Er JEG nu en ravnemor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. marts 2008

Kaufie

Jeg sidder lige og har det en anelse skidt med at have afleveret William i dag. Vi blev ringet op i morges at dp'ens egen søn var syg (feber og influenza), men at hans far er hjemme, så dp var i arbejde og ville tage imod de børn der havde lyst. Men at de ellers ville stille gæstedp til rådighed. I dag var første gang siden den første (mislykkede) dag William skulle sove der - og vi har altså kun mandag tilbage før det bliver alvor - så jeg tænkte: drengens far er der til at tage ham, og hvis William skal smittes, er han sikkert allerede blevet det - de befinder sig jo i samme luftlag, de to - altså gulvhøjde... Det ville være så ærgeligt at de fremskridt vi har opnået de sidste par dage bliver ødelagt ved at William skulle være hjemme i hele 3 dage - og så kun en dag til at "øve putning" i. Men så nager samvittigheden: udsætter jeg min lille dreng for unødvendig smitte bare fordi jeg så gerne vil have det kører inden jeg skal på job??? Hvad er man SÅ lige for en mor?? Nå, men det går ellers godt - en anden dp, der var på besøg i går, havde sagt det var utroligt, at William kun havde været der to dage. Det går jeg ud fra betyder han er faldet godt til. Men jeg er meget spændt på det der putning. Det bliver HELDIGVIS ikke i en kold pose - hun tager den med ind hver gang- vi har fundet nogle karabinhager, der er meget nemmere at åbne og lukke. Men hvis man ikke rammer det rigtige tidspunkt, så skal han altså tit lige rokkes lidt og synges for - det har jeg ikke helt fået vænnet ham af med. Nu ser vi. Mette, der hader når tlf ringer kl 6.30

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

Anna-Rosa

Åh de børn! :)
Jeg synes det er svært med alt det sygdom, for vi kan jo ikke putte vores børn i en glasklokke og gemme dem væk, når der er sygdom i nabolaget, men omvendt kender jeg godt følelsen af at man ikke lige gider at have det indenfor dørene, når man nu lige skal ind i en rytme. Jeg havde også sendt mit barn afsted...han fejler jo ikke noget, og bliver han syg, klarer I sikkert også det på et eller andet set:)

Håber det hjalp lidt på samvittigheden:)

Anmeld

28. marts 2008

linemus

Hej Mette

Vil bare sige, jeg synes du gør det rigtige. I hvert fald i min verden.

Ang. sovning, så skulle Sebastian også visses - jeg kunne selv stå i laaaang tid, før han faldt i søvn, men dp lærte ham hurtigt, hvordan det foregik der (altså på en tryg måde selvfølgelig). Det er også tit noget andet for dem, når det er andre end mor og far der putter. Så bliver de pludselig mere medgørlige... Jeg har altid fået at vide, hvor sød og nem og glad Sebastian er når han bliver passet ude, selvom han kan være i en af de værste trods-faser herhjemme. Så bare rolig, jeg er sikker på dp nok skal klare William. Men jeg kan godt forstå, du gerne vil have, det går godt, når du starter igen.

Knus Line - der ligenu overvejer at søge dp-plads 1.april....

Anmeld

28. marts 2008

ivfmarie

nerjh da!!
Du kan IKKE beskytte ham mod baktusser resten af hans liv! I denne her situation er det klart det vigtigste at få ham "kørt godt ind", så du kan tage på arbejde på tirsdag med ro i sindet!
Marie - alenemor på den gode måde: mor og alene uden børn ;)

Anmeld

28. marts 2008

Kaufie

Tak for jeres svar - det er dejligt at høre fra jer erfarne mødre, at det man gør er det rigtige :D

I øvrigt har jeg lige snakket med dp - William sover ligenu - men hun måtte trille en lille tur med ham. Hun har kun ham idag, så det var ikke noget problem, men ellers vil hun forsøge at vænne ham fra det hurtigst muligt, så hvis vi selv ville undgå at trille ham i søvn her over weekenden......

Mette, nu med lektier fra dp....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.