Bilkøb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

727 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. september 2014

Anonym trådstarter

Vores situation er at vi snart står med 3 børn og ingen bil, som vi altså virkelig får brug for.

Vi har ikke vildt mange penge at gøre med og jeg synes det er meget svært at finde ud af hvordan man lige gør mht. finansiering af bil. Vores eneste krav til bilen er at der skal være plads nok og at den er sikker, så det er ikke fordi vi ønsker en bestemt eller en smart bil.

Er der nogen der ved hvad den billigste løsning er mht. bilkøb? Vores økonomi skulle gerne blive bedre næste år, så det er jo altid noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Vores situation er at vi snart står med 3 børn og ingen bil, som vi altså virkelig får brug for.

Vi har ikke vildt mange penge at gøre med og jeg synes det er meget svært at finde ud af hvordan man lige gør mht. finansiering af bil. Vores eneste krav til bilen er at der skal være plads nok og at den er sikker, så det er ikke fordi vi ønsker en bestemt eller en smart bil.

Er der nogen der ved hvad den billigste løsning er mht. bilkøb? Vores økonomi skulle gerne blive bedre næste år, så det er jo altid noget.

Uden at have forstand på det - så ville jeg nok begynde at kigge efter hvilke biler der opfylder de krav og behov i har og så se på hvilken der økonomisk er bedst for jer efterfølgende

Anmeld

1. september 2014

Mor1986

Anonym skriver:

der er i århus og ålborg hver uge bil auktion, med biler til billige penge men som er i rigtig god stand. Vi har lige købt en til 15000 og den kan sælges for 35000 sagde en mekaniker vi kender. Vi gjorde den dumhed at købe helt ny bil. Vi er super glade for den men hold nu kæft det er træls at vide man i fem år mere skal betale af på den :-( Vi ville hellere have købt brugt. Men man lærer af sine fejl

Anmeld

1. september 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Først lad være med at købe ny bil, de taber såååå hurtigt værdi

Få en der har forstand på biler til først at gennemgå den bil i er interesseret i, nogle biler er sminkede lig.

Køb om muligt ved en forhandler, så står man bedre hvis man får sig en overraskelse

En bilforhandler forventer at man prutter om prisen

Sørg for at tandremnen er okay, det er nemlig dyrt at få den skiftet, og hvis den springer kan den ødelægge motoren.

Tjek både bank og bilforhandler om hvem der er billigst at låne af, et fast månedligt afdrag men tjek lige hvor tit de tager renter af lånet

Monica

Anmeld

1. september 2014

Autostol.dk

Anonym skriver:

I kan overveje og leasing er fornuftigt for jer.

Det ville være nemmere at hjælpe, hvis i oplyste, hvad det maksimalt måtte koste pr. mdr. at have bil og hvad i har af opsparing hertil.

For udover afdrag på lån/betaling af leasingydelse er der også forsikring, rep., benzin, vægtafgift.

Anmeld

1. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tilslutter mig at købe brugt, og at få den tjekket af en mekaniker i stoler på inden køb.

Sidste år købte vi en brugt bilingo fra 2007. Forhandlernen ville ha 75.000 for den. Jeg kørte den til vores mekaniker som sagde at det var en rigtig fin pris, men at vi helt klart ku forhandle den længer ned, hvis det var. Så vi bød 60.000 og fik den til 65.000. Vh stine

Anmeld

1. september 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hvad er jeres økonomiske loft alt inkl.?
Du kan sagtens få en pæn bil, selvom du har andre krav

Anmeld

1. september 2014

(august)

Vi har selv tre børn og det sætte lidt en begrænsning på bliver hvis man vil have dem på bagsædet alle sammen. Dette er de biler vi har været ude og kigge på.

Peugept 5008

Ford S-max

Berlingo

VW Caddy

De to øverste er de dyreste også i forhold til brugtbilpriser da de også ser mere moderne ud, men de to nederste opfylder kravene og har en fin brugtbilpris hvis design er lige meget. (Vi endte med en Peugeot 5008, da jeg er rigtig Peugeot fan)

Anmeld

1. september 2014

Kay

Et virkeligt godt råd er at i undersøger udgifterne til at havde bilen, forsikring vægtafgift og hvor dyre reservedele er i forhold til andre bilmærker, nogle bilmærker har virkeligt dyre reservedele 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.