Lukning af mælkebaren... Men hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
9 svar
1 synes godt om
2. september 2014

lau85

Hej

jeg har brug for gode råd og erfaringer med, hvordan jeg bedst lukker mælkebaren for min datter på 10 mdr...

hvad gjorde I? Og hvor lang tid tog projektet ca? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2014

De3Guldklumper

lau85 skriver:

Hej

jeg har brug for gode råd og erfaringer med, hvordan jeg bedst lukker mælkebaren for min datter på 10 mdr...

Her her det ikke været et projekt nogen af gangene - det er kommet helt af sig selv. Når de er begyndt at blive urolige ved brystet og jeg fornemmer de bare ligger for at ligge eller de sutter til men ikke spiser fordi de ar travlt med alt andet så har jeg skiftet måltidet ud med noget andet.

Nr 3 begyndte at bide med gummerne og så sluttede det sjov altså hun bliver stadig lagt til om morgenen da hun der er sulten og ligger for at spise

Anmeld

2. september 2014

LilleMie

lau85 skriver:

Hej

Jeg stoppede helt med amningen, da hun var 7 måneder. Jeg skulle på en weekendtur uden mand og barn, og i forvejen blev hun kun ammet aften og nat. Vi stoppede bare og begyndte på flaske (hun havde prøvet at få flaske et par gange inden, og vi vidste at hun gerne ville tage den uden problemer). Det gik uden problemer, det værste var smerterne ifm. "lukningen", store spændte mælkebryster er bare ikke for sjov!

Vi stoppede en uge før weekendturen, for at vi kunne tage evt. problemer sammen, inden de skulle hygge alene hjemme, men jeg husker ikke at der var problemer. Og jeg var glad for, at mine bryster ikke var store og ømme på turen (for den detalje havde jeg slet ikke tænkt på )

Hov og nå ja, det var vidst manden, der tog nætterne den uge da vi stoppede, for at hun ikke skulle kunne lugte min mælk

Anmeld

2. september 2014

EAF

lau85 skriver:

Hej

Da jeg løb tør. 

Anmeld

2. september 2014

christina92

Da Carolina var godt 11 mdr. Begyndte hun at bide og hygge mere end spise.  Hun blev ammet Godnat og det var det.

Pludselig en dag ugen inden dp start tog jeg beslutningen at nu var det slut. Så ammede hende den aften og så var der ikke mere snak om det. 

Eller hvert fald ikke da jeg havde tuddet færdig over det 

Anmeld

2. september 2014

anynom

lau85 skriver:

Hej

Hvorfor vil du stoppe? Det er lidt lettere at rådgive så  

og vil du give flaske i stedet? Hun er jo ikke så gammel endnu  

Anmeld

2. september 2014

Sitrani

lau85 skriver:

Hej

Må jeg spørge hvorfor??

Herhjemme trappede vi bare ned.. altså til sidst fik hun kun en Godnat-tår og på hendes første fødselsdag fik hun den allersidste tår...

Anmeld

2. september 2014

lau85

Jeg vil gerne stoppe, da jeg er oppe mellem ca 8 gange om natten, hvor det eneste som jeg hjælper er, at ligge hende til brystet for at få hende til st falde til ro.

pt bliver hun kun ammet inden hun skal i seng og så om natten.. Men jeg skal starte på arbejde om 3 uger, og vil gerne snart have en bedre nattesøvn end nu. Og tænker at stop amning måske er det eneste løsning for en lidt bedre nattesøvn. 

Hvad tænker I?

Anmeld

2. september 2014

lau85

Og regner ikke med at give sutteflaske, da min sundhedsplejerske siger, at det er ok, at stoppe med amning nu uden at supplere med en flaske 

Anmeld

3. september 2014

Ka+Ma=Be

lau85 skriver:

Jeg vil gerne stoppe, da jeg er oppe mellem ca 8 gange om natten, hvor det eneste som jeg hjælper er, at ligge hende til brystet for at få hende til st falde til ro.

pt bliver hun kun ammet inden hun skal i seng og så om natten.. Men jeg skal starte på arbejde om 3 uger, og vil gerne snart have en bedre nattesøvn end nu. Og tænker at stop amning måske er det eneste løsning for en lidt bedre nattesøvn. 

Hvad tænker I?

Du kan jo ligge ud med at stoppe natamningen !?  

Jeg stoppede natamning da min søn var ca 8 måneder.  Det var en kold tyrker med 3 urolige nætter og så sov han bare. Når han vågnede om natten gav vi ham hans sut eller tilbød vand. Derefter begyndte han at sove meget bedre.

Da min søn var 1 år begyndte jeg lige så stille at amme mindre og mindre. Men på forskellige tidspunkter så det ikke nødvendigvis var til natten, men bare om dagen eller morgenen. Efterhånden blev det én gang om dagen, dernæst hver anden dag og da han var 13 måneder var det slut

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.