Spise med kniv? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. september 2014

Mami

Hejsa  

vores søn er 2 år og nu fungerer det sådan at jeg skærer maden ud og vores dreng hugger i sig med gaflen  

mev hvornår skal kniven introduceres?  

og så lige et andet spørgsmål, han kan sige oar (mor) og far, men han forstår ikke at jeg er mor og far er far, han går bare og siger det sådan ud i luften, hvor længe gik der med jeres før de forstod hvem er hvad 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2014

EAF

Mami skriver:

Hejsa  

vores søn er 2 år og nu fungerer det sådan at jeg skærer maden ud og vores dreng hugger i sig med gaflen  

og så lige et andet spørgsmål, han kan sige oar (mor) og far, men han forstår ikke at jeg er mor og far er far, han går bare og siger det sådan ud i luften, hvor længe gik der med jeres før de forstod hvem er hvad 

Da vores søn startede i børnehave introducerede de kniven, han er 4.5 år nu og øver sig stadigvæk - vi får sjældent mad hvor kniven skal bruges og gaflen ikke duer som stedfortræder eller fingrene - pasta osv. Men mon ikke det kommer helt af sig selv, han smøre brød og kan skære kød ud - learning proces  Der er sikkert andre herinde der kunne tidligere, men sådan er det hos os pt.  No rush. 

Anmeld

1. september 2014

Elgaard73

Vi introducerede først kniven herhjemme, da han begyndte at efterspørge den (omkring 2,6 år). Nu er han 2,9 og øver stadig. Dvs. han holder maden med den frie hånd og skærer så i det med kniven og så ryger det i munden med fingrene. Han kan slet ikke bruge kniv og gaffel på samme tid endnu.

Med hensyn til at vide hvem Mor og Far er, så var vores søn tideligt ude, med at adressere hans Far og havde fuldt styr på hvem han var. Med hensyn til Mor, gik det noget mere trægt. Han var over 2 førend at han direkte adresserede mig som Mor. Men derefter var det så også hele tiden. Og er det endnu (ca. 300 gange om dagen).

Jeg tror at grunden til at han først fik styr på det med Far, var fordi at det var mig der var herhjemme hos ham. Så mig og ham, talte jo en del om at Far var på arbejde, eller "nu kommer Far hjem", kiggede billeder af Far og lign. "Mor" blev der jo aldrig rigtig talt om, for hun var har jo bare. Ved ikke om det giver mening?

Anmeld

1. september 2014

morethanperfect

Mami skriver:

Hejsa  

Oscar på 3,8 år er først lige begyndt at spørge indtil den , og når han gør det skal han selvfølgelig have den ..

Anmeld

1. september 2014

Ciss

I vuggestuen fik børnene lov til selv at prøve at smøre sin mad - så de var vel ca 1,5 da de begyndte at øve på den slags. Ved 3 år var de begge gode til det.

Hjemme var det første at lære at skubbe mad op på gaflen med kniven. De va vel ca 2/2,5 år, da de begyndte med det. At skære maden ud selv eksperimenterede de vel med fra ca 3 år.

Dermed ikke sagt, at de er gode til at spise pænt med kniv og gaffe. Men de har da en ide om, hvordan det skal foregå, så måske en gang i fremtiden..... (De er 4 og 6 år nu)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.