, men kan dælme ikke få dem ned, hvor længe skal jeg tage dem? Der er til 4 mdr i pakken, men mener at man kun skal have det der folin til 10 uge:/

Og så til sidst, jeg kan jo ikke huske en dyt af hvad man må spise og ikke spise.

Jeg er ca 6-7 uger henne??

På forhånd mange tak for hjælpen med alle mine spørgsmål

Han desværre ingen svar, men ville sige tillykke og held og lykke med det hele  

Anmeld

2. september 2014

Anitta J

Babydrøm skriver:

Han desværre ingen svar, men ville sige tillykke og held og lykke med det hele  

Mange tak

Anmeld

2. september 2014

Mami

Folin skal spises tilogmed 12 uge, 

jern skal spises fra uge 10 

du må spise hvad du vil, men hold igen med rødt kød, rovfisk og alkohol selfølgelig

det andet kan jeg ikke svarer på du kan læse om kost mm inde på sunhedsstyrelsens hjemmeside ellers udlevere din læge nok en pjece når du skal have lavet vandrer journal 

Anmeld

2. september 2014

Anitta J

Mami skriver:

Folin skal spises tilogmed 12 uge, 

jern skal spises fra uge 10 

du må spise hvad du vil, men hold igen med rødt kød, rovfisk og alkohol selfølgelig

det andet kan jeg ikke svarer på du kan læse om kost mm inde på sunhedsstyrelsens hjemmeside ellers udlevere din læge nok en pjece når du skal have lavet vandrer journal 

Så de piller jeg har købt dur ikke rigtig da der er det hele i:/
På apoteket sagde debat der var alt det folin og jern jeg skulle bruge så jeg ikke behøvede købe flere forskellige:/

Anmeld

2. september 2014

May86

Sig til hvis du finder en kur for den der kvalme 

For mig hjælper det at spise hele tiden. Har næsten konstant et stykke knækbrød i hånden.

Anmeld

2. september 2014

Mami

camian skriver:

Så de piller jeg har købt dur ikke rigtig da der er det hele i:/
På apoteket sagde debat der var alt det folin og jern jeg skulle bruge så jeg ikke behøvede købe flere forskellige:/

Ork jo der sker intet ved at tage folin efter uge 12, baby har bare ikke brug for det så du udskiller bare den del der ikke skal bruges

Anmeld

2. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Multivitamin til gravide er  Og dem tager du bare hele graviditeten. Men prøv at skift mærke hvis de tricker din dårligdom! Der er flere forskellige på apoteket og Matas har også lavet nogen  

Mht jern, skal du tage jern seperat selvom der står at der er jern i dine miltivitaminer. Jern skal tages imellem måltider og iKKE sammen med andre kosttilskud. Det bliver simpelthen ikke optaget i kroppen ellers, og allerbedst skal du skylle jern ned med fx juice da c-vitamin fremmer optagelsen af jern. Så det jern der er i dine vitaminer, er faktisk kun for syns skyld (det fik jeg a vide på mit apotek). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.