En SU modtager på barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
10 svar
1 synes godt om
23. august 2014

mortilsilke

Hej. Er der nogle herinde der modtager SU på en ungdomsuddannelse, som er på barsel og også bor sammen med en SU modtager? Har nogle spørgsmål jeg håber at få svar på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2014

Christine

VenterVanessa skriver:

Hej. Er der nogle herinde der modtager SU på en ungdomsuddannelse, som er på barsel og også bor sammen med en SU modtager? Har nogle spørgsmål jeg håber at få svar på.

Det har vi vist prøvet på et tidspunkt. Du kan nok søge forsørgertillæg til SU fordi i begge er på SU..

Anmeld

23. august 2014

Monski

VenterVanessa skriver:

Jeg fik su under barsel og min kæreste er også på su

Anmeld

23. august 2014

mortilsilke

Christine skriver:

Det har vi vist prøvet på et tidspunkt. Du kan nok søge forsørgertillæg til SU fordi i begge er på SU..

Jamen, under barsel, kan man også få diverse tillæg der? Min kæreste går på HGV, men er færdig når jeg er færdig med barsel. Men kan jeg få diverse tillæg MENS jeg er på barsel, eller kun når jeg bliver studieaktiv igen?

Anmeld

23. august 2014

mortilsilke

Monski skriver:

Jeg fik su under barsel og min kæreste er også på su

Vil du ikke læse det jeg lige skrev, og så svare kunne være dejligt!

Anmeld

23. august 2014

Christine

VenterVanessa skriver:

Vil du ikke læse det jeg lige skrev, og så svare kunne være dejligt!

Hvis du bruger barselsklip så du får dobbeltsats SU under barsel så kan du vist ikke. Jeg læser det som om du godt kan hvis du kun får alm. SU sats under barsel.

Der står lidt om det her, og det jeg skriver er under 'forbehold'

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/medsumodtager/Sider/default.aspx

Anmeld

23. august 2014

mortilsilke

Christine skriver:

Hvis du bruger barselsklip så du får dobbeltsats SU under barsel så kan du vist ikke. Jeg læser det som om du godt kan hvis du kun får alm. SU sats under barsel.

Der står lidt om det her, og det jeg skriver er under 'forbehold'

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/medsumodtager/Sider/default.aspx

Jeg har valgt sådan at jeg får dobbeltklip 1 enkelt måned, og fremover får jeg så enkeltklip eller hvad det hedder i 10 måneder.

Anmeld

23. august 2014

qwaszx

VenterVanessa skriver:

Så længe du er på barsel, få du kun barselsklip.. 

Anmeld

23. august 2014

Isabella_mor

Du skal søge supplerende støtte via borger.dk. Man får nemlig ikke forsørger tillæg under barsel. 

Anmeld

23. august 2014

mortilsilke

Isabella_mor skriver:

Du skal søge supplerende støtte via borger.dk. Man får nemlig ikke forsørger tillæg under barsel. 

Kan du måske finde et link et sted hvor jeg kan læse om det? Jeg er lidt forvirret i hele den her jungle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.