Er så lykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
9 svar
27 synes godt om
25. august 2014

Sujan

Har lavet et par tråde herinde om min datters putning.
Det var kørt helt af sporet og tog 2,5 time hver dag med hysteri og en mor der var ved at bryde sammen.
Synes jeg havde prøvet alt.

Jeg skal føde om 3 uger så var ved at være desperat, da jeg jo ikke kan bruge 2,5 time på putning hver aften med en lille også (er alene)

Skrev så til en af rådgiverne herinde og fik lagt en slags plan for putningen og hvad jeg skulle gøre og ikke gøre...
Har taget halvanden uge og de sidste 2 dage har vi læst godnat historie sagt godnat og det var det!!!!! Hun har kaldt lidt men blevet liggende i sin seng og hurtigt lagt sig til at sove:-)

Er så glad. Har virkelig kæmpet og følt mig som verdens dårligste mor... Nu kan vi hygge om aftenen. Jeg har mere overskud og er bare så glad. Har også fået mine aftener tilbage, hvilket også er en stor bonus.

Tænk hvor lidt der skal til:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

Ønskebarnet2014

Dejligt at høre

Hvordan lykkedes det så?

God aften

Anmeld

25. august 2014

Sujan

Ønskebarnet2014 skriver:

Dejligt at høre

Hvordan lykkedes det så?

God aften

Jamen kommer til at lyde meget simpelt og synes jeg har prøvet før men nok ikke så intenst..

Gør som vi plejer med nattøj, tandbørstning mm... Så må hun vælge en bog som jeg læser. Så snakker vi lidt om den og om dagen og hvad der skal ske i morgen.. Siger så er det er godnat tid. Kys og kram. Siger at jeg vil have hun skal sove nu. At hun ikke må stå op og ikke kalde på mig.

De første dage stod hun op mange gange, lagde hende i seng igen og gentog mange gange at jeg ville have hun skulle sove og ikke måtte stå op. Sådan lidt hårdt og kontant..
Hun skreg og kaldte og prøvede forskellige metoder til at jeg skulle komme ind og være hos hende, men holdte ved.. Og nu ligger hun sig bare til at sove...
Hun kan godt ligge og snakke lidt, men så længe hun bliver i sin seng og så falder i søvn hurtigt efter er det okay...

Anmeld

25. august 2014

Snoopy77

Sujan skriver:

Det var kørt helt af sporet og tog 2,5 time hver dag med hysteri og en mor der var ved at bryde sammen.

Jeg skal føde om 3 uger så var ved at være desperat, da jeg jo ikke kan bruge 2,5 time på putning hver aften med en lille også (er alene)

Skrev så til en af rådgiverne herinde og fik lagt en slags plan for putningen og hvad jeg skulle gøre og ikke gøre...
Har taget halvanden uge og de sidste 2 dage har vi læst godnat historie sagt godnat og det var det!!!!! Hun har kaldt lidt men blevet liggende i sin seng og hurtigt lagt sig til at sove:-)

Er så glad. Har virkelig kæmpet og følt mig som verdens dårligste mor... Nu kan vi hygge om aftenen. Jeg har mere overskud og er bare så glad. Har også fået mine aftener tilbage, hvilket også er en stor bonus.

Hvor er det dejligt for dig at det er lykkedes :-)

Jeg har fulgt lidt med, jeg er også alene med min datter og er lige begyndt at sætte lidt hårdere ind ift. putning.  

Anmeld

25. august 2014

Ønskebarnet2014

Ej hvor dejligt

Fedt

Anmeld

25. august 2014

Sujan

Snoopy77 skriver:

Hvor er det dejligt for dig at det er lykkedes :-)

Jeg har fulgt lidt med, jeg er også alene med min datter og er lige begyndt at sætte lidt hårdere ind ift. putning.  

Håber det går godt for dig..
Jeg tror jeg var for blød en overgang.. Sad inde hos hende og lod hende køre rundt med mig fordi jeg synes det var synd for hende...

Og de første dage var hårde. Hun græd og råbte "mor vil bare gerne være sammen med dig" og lignende ting...
Men holdte ud. Og det har bare gjort godt for os begge:-)

Anmeld

25. august 2014

Røverdatter

Det er simpelthen noget af det bedste der nogensinde skete for mig - da min søn sov igennem om natten, og var nemmere at putte om aftenen (jeg ammede ham i søvn til han var omkring 15 måneder)

Nu har vi lige haft en øv-fase hvor han først sov efter ca to timers putning. Nu tager det kun en halv time inkl. bog! Det er så skønt.

Tillykke med putningen - glæde mig til at høre om den lille ny snart (jeg er skruk)

Anmeld

25. august 2014

Sujan

Røverdatter skriver:

Det er simpelthen noget af det bedste der nogensinde skete for mig - da min søn sov igennem om natten, og var nemmere at putte om aftenen (jeg ammede ham i søvn til han var omkring 15 måneder)

Nu har vi lige haft en øv-fase hvor han først sov efter ca to timers putning. Nu tager det kun en halv time inkl. bog! Det er så skønt.

Tillykke med putningen - glæde mig til at høre om den lille ny snart (jeg er skruk)

Ja det er nemlig en kæmpe lettelse og gør meget ved overskuddet og humøret.

Min datter er 2,5 år og har altid været nem og putte og sov hurtigt igennem.
Men lige så stille blev det værre og værre sikkert fordi jeg har ladet hende styre showet!

Anmeld

25. august 2014

Snoopy77

Sujan skriver:

Håber det går godt for dig..
Jeg tror jeg var for blød en overgang.. Sad inde hos hende og lod hende køre rundt med mig fordi jeg synes det var synd for hende...

Og de første dage var hårde. Hun græd og råbte "mor vil bare gerne være sammen med dig" og lignende ting...
Men holdte ud. Og det har bare gjort godt for os begge:-)

Ja det kender jeg godt.. Så hun troede vi skulle lege, hun er 14 måneder. Men nu siger jeg godnat og går ud og de sidste to aftener er hun bare faldet i søvn. Jeg tror så også det hjælper lidt at det bliver tidligere mørkt :-)

Anmeld

26. august 2014

Mor til Ella

Sujan skriver:

Dejligt at læse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.