Græder når jeg går, helt fin 20 sek. efter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.392 visninger
11 svar
9 synes godt om
26. august 2014

Alarnna

Sikkert en debat der er blevet oprettet tons af gange... 

Men here goes anyway.. 

Jeg aflevere vores yngste dreng på 16mdr. i dagpleje hver morgen efter vi er flyttet til ny by. Vi besøgte DP et par gange inden han startede, og hun virker rigtig dejlig. Lucca (min søn) virker også interesseret i hende og vil gerne lege, kramme og er ellers tilpas. (han har gået der siden start aug. 14)

Men...

Når jeg aflevere første dag, siger jeg lige så stille farvel efter 5min. leg.. (fordi det er de første dage) som vi nu ellers gjorde ret succetfuldt hos sidste DP, men så hiver han i mig, for at komme op og græder og græder. 

De første dage havde jeg selvfølgelig svært ved at gå... Han har aldrig før været en pylder baby ALTID glad !
Men efter nogle dage af samme rutine snakkede far, DP og jeg om at afleveringen måske bare skulle være hurtig. Så det prøver vi... vi krammer og kysser og siger god dag, vi se.. elsker dig.. osv hvad der nu måtte være den enkelte dag... og så går DP med Lucca ind til vinduet hvor jeg går ud og vinker.... og der står han så i vinduet og holder om DP men græder og rækker armen ud efter mig.... 

Jeg smiler og vinker glad (for at holde fast i at, det at blive hos DP da self er en dejlig ting og mor kommer igen senere...)

DP skriver sms til mig 1 min. senere  sommetider med billede at nu leger han fint og efter 20 sek. glemt alt om at han var ked af mor skulle gå....

Jeg tvivler ikke DPs evner til at berolige (ellers ville jeg jo aldrig gå ;P) Og det virker også som om kemien mellem DP og de andre børn og Lucca er fin og dejlig.. Når jeg kommer og henter er han ekstrem glad for at se mig og vil rigtig gerne ud og have sko på og sige farvel... og DP skal da også altid lige have krammer og flyvemys (hånd til mund og pust)

Men hvordan stopper jeg det der gråd om morgenen....

Fr det bare en fase han er i ? Eller er der noget jeg burde være opmærksom på.....  ?  Udtrykker han bare at han sys det er øv mor skal gå... og at det er okai  ?

Erfaringer søges ??  

Venlige hilsner fra Natasja 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2014

Troldemommi

Alarnna skriver:

Men here goes anyway.. 

Jeg aflevere vores yngste dreng på 16mdr. i dagpleje hver morgen efter vi er flyttet til ny by. Vi besøgte DP et par gange inden han startede, og hun virker rigtig dejlig. Lucca (min søn) virker også interesseret i hende og vil gerne lege, kramme og er ellers tilpas. (han har gået der siden start aug. 14)

Men...

Når jeg aflevere første dag, siger jeg lige så stille farvel efter 5min. leg.. som vi nu ellers har gjort ret succetfuldt hos sidste DP, men så hiver han i mig, for at komme op og græder og græder. 

De første dage havde jeg selvfølgelig svært ved at gå... Han har aldrig før været en pylder baby ALTID glad !
Men efter nogle dage af samme rutine snakkede far, DP og jeg om at afleveringen måske bare skulle være hurtig. Så det prøver vi... vi krammer og kysser og siger god dag, vi se.. elsker dig.. osv hvad der nu måtte være den enkelte dag... og så går DP med Lucca ind til vinduet hvor jeg går ud og vinker.... og der står han så i vinduet og holder om DP men græder og rækker armen ud efter mig.... 

Jeg smiler og vinker glad (for at holde fast i at, det at blive hos DP da self er en dejlig ting og mor kommer igen senere...)

DP skriver sms til mig 1 min. senere  sommetider med billede at nu leger han fint og efter 20 sek. glemt alt om at han var ked af mor skulle gå....

Jeg tvivler ikke DPs evner til at berolige (ellers ville jeg jo aldrig gå ;P) Og det virker også som om kemien mellem DP og de andre børn og Lucca er fin og dejlig.. Når jeg kommer og henter er han ekstrem glad for at se mig og vil rigtig gerne ud og have sko på og sige farvel... og DP skal da også altid lige have krammer og flyvemys (hånd til mund og pust)

Fr det bare en fase han er i ? Eller er der noget jeg burde være opmærksom på.....  ?  Udtrykker han bare at han sys det er øv mor skal gå... og at det er okai  ?

Erfaringer søges ??  

Sådan tror jeg de fleste små børn har det i perioder, alle børn vil jo bare helst være sammen med deres mor og far

Syntes ikke du skal være bekymret

Monica

Anmeld

26. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her havde vi også en periode omkring den alder med alberte. Heldigvis gik det hurtigt over.

Det startede efter at hun havde været i gæstedp hos en hun ik kendte, og det var åbenbart ret traumatiserende for hende, for længe efter var hun svær at aflever. Heldigvis var hun glad så snart vi var gået, hvilket vi jo godt vidste.

Nu er der heldigvis aldrig problemer og hun elsker sin dp. Vh stine

Anmeld

26. august 2014

SandraXOXO

Sådan er vores pige også begyndt at gøre. Hun har gået der i 4 mdr og altid været glad, og bum, nu græder hun hver gang hun bliver afleveret og 5 min efter jeg er gået leger hun fint.
Føler mig som en lorte Mor når jeg går fra mit grædende barn. Kan ikke lade være med at bekymre mig og tænke at hun græder fordi hun har brug for mig. Men hun har jo været glad for dp alle de andre måneder og ta'r glædeligt tøj og sko på for at komme i dagplejen, og når vi så er der vil hun ikke slippe mig. Håber bare det er en face de skal igennem. For det er da bestemt ikke rart for nogen af os.

Anmeld

26. august 2014

Alarnna

Troldemommi skriver:

Sådan tror jeg de fleste små børn har det i perioder, alle børn vil jo bare helst være sammen med deres mor og far

Syntes ikke du skal være bekymret

Monica

Tak for svar.. det er også det jeg håber...  

Anmeld

26. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er helt normalt, og jeg tror på det går over snart rigtig mange forældre går fra dp/vs til lyden af et grædende barn, men så snart døren lukker, stopper det og barnet har ellers en god dag derefter synes det er  at din dpmor lige sender et billede af en glad dreng kort tid efter, for det er sgu ikke sjovt at være mor og ikke vide hvor længe de er kede.

Anmeld

26. august 2014

L&V

Sådan har rigtig mange børn det ink. Mine egne. De ska bare lige vise at de syntes det er dumt mor går også kommer de i tanke om alt det sjove de skal og glemmer så igen at mor jo var dum.

Anmeld

26. august 2014

TNBC

Alarnna skriver:

Men here goes anyway.. 

Men...

Når jeg aflevere første dag, siger jeg lige så stille farvel efter 5min. leg.. (fordi det er de første dage) som vi nu ellers gjorde ret succetfuldt hos sidste DP, men så hiver han i mig, for at komme op og græder og græder. 

Erfaringer søges ??  

Her sker det hver gang en person går, det er sådan set ligemeget hvem det er. (han bliver passet hjemme), hvis nogen går bliver han ked af det, men det går hurtigt over. Han er 20måneder. Det er fordi de finder ud af at man går. Men det er ok. 

Anmeld

26. august 2014

Kay

Selv vores datter på 2 gør det i perioder, selvom hun siger hun elsker vuggestuen og de voksne og når det er weekend siger hun at hun savner vuggestuen

Men stadig i perioder græder hun når jeg går

Nu er jeg jo selv pædagog og kan kun sige du gør det rigtigt, en hurtig aflevering med en mor der smiler og med dit kropssprog siger mor er tryg ved at du er her!

Det skal nok blive godt du må også tænke at han lige er flyttet og fået ny dp og måske ændret lidt på rutiner?

Det er en stor omvæltning for et lille barn og det kan godt forstærke reaktionen og gøre ham lidt mere pylret

Når jeg aflevere min datter kan jeg høre at hun stopper med at græde imens jeg går ned af gangen, det går oftest så stærkt fordi de indser, mor er gået 

Og han lyder til at trives meget godt hos dp når der krammes og alt muligt

Anmeld

26. august 2014

PernilleogLouis

Alarnna skriver:

Men here goes anyway.. 

Men...

Erfaringer søges ??  

Jeg syns ikke man skal stoppe det - syns da det er helt fint at din dreng viser følelser i det øjeblik han har den følelse og ja kort tid efter har han en anden følelse og er glad 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.