victoriat skriver:
Hej allesammen, jeg ved godt at det muligvis er et dumt spørgsmål, men eftersom der er så mange delte meninger omkring emnet ville det være rart med jeres holdninger og erfaringer. Jeg er på p-piller, og har været det i 8 år men hvornår er det nemmest at blive gravid? Hvis jeg stopper dem hvor længe vil der så kunne gå før jeg bliver gravid og hvilket tidspunkt ville der være størst chance?
Der er desværre ingen, der kan svare på, hvor lang tid der går, fra du dropper dine p-piller til du bliver gravid. Nogle bliver det i første cyklus efter og andre igen venter forgæves i flere år.
Men mange siger, at det er godt, at give kroppen ro i nogle måneder/et halvt år til at finde sig selv efter de kunstige hormoner i så mange år. Så det kan ikke skade at droppe pillerne, før I egentlig vil starte op med at lave et barn, og så bruge kondom i stedet.
Og ja ægløsningsperioden, der ligger 12-16 dage før din menstruation kommer, er tidspunktet hvor du bliver gravid. Men hvis din cyklus bliver uregelmæssig efter du dropper pillerne kan det dog være svært at regne ud. Så hop på manden så ofte du orker, og så mon ikke I rammer ægløsningen 
Held og lykke 
Anmeld