Praktisk vielse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
8 svar
3 synes godt om
21. august 2014

Anonym trådstarter

Mig og min kæreste har snakket om at blive gift af praktiske årsager på rådhuset.. Vi ønsker begge at blive gift i kirke, og holde en stor fest. Men er der ikke råd til..

Min kæreste vil så holde denne vielse hemmelig og er for ham lige gyldig..
Jeg ville ikke kunne holde det hemmeligt, ogville da være Glad for tanken om at være gift, selv om det en dag skal være ordentligt..

Jeg ked af han kun ser det 100% praktisk og ikke har nogen følelser med..

Er derfor i tvivl om jeg har lyst.. Hvad har i andre af tanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Mig og min kæreste har snakket om at blive gift af praktiske årsager på rådhuset.. Vi ønsker begge at blive gift i kirke, og holde en stor fest. Men er der ikke råd til..

Min kæreste vil så holde denne vielse hemmelig og er for ham lige gyldig..
Jeg ville ikke kunne holde det hemmeligt, ogville da være Glad for tanken om at være gift, selv om det en dag skal være ordentligt..

Jeg ked af han kun ser det 100% praktisk og ikke har nogen følelser med..

Er derfor i tvivl om jeg har lyst.. Hvad har i andre af tanker?

min kæreste har det på samme måde.. (tror jeg)

bortset fra at han ikke engang viser interesse for at gennemføre et "praktisk bryllup"

nu drømmer jeg ikke om kirkebryllup. men jeg drømmer da om en anden ceremoni end det man kan tilbyde på et rådhus. 

men jeg har det som dig. hvis det KUN er af praktiske årsager, kan man ligeså godt spare de penge og betale for at få lavet et testamente i stedet.. 

JEG vil også giftes af kærlighed.. 

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

min kæreste har det på samme måde.. (tror jeg)

bortset fra at han ikke engang viser interesse for at gennemføre et "praktisk bryllup"

nu drømmer jeg ikke om kirkebryllup. men jeg drømmer da om en anden ceremoni end det man kan tilbyde på et rådhus. 

men jeg har det som dig. hvis det KUN er af praktiske årsager, kan man ligeså godt spare de penge og betale for at få lavet et testamente i stedet.. 

JEG vil også giftes af kærlighed.. 

Et testamente er bare ikke super godt, da der stadig er tvangs arv
Vi har fået lavet papire hos en advokat, men det er vidst stadig ikke så godt som at blive gift

Vil gerne giftes af praktiske årsager, men det vil da stadig betyde en masse for mig.. Men ikke for min kæreste..

Anmeld

21. august 2014

fnuggi

vi startede med at blive gift af praktisk årsager så som huskøb og at min eks mand ikke skulle arve  mig  hvis der skete mig noget 

men da dagen kom var det det vi begge ville og vi fortalte det kun til vores forældre og to venner på dagen efter vi var blevet gift slog vi det op på fb 

Anmeld

21. august 2014

Tildemor

Jeg ville beklage mig, men heldigvis er min mand meget romantisk anlagt og ønskede et stort kirkebryllup men vi ville giftes med det samme så det blev på rådhus Men når vores søn skal døbes fornyer vi vores løfter samtidlig 

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Tildemor skriver:

Jeg ville beklage mig, men heldigvis er min mand meget romantisk anlagt og ønskede et stort kirkebryllup men vi ville giftes med det samme så det blev på rådhus Men når vores søn skal døbes fornyer vi vores løfter samtidlig 

Min kæreste ønsker også et stort kirke bryllup, det bliver desværre bare ikke indenfor de næste par år. Vi har 2 børn og lejlighed, så derfor snakkede vi om at gøre det på rådhuset pga alt det praktiske.
Men det ser han ikke som at blive gift udover på papirerne.. Dvs, ingen må vide noget og ingen ringe eller noget, og det er der det går lidt galt for mig

Anmeld

21. august 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Min kæreste ønsker også et stort kirke bryllup, det bliver desværre bare ikke indenfor de næste par år. Vi har 2 børn og lejlighed, så derfor snakkede vi om at gøre det på rådhuset pga alt det praktiske.
Men det ser han ikke som at blive gift udover på papirerne.. Dvs, ingen må vide noget og ingen ringe eller noget, og det er der det går lidt galt for mig

Uden at vide det, tænker jeg at han da bare gerne vil 'gemme det hele' til 'det rigtige' bryllup. -og det kan jeg måske godt følge ham lidt i. Hvis I nu 'bliver gift' kalder hinanden for mand/kone/ægtefælle, har ringe, holder en lille højtidelighed, får lidt bryllupsgaver, så vil det hele selvføgelig være større til det rigtige bryllup, men I vil alligevel have gjort det hele 'en gang før'.

At sige 'nu laver vi lige et stykke papir' men glemmer alt om det, så har I stadig mulighed for at han kan fri til dig på romantisk vis, og gå og glæde jer til bryllup, kigge på ringe sammen osv.

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Uden at vide det, tænker jeg at han da bare gerne vil 'gemme det hele' til 'det rigtige' bryllup. -og det kan jeg måske godt følge ham lidt i. Hvis I nu 'bliver gift' kalder hinanden for mand/kone/ægtefælle, har ringe, holder en lille højtidelighed, får lidt bryllupsgaver, så vil det hele selvføgelig være større til det rigtige bryllup, men I vil alligevel have gjort det hele 'en gang før'.

At sige 'nu laver vi lige et stykke papir' men glemmer alt om det, så har I stadig mulighed for at han kan fri til dig på romantisk vis, og gå og glæde jer til bryllup, kigge på ringe sammen osv.

Når ja, det er rigtigt sådan havde jeg slet ikke set på det..

Du fik mig egentlig lige til at ændre mening tak

Anmeld

21. august 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Når ja, det er rigtigt sådan havde jeg slet ikke set på det..

Du fik mig egentlig lige til at ændre mening tak

Jamen selv tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.