Av, skader det baby ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
10 svar
3 synes godt om
21. august 2014

Anonym trådstarter

Hej  

Jeg er noget frustreret! Er gravid 14+5, men igår blev jeg sparket med fladfod (strømpesokker) i maven, og nu er jeg selvfølgelig mega bange for at der er sket noget med baby.. �� 

hvad skal jeg gøre ? Lægen kan jo ikke tjekke det, eller ? Jeg skal desuden til kønsscanning næste uge, men der er bare længe til, hvis min baby ligger der inde og hjertet ikke slår. ��

hvad gør jeg ? 

Fra en meget ked af og frustreret kommende mor ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Hej  

Jeg er noget frustreret! Er gravid 14+5, men igår blev jeg sparket med fladfod (strømpesokker) i maven, og nu er jeg selvfølgelig mega bange for at der er sket noget med baby.. �� 

hvad skal jeg gøre ? Lægen kan jo ikke tjekke det, eller ? Jeg skal desuden til kønsscanning næste uge, men der er bare længe til, hvis min baby ligger der inde og hjertet ikke slår. ��

hvad gør jeg ? 

Hej

For det første bekymrer det mig lidt, at du fortæller du blev sparket i maven? Måske kan du lige uddybe det? Var det en fuldvoksen person der sparkede dig, og hvor hårdt? For mit svar afhænger meget af situationen. Hvis det fx var et andet barn du havde, der fik sparket dig lidt i maven under leg, men ikke så hårdt, ville jeg ikke bekymre mig.

Er det af mere voldsom art, ville jeg helt sikkert ringe til lægen og ville ikke turde vente.

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Hej

For det første bekymrer det mig lidt, at du fortæller du blev sparket i maven? Måske kan du lige uddybe det? Var det en fuldvoksen person der sparkede dig, og hvor hårdt? For mit svar afhænger meget af situationen. Hvis det fx var et andet barn du havde, der fik sparket dig lidt i maven under leg, men ikke så hårdt, ville jeg ikke bekymre mig.

Er det af mere voldsom art, ville jeg helt sikkert ringe til lægen og ville ikke turde vente.

En voksen, fordi han ville skubbe mig væk, det var ikke for at være ond, så det var ikke et kraftigt spark. men blir bare bekymret. 

Men kan lægen overhovedet hjælpe ? Når jeg ikke er længere henne ? 

Anmeld

21. august 2014

Kay

Kommer an på hvordan det er foregået og med hvem, min datter har sparket mig et par gange da hun lå på puslebordet, og hun har også hoppet på min mave ved uheld når vi tumler  

Men hvis det er en fuldvoksen person der har sparket dig hårdt i maven så ville jeg være bekymret...

Men hvis du er i tvivl så ring til din læge og hør altid ring hellere en gang for meget end en for lidt 

Anmeld

21. august 2014

Kay

Anonym skriver:

En voksen, fordi han ville skubbe mig væk, det var ikke for at være ond, så det var ikke et kraftigt spark. men blir bare bekymret. 

Ja lægen kan sende dig til akut skanning på hospitalet hvor de kan se om det hele er fint 

Anmeld

21. august 2014

Anonym trådstarter

Kay skriver:

Ja lægen kan sende dig til akut skanning på hospitalet hvor de kan se om det hele er fint 

Okay, tak. Tror jeg er nødt til ringe ned til lægen, for af få ro i sindet.  

Anmeld

21. august 2014

Kay

Anonym skriver:

Okay, tak. Tror jeg er nødt til ringe ned til lægen, for af få ro i sindet.  

Det er også bedst at være på den sikre side men de ligger nu forholdsvis trygt og godt der inde

Anmeld

21. august 2014

Wik

Hej  

Under min praktisk fik jeg også et voldsomt stød i maven dog kun albue men kraftigt, jeg er også faldet i 8 mrd. hvor jeg tog fra med mave og ansigt. Min datter fejler intet, og det var først i 8 mrd. ved mit styrt at jeg fik lagt skanner på min mave, ellers var der ingen grund til bekymring da baby er meget beskyttet hvor det befinder sig. Men men men når det er sagt, hvis du er meget bekymret, eller hvis du har ondt eller bløder så skal du kontakte akut gyn. og få en skanning af barnet. 

Krydser fingre

Anmeld

21. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Hej  

hvad gør jeg ? 

Det kommer jo helt an på hvem, hvordan og hvorledes du blev sparket? Men hvis det gør meget ondt eller du begynder at bløde, så er det et dårligt tegn. Vil næsten helt sikkert tro baby er så godt beskyttet når den er så lille, at der ikke er sket noget med baby. Men moderkagen kan jo godt tage skade, men så vil du sandsynligvis have stærke smerter og blødning.

Så det lyder ikke som om du har gener...?

Anmeld

21. august 2014

modesty

Anonym skriver:

Hvis det ikke var hårdt og du ikke har haft smerter eller blødning, ville jeg ikke bekymre mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.