Gravid.... Tyngende fornemmelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.638 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. august 2014

Anonym trådstarter

Hej Piger.

Lige et hurtigt lille spm. Til jer gravide kvinder derude.

Jeg er gravid i slutningen af 1. Trimester, og er ikke i tvivl om ar baby har det godt derinde.
Men her de sidste par uger har jeg en konstant tyngende fornemmelse i underlivet. Mest af alt når jeg bevæger mig rundt. Det er meget slemt når jeg er ude på længere turer.

Er der andre der oplever det samme? Det skal lige siges at det ikke er smerter. Men generel ubehag. Og nærmest konstant når jeg bevæger mig rundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2014

BornholmerTwins

Det der lyder fuldstændigt som jeg havde det i ugen op til at jeg blev sygemeldt. Jeg fik konstateret bækkenløsning da jeg var i 15. uge, og jeg havde det præcis som du beskriver, det blev bare så slemt til sidst at jeg ikke kunne stå op ret længe af gangen før jeg havde voldsomme smerter 

Så jeg vil kraftigt råde dig til at tage til lægen og blive undersøgt, da bækkenløsning på ingen måde er noget at spøge med. Jo tidligere det bliver opdaget jo bedre, og hvis du ikke tager det alvorligt kan du risikere det bliver kronisk  Ikke for at skræmme dig eller noget, det er bare for at sige hvor vigtigt det er at reagere på den slags 

Anmeld

31. august 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg er gravid i slutningen af 1. Trimester, og er ikke i tvivl om ar baby har det godt derinde.
Men her de sidste par uger har jeg en konstant tyngende fornemmelse i underlivet. Mest af alt når jeg bevæger mig rundt. Det er meget slemt når jeg er ude på længere turer.

Er der andre der oplever det samme? Det skal lige siges at det ikke er smerter. Men generel ubehag. Og nærmest konstant når jeg bevæger mig rundt.

Det er HELT normalt at have tyngdefornemmelse.. Tænk på hvor meget plads der skal dannes til en baby

Jeg er 9+0, 2. graviditet, og har allerede nu dage hvor det føles som om hele understellet er på vej ud

Vær dog opmærksom på om ubehaget ændrer karakter til konstante smerter, for så bør man lige runde lægen.

Stort tillykke med graviditeten

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Tak til jer begge for svar
Jeg har i dag fået konstateret urinvejsinfektion, og tænker at det er det der har givet mig de smerter. (2. Gang på 3 uger) :-(

Men 1000 tak for jeres svar, de har klart gjort mig roligere og mere opmærksom på min krop Så lige nu lytter jeg lidt mere efter for at passe mere på mig selv og baby

Anmeld

3. september 2014

Masig

Synes det kunne lyde som plukveer, jeg synes i hvert fald at plukveer godt kan føles som en slags tyngde - som om livmoderen lige bliver en anelse tungere et øjeblik... De kommer især når man bevæger sig og når man har blærebetændelse 

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Synes det kunne lyde som plukveer, jeg synes i hvert fald at plukveer godt kan føles som en slags tyngde - som om livmoderen lige bliver en anelse tungere et øjeblik... De kommer især når man bevæger sig og når man har blærebetændelse 

Det er også min tanke, da jeg synes det er begyndt at spænde mere dernede ved belastning... Men synes det er tidligt at have i 11. Uge

Anmeld

3. september 2014

Masig

Anonym skriver:

Det er også min tanke, da jeg synes det er begyndt at spænde mere dernede ved belastning... Men synes det er tidligt at have i 11. Uge

Jeg har haft det siden uge 9—10 stykker begge gange 

Anmeld

3. september 2014

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Jeg har haft det siden uge 9—10 stykker begge gange 

Puhhh..... Det lyder hårdt

Håber det ikke øger risikoen for abort, når det starter så tidlig

Anmeld

3. september 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg havde det akkurat som dig 2. gang jeg var gravid. Jeg startede i uge 9 med plukveer + en masse tyngdefornemmelse. Det gjorde ikke ondt - det var bare mega ubehageligt at gå rundt. 

Jeg tog en tur forbi lægen og fik undersøgt min urin. Hver gang jeg havde det sådan, havde jeg blærebetændelse - hvilket jeg har kronisk, når jeg er gravid. I begge mine graviditeter har jeg haft det 6-7 gange 

Anmeld

4. september 2014

Masig

Anonym skriver:

Puhhh..... Det lyder hårdt

Håber det ikke øger risikoen for abort, når det starter så tidlig

Det tror jeg ikke, men man kan risikere at føde for tidligt hvis man har mange plukveer og ikke slapper nok af. Sidst fødte jeg tre uger før termin, formentlig pga plukveer og at jeg ikke lige tog læge og jordemoder seriøst da de sagde jeg skulle slappe af... men det har nok også været andre faktorer der spillede ind, men jeg er noget mere obs det denne gang i hvert fald...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.