Hej Mødre.
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen har erfaring med og kan svare på.
Jeg er sygeplejerske og lige startet min barselsperiode med termin i Oktober. I forvejen har vi en dreng på 2 år og 9 måneder, der går i DP. Der har været en masse frem og tilbage med dagpleje og gæstehus det sidste halve års tid, da vores faste dagplejer blev syg og var væk i flere måneder. Derfor startede sønnike hos en ny velkendt dagplejemor, før sommerferien. Samtidig med ham startede en anden lille dreng, der fra start af har grædt meget og været meget ked af det. Det er han desværre stadigvæk og dette påvirker min søn, mere end vi troede. Han har ofte sagt "mig ikke over til dagplejemor" og begrundet dette med et afsavn til mor og far, hvilket jo er naturligt nok. Ved dagens aflevering bliver de 2 fyre afleveret samtidig og da, den lille stikker i et hyl begynder min søn at græde voldsomt og knuger sig ind til mig. Jeg kan virkelig mærke hans utryghed på en meget overvældende måde og får ham beroliget og trøster alt hvad jeg kan.
Efter vi er vendt tilbage fra sommerferie og den lille fyr skriger/græder stadig utrolig meget og intet, hvad dagplejemor gør hjælper den stakkel. Det påvirker min lydsensitive dreng rigtig meget og jeg er nu derhenne, hvor jeg overvejer at tage ham ud af dagplejen og holde ham hjemme, indtil han får en BH plads. Vi har behovsdato fra 1/10, men (surprise) pladsanvisningen kan jo ikke fortælle, hvorvidt der er plads til den tid.
Jeg spørg så jer, om der er nogle "forbehold" jeg skal gøre mig ift til kommunale problematikker? Eller kan jeg være herre over eget valg og bare melde min søn ud, gå hjemme med ham mens jeg er på min barsel og så vente på en ledig BH plads uden noget problem?
Håber i kan finde hoved og hale i mit indlæg.
Ha en dejlig dag derude.
Anmeld