Hjælp søges: skal jeg ringe til fødselsafdelingen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
3 svar
5 synes godt om
25. august 2014

Lærke Dohn

Hej alle.

Allerførst: jeg venter mit første barn (jeg er dags dato 24+5), og derfor vil svaret på mit spørgsmål muligvis virke åbenlyst for nogle, men da jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre har jeg altså valgt at skrive her.

Sagen er den at jeg har haft virkelig, virkelig ondt i både bækken, læn og selve underlivet (det føles som om det "åbner" sig - har ikke en bedre beskrivelse) de sidste fem dage. I starten har jeg affejet det med at det var belastning på arbejdet, men efter weekenden hvor jeg har slappet af er det ikke blevet bedre. Snarere tværtimod, og i nat vågnede jeg flere gange på grund af voldsomme smerter i underlivet.

Jeg er lidt usikker på om det "bare" er min livmoder der giver sig, eller om der kunne være andet bag - og om jeg i såfald skal kontakte min fødeafdeling. Jeg er typen der kun går til lægen når det er bydende nødvendigt, så det er derfor jeg har denne lille indre debat om hvorvidt jeg skal "forstyrre" folkene på fødeafdelingen, hvis det viser sig at være ingenting.

Hvad synes I, at jeg skal gøre? Er der nogle (evt. flergangsfødende) der har noget erfaring på området?

Det skal lige siges at min lille blop bevæger sig som altid, så der er heldigvis ingen ændringer der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2014

M (:

Lærke Dohn skriver:

Hej alle.

Allerførst: jeg venter mit første barn (jeg er dags dato 24+5), og derfor vil svaret på mit spørgsmål muligvis virke åbenlyst for nogle, men da jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre har jeg altså valgt at skrive her.

Sagen er den at jeg har haft virkelig, virkelig ondt i både bækken, læn og selve underlivet (det føles som om det "åbner" sig - har ikke en bedre beskrivelse) de sidste fem dage. I starten har jeg affejet det med at det var belastning på arbejdet, men efter weekenden hvor jeg har slappet af er det ikke blevet bedre. Snarere tværtimod, og i nat vågnede jeg flere gange på grund af voldsomme smerter i underlivet.

Jeg er lidt usikker på om det "bare" er min livmoder der giver sig, eller om der kunne være andet bag - og om jeg i såfald skal kontakte min fødeafdeling. Jeg er typen der kun går til lægen når det er bydende nødvendigt, så det er derfor jeg har denne lille indre debat om hvorvidt jeg skal "forstyrre" folkene på fødeafdelingen, hvis det viser sig at være ingenting.

Hvad synes I, at jeg skal gøre? Er der nogle (evt. flergangsfødende) der har noget erfaring på området?

Det skal lige siges at min lille blop bevæger sig som altid, så der er heldigvis ingen ændringer der.

Umiddelbart er mit svar: hvis du er bekymret så ring på fg og få råd og vejledning. Så skal de nok vurdere om "du skal forstyrre og komme forbi", eller om din beskrivelse lyder helt normal. 

Hellere en gang for meget end en gang for lidt. 

Vh en mor, der 9/10 gange føler sig fjollet og pylret efter opkald til læge/fødegang/jordemoder osv. 

Anmeld

25. august 2014

Jupiter

Jeg ville kontakte egen læge eller JM.

Det lyder lidt som bækkenløsning (i mine ører), og det var min læge der sygemeldte mig efter at have konstateret det.

Anmeld

25. august 2014

Lærke Dohn

Tak for jeres hurtige svar. Har lige ringet til jordmoderen, og hun sagde at jeg skulle tage et par dage fri og ligge på langs, og kontakte min læge så jeg kunne blive undersøgt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.