Altså jeg drak lidt ammete første gang og havde masser af mælk (ammede fuldt ud i 6 mdr samt supplerende til ca. 11 mdr.)
MEN jeg drak det altså kun et par gange - så jeg tvivler på at det har haft indvirkning.
Denne gang har jeg ikke drukket det, og indtil videre kører amningen da fint (6 uger nu).
Mit råd til dig er at sørge for masser af ro i starten til at få amningen godt etableret - altså de gængse råd men mad, væske og søvn.... samt tid til at lade baby sutte når h*n vil.
Og så var det bedste råd jeg fik første gang fra en veninde, som lige havde født. Hun sagde at nogle gange måtte jeg bare lytte til hvad jeg selv følte var rigtigt (og tro på det). Hun havde nemlig fået vidt forskellige råd fra forskellige sygeplejersker. Lige præcis det samme oplevede jeg. Én sygeplejerske sagde noget, som jeg så gjorde. Den næste der så kom forbi kom og sagde "nej nej, sådan skal du da ikke gøre" WHAT!!
Nogle gange forvirrede de mere end de gavnede, så der måtte jeg have min venindes råd i baghovedet.
MEN de kom da også med mange brugbare råd, som jeg tog til mig.
Anmeld