Hvad synes i om dette navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er ikke decideret grimt.

men det er ikke min stil. Som andre siger, så ligger det lidt i kategori med Jessica, stephanie osv, som for mig er lidt nogen "poppede" navne og for mig giver associstioner til nogen lidt snobbede typer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2014

Ciss

Anonym skriver:

Vanessa.

Er det virkelig så grimt det navn? Både min mor og svigermor synes det er grimt.

Synes jo selv det er det sødeste jeg kan finde på

Hvad synes i? Hvad tænker i om det?

Vær ærlige

Det klinger pent men er ikke helt min smag - men uanset er det da ikke et navn, jeg ville rynke på næsen af!

Det kan være problematisk at spørge den ældre generation i familien om navn, for deres smag er for en stor del i tråd med sådan, som man navngav børnene for 30-40 år siden. Dermed vil de reagere på rigtig mange af de navn, som er helt almindelige blandt små børn i dag.

Stol på jer selv!

Anmeld

29. august 2014

BinaMor

jeg sys det lyder smukt!

men jeg har også en Gabriella og en Madelina..

jeg sys derimod alle de der alma, sofia, sofus, mathilde, noa osv danske/nordiske navne bliver kedelige nu da de bliver brugt så voldsomt meget pt...

flere af os med lange "udenlanske" navne

Anmeld

29. august 2014

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

jeg sys det lyder smukt!

men jeg har også en Gabriella og en Madelina..

jeg sys derimod alle de der alma, sofia, sofus, mathilde, noa osv danske/nordiske navne bliver kedelige nu da de bliver brugt så voldsomt meget pt...

flere af os med lange "udenlanske" navne

Det er lige præcis det... Jeg gider ikke have et navn der er så brugt.

Så håber ikke der bliver mange med det navn

Anmeld

31. august 2014

ErDetSnartNU

Jeg synes - ligesom andre i tråden åbenbart  - at det minder om Jessica, Stephanie, Melissa, Gabriella og lignende, og det kan jeg ikke helt lade være med at associere med en pige, der bliver kaldt prinsesse og ender med at være med i et realityshow  Sådan rigtig vi-knalder-på-åben-skærm-paradise hotel-agtigt. Jeg synes dog ikke at Vanessa er helt lige så slemt som nogle af de andre navne, men det tangerer derhenad. Der er i hvertfald lidt mere negletekniker end akademiker over det i min verden. 

Når det er sagt, så synes jeg, at du skal kalde dit barn præcis det, som du synes er aller-pænest. Det kan jo være, at din Vanessa bliver den, der modbeviser mine fordomme 

Sorry to say, men du spurgte om vores ærlige mening 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.