mærke liv første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2009

SHERO

Har sikkert været oppe en masse gange, men hvornår mærkede du liv første gang? Jeg er 20+2 i dag og har stadig intet mærket. Bliver helt nervøs...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2009

SaNiNa

jeg mærkede live første gang da jeg var 17+ 0 det var sådan en fantastisk følelse.

Tror ikke du skal være nervøs min jordemoder sagt at jeg først skulle være nervøs hvis jeg ikke mærkede liv i uge 22

Anmeld

18. august 2009

Valle81

Det tror jeg ikke du skal være:0)

Man ved jo ikke helt hvad man skal mærke efter, og når du mærker det første gang sådan rigtigt, er eg sikker på du vil sige, ÅHH, det er det jeg har mærket så mange gange før:0)

Anmeld

18. august 2009

H+S Skjolgborg.

Nu skriver  jeg om Liv som = små/ stor spark.
Ikke bobler eller sommerfugle derind...

Den her gang som er  3  gang var jeg 19+2.

Med min datter (2 gangs gravid) 17+3

Med min søn(1 gangs gravid) var i uge 21+2menere jeg ca ..

Måske din moderkage lige udmod ligsom min gør igen som den sikker også gjorede 1 gang jeg var gravid.Men er man første gangs gravid går der som regle lidt længer tid før man mæsker liv første gang.
Siger de kloge

Mvh Henriette 22+0

Anmeld

18. august 2009

SHERO

Henriette.S.J. skriver:

Nu skriver  jeg om Liv som = små/ stor spark.
Ikke bobler eller sommerfugle derind...

Jeg har heller ikke mærket boblerne som folk snakker om... Det eneste der "kilder" i maven, er mit maveskind...

Anmeld

18. august 2009

copt

Hej,
Du skal ikke være nervøs. Jeg er også 1.gangs gravid og mærkede først noget omkring 23-24. Min moderkage ligger også foran, så derfor skal der jo nogle ordentlige kræfter til før end man kan mærke det. Jeg har en kollega som allerde mærkede noget i uge 16 første gang, så som du kan se er det meget forskelligt.
Du kan evt. prøve at drikke noget koldt meget hurtigt - det plejer gerne at sætte en reaktion igang og ellers så prøv at ligge og slappe fuldstændig af på sofaen og så tryk lidt forskellige steder på maven, så kan du måske også fremprovokere en reaktion.
God fornøjelse. :-)

Anmeld

18. august 2009

Leneur

Jeg var præcis 24+1 uge henne inden jeg mærkede spark men til gengæld gjorde hun det også så godt at selv min søster kunne se det første gang.
Jeg var nemlig også nervøs især fordi jeg jo kunne læse herinde at de fleste mærkede noget i uge 17-18 stykker, så snakkede med lægen om det og jeg skulle ikke være bekymret.
Slå koldt vand i blodet, det kommer lige pludselig og så er du slet ikke i tvivl.
Knus

Anmeld

19. august 2009

Hjaltesmor

Jeg mærkede liv første gang i uge 16 i forbindelse med yoga.

Jeg mærkede det ikke som bobler, men som en fisk eller fjer, der strøg under maveskinnet. Senere har jeg også mærket boblerne. Fx som en hel brusetablet i mit underliv. Sjov fornemmelse!
Jeg synes, de bevægelser mærkes meget forskelligt og ikke nødvendigvis som bobler eller spark, som man oftest læser. Sommerfugle, fjer, fisk, kærtegn og lign. har været ligeså alm. for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.