Gav du grød før baby var 4 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.145 visninger
10 svar
8 synes godt om
31. august 2014

Anonym trådstarter

Har du givet din baby grød før de var 4 mdr?

Hvorfor og har det betydning?

Starter man med smagsprøver før de fylder 4 mdr.

Er meget nysgerrig da mit barn holder meget øje med maden på bordet følger den og ser ud som om det var nu. Vores barn er lige over 3 mdr.

Så hvad gjorde du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Er meget nysgerrig da mit barn holder meget øje med maden på bordet følger den og ser ud som om det var nu. Vores barn er lige over 3 mdr.

Så hvad gjorde du?

Nej vi startede først med smagsprøver da hun var omkring 4,5 måned, og rigtige portioner spise hun først som 5,5 måned. Men allerbedst er det at vente til barnet er 6 måneder i følge anbefaldingerne.

Så før 4 måneder skal man efter min mening absolut ikke give baby mos. Maven er slet ikke klar til rigtig mad endnu, og der er større chance for baby får forstoppelse, allergi osv. Så endelig vent så længe du kan trække den.

Anmeld

31. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Så hvad gjorde du?

Her blev de begge 6 måneder før de startede. De kiggede også på os når vi spiste flere måneder før, men de kiggede jo hele tiden på hvad vi lavede og jeg mener personligt der er god grund til at vente til 6 mdr. 

Anmeld

31. august 2014

MHB

Min søn fik sin første smagsprøve på mos 3 dage før han blev 4 måneder! Han er først 42+1 og SP sagde at jeg skulle regne med hans "terminsalder" når det kom til udviklingen af hans mave/tarm system og hans fødselsstørrelse taget i betragtning også!

Derfor startede jeg lidt før (efter sp anbefalede det) 4 måneder, fordi han ikke tog nok på og læge samt sp mente at det måske kunne hjælpe på vægtøgningen (hvilket det i øvrigt ikke gjorde)

Vi har ikke oplevet nogle mén, men jeg ville alligevel til en hver tid anbefale at trække den så det bliver så tær på 6 måneder som muligt! 

Anmeld

31. august 2014

Alexander&Lærke

Den første smagter grød og frugtmos på sin 4 md dag, tog desværre ikke meget på i vægt og gad ikke ligge og få sutteflaske. Derfor tidligt med grød for at få mere nærring. 

Nr 2 var langt over 5 md. Før hun smagte på grød. Fuld ammede til hun var 8 md først derefter gik vi over til grød og mos. Elskede at amme så holde den så længe jeg kunne, indtil hun blev alt for interesseret i rigtig mad og ikke mors babser 

Anmeld

31. august 2014

modesty

Så hvad gjorde du?

Det bedste er at vente til 6 mdr. da ikke alle børns fordøjelses-system er veludviklet ved 4 mdr. Så du risikerer at give dit barn maveproblemer hvis du starter så tidligt. Det anbefales at man kun starter før 6 mdr. hvis baby ikke tager ordentligt på, eller at vægten ligefrem stagnerer.

At baby synes det er spændende at kigge på jer spise, er ikke ensbetydende med at babys fysik er klar til at fordøje mad.

Anmeld

31. august 2014

LinLin

Nej de var ca 5 mdr

Anmeld

31. august 2014

Christabelle

Nej hun var 6 mdr før hun fik andet end mme

Anmeld

31. august 2014

Mumto3

mine tre var over 6 mdr før de smagte andet end mm.

Anmeld

1. september 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Så hvad gjorde du?

Nej, vi startede da begge børn var over 4 mrd. Den store spiste det råt fra dag 1 - lillebror kæmpede vi med grød og mos og til sidst opgav vi, og startede alm. mad i stedet, da han var ældre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.