Spørgsmål om hest- igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
11 svar
4 synes godt om
24. august 2014

Anonym trådstarter

Hej alle.

Stod bag den anden heste tråd, men den hest blev solgt

Vil gerne have lidt øjne på det her:
Har kigget på en hest på 6 år. Kommer fra en ældre mand, så der er ikke gjort noget som helst med den.
Ikke tilredet eller noget. Kan dog trækkes med.
Ejer siger den virker sød og rolig.

Den koster kun 5500 kr.

Er det helt hen i hampen ikke at gide køre fra Sjælland til Jylland for at kigge på den. Og bare købe den uden noget. Ejer siger den ser fin ud og der burde ikke være skader når den bare har stået, så hun ville ikke ofre dyrlæge (handelsundersøgelse).
Der er en masse arbejde i den ved jeg jo den skal stå på et stort Ridecenter hvis vi køber.

Det er den hest på billederne.

Men er det for mange penge for den?
Den er 155 og en blanding
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2014

Anonym trådstarter

Ville gerne bruge den som ridehest, men er det for risikabelt bare at købe?

Anmeld

24. august 2014

Michella2

En billig hest uden handelstjek er altid et kæmpe sats.

dertil kommer sindet.. Du kan jo være heldig at du får dig en billig hest der intet er med overhovedet, men du kan også være rigtig uheldig.

taler af erfaring 

Købte i 99 en pony til 9500-, ejede hende i 15 år uden skader eller andre gener, en super konkurrence pony vi fik til ingen penge.. Det er den eneste hest jeg har haft uden problemer.. Resten vi har "gamblet" med, dvs ingen handelsundersøgelse, har både været kronisk syge heste, men også psykiske og fysiske skader..

jeg ville personligt aldrig købe en hest igen uden i det mindste at have set den igennem først. 

Men dejlig ser den nu alligevel ud 

Anmeld

24. august 2014

årgang84

Profilbillede for årgang84

Husk altid det billigste er at købe hesten. 

Ville personlig aldrig købe uden at få lavet en handelsundersøgelse. Om jeg så selv skulle betale. Pga forsikring på dyret. 

At indkøbe hest er for mig også meget med kemi at gøre. 

Anmeld

24. august 2014

Anonym trådstarter

Michella2 skriver:

En billig hest uden handelstjek er altid et kæmpe sats.

dertil kommer sindet.. Du kan jo være heldig at du får dig en billig hest der intet er med overhovedet, men du kan også være rigtig uheldig.

taler af erfaring 

Købte i 99 en pony til 9500-, ejede hende i 15 år uden skader eller andre gener, en super konkurrence pony vi fik til ingen penge.. Det er den eneste hest jeg har haft uden problemer.. Resten vi har "gamblet" med, dvs ingen handelsundersøgelse, har både været kronisk syge heste, men også psykiske og fysiske skader..

jeg ville personligt aldrig købe en hest igen uden i det mindste at have set den igennem først. 

Men dejlig ser den nu alligevel ud 

Tusind tak for svar

Ja det er nemlig et sats. Men 5500 er bare heller ingen penge. Men ved jo ikke engang om det ville blive en ok ridehest

Anmeld

24. august 2014

Anonym trådstarter

årgang84 skriver:

Husk altid det billigste er at købe hesten. 

Ville personlig aldrig købe uden at få lavet en handelsundersøgelse. Om jeg så selv skulle betale. Pga forsikring på dyret. 

At indkøbe hest er for mig også meget med kemi at gøre. 

Ja det er jeg opmærksom på

Det er rigtigt hvad du siger med kemi. Synes bare det er langt for at se og så køre igen

Anmeld

24. august 2014

Michella2

Anonym skriver:

Tusind tak for svar

Ja det er nemlig et sats. Men 5500 er bare heller ingen penge. Men ved jo ikke engang om det ville blive en ok ridehest

Korrekt, men det kan ende med utrolig mange penge senere hen på dyrlæge hvis du finder ud af hesten fejler noget..

Og når man først har knyttet bånd er det utrolig hårdt at sige farvel igen, eller det er det i hvert fald for mig 

Men held og lykke hvis det bliver aktuelt 

Anmeld

24. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej alle.

Stod bag den anden heste tråd, men den hest blev solgt

Vil gerne have lidt øjne på det her:
Har kigget på en hest på 6 år. Kommer fra en ældre mand, så der er ikke gjort noget som helst med den.
Ikke tilredet eller noget. Kan dog trækkes med.
Ejer siger den virker sød og rolig.

Den koster kun 5500 kr.

Er det helt hen i hampen ikke at gide køre fra Sjælland til Jylland for at kigge på den. Og bare købe den uden noget. Ejer siger den ser fin ud og der burde ikke være skader når den bare har stået, så hun ville ikke ofre dyrlæge (handelsundersøgelse).
Der er en masse arbejde i den ved jeg jo den skal stå på et stort Ridecenter hvis vi køber.

Det er den hest på billederne.

Men er det for mange penge for den?
Den er 155 og en blanding

Jeg ved ikke om det er for mange penge som sådan.. det synes jeg egentlig ikke, men jeg ville nok selv synes det er for meget arbejde!

Og så ville jeg ikke turde købe en hest uden i det mindste at se den live. Men på billederne er det da bestemt en flot hest 

Anmeld

24. august 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg ville ikke selv købe hest uden selv at have hilst på den - eller at have fået lavet handelsundersøgelse

Fin ser den ud men billeder fortæller intet om hestens temperament og kemi mellem dig og den.

Held og lykke med at finde en hest

Anmeld

24. august 2014

Isabella_mor

hvis det er, så kunne du jo bruge de penge du sparer fra den første hest på selv at betale for et sundhedstjek.

MEN.... jeg synes det er lidt farligt at begynde at kaste sig ud i et køb af en hest som sælger ikke engang vil give et sundhedstjek. det lugter langt væk efter min mening.. 

det kan jo hurtigt blive dyrt for dig hvis du bare køber den uden at have nogle papirer på dens sundhed hvis det så viser sig at den fejler alle mulige ting og sager. Jeg havde ikke turdet satse på det.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.