Pachworktæppe af gammelt tøj? Cool/ not cool?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
12 svar
3 synes godt om
22. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja jeg overvejer om jeg ska lave et pachworktæppe af gammelt tøj. Jeg tænker feks at man kunne klippe gamle t-shirts i stykker, hvis de feks havde et fedt print, eller måske bruge noget af ungernes gamle tøj, som har særlig betydning for os.

Men ville det være helt tosset? Og har i feks nogle gode forslag til hva man ellers ku bruge gammelt tøj til? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2014

lineog4

En lang historie, men jeg havde behov for at gøre noget med alt min piges tøj som jeg havde gemt fra hun var lille. Derfor klippede jeg det hele op i små firkanter og lavede et parchwork tæppe - skal lige siges det endnu ikke er monteret fordi jeg har svært ved punktummer lige omkring det her, men synes faktisk det er en god ide og for hver lille lap er der smukke billeder i min erindring

Anmeld

22. august 2014

StineW79

lineog4 skriver:

En lang historie, men jeg havde behov for at gøre noget med alt min piges tøj som jeg havde gemt fra hun var lille. Derfor klippede jeg det hele op i små firkanter og lavede et parchwork tæppe - skal lige siges det endnu ikke er monteret fordi jeg har svært ved punktummer lige omkring det her, men synes faktisk det er en god ide og for hver lille lap er der smukke billeder i min erindring

Dejligt at du fik det lavet! Var det nemt nok at sy i stoffet, eller gav du det en bagbeklædning? Vh stine

Anmeld

22. august 2014

StineW79

Skouboe skriver:

http://www.cheapchichome.com/2011/08/t-shirt-quilt -completed.html

Fedt! Mange tak for linket! Vh stine

Anmeld

22. august 2014

lineog4

StineW79 skriver:

Dejligt at du fik det lavet! Var det nemt nok at sy i stoffet, eller gav du det en bagbeklædning? Vh stine

Tog primært det med fast stof og det var jo nemt nok. Det der var i stræk der strøg jeg vlieseline på. Fandt det med lommer og andre sjove ting. En dag bliver det færdig og min datter får det....

Anmeld

22. august 2014

StineW79

lineog4 skriver:

Tog primært det med fast stof og det var jo nemt nok. Det der var i stræk der strøg jeg vlieseline på. Fandt det med lommer og andre sjove ting. En dag bliver det færdig og min datter får det....

Så må jeg i gang med at kigge tøjet igennem! 

Tror også at det sagtens ka blive et længerevarende projekt. Vh stine

Anmeld

22. august 2014

Mama85

StineW79 skriver:

Ja jeg overvejer om jeg ska lave et pachworktæppe af gammelt tøj. Jeg tænker feks at man kunne klippe gamle t-shirts i stykker, hvis de feks havde et fedt print, eller måske bruge noget af ungernes gamle tøj, som har særlig betydning for os.

Men ville det være helt tosset? Og har i feks nogle gode forslag til hva man ellers ku bruge gammelt tøj til? Vh stine

Helt sikkert cool  Havde jeg evnerne så ville jeg også have gjort det, og da jeg desværre ikke har, har jeg gemt ALT, og det tager pænt meget plads 

Anmeld

22. august 2014

grinny

Cooool  

Igang så vi kan se resultater 

Anmeld

23. august 2014

StineW79

Mama85 skriver:

Helt sikkert cool  Havde jeg evnerne så ville jeg også have gjort det, og da jeg desværre ikke har, har jeg gemt ALT, og det tager pænt meget plads 

Det tager nemlig mega meget plads, hvilket fik mig på iden med fks at lave et tæppe. Men vidste ik om det ku være fedt, eller om det sådan rent praktisk ku fungere med hensyn til at det bliver forskellige materialer. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.