Jeg var idag hos min læge for at få en lægeerklæring, da jeg skulle fritages fra en eksamen.
Vi snakker selvfølgelig om alle de gener jeg har og han laver selvfølgelig lynhurtigt en lægeerklæring.
Efterfølgende spørger han om jeg har snakket med min egen JM om igangsættelse, fortæller at jeg ikke har været ved egen JM siden uge 31.
Han mener, at igangsættelse 1 uge før eller omkring termin er realistisk for mig.
Af gener har jeg:
- Meget lav blodprocent og b12 mangel, som åbenbart ikke retter sig, selvom jeg er i behandling. Er meget påvirket af det, kunne sove 20 timer i døgnet, er så svimmel og har kvalme hver dag. Har følelsesforstyrrelser i venstre arm og hoved. Og nogle gange bliver jeg sådan lidt lammet-agtig, som om min krop ikke helt er med. Har ofte smerter ned i venste underarm og håndled.
- Bækkensmerter, som går i mine ben.
- En overbelastet ryg. Kan sidde maks. 10 min på en stol, og så er jeg i smertehelvede. Kan ikke ligge på siden, det gør ondt i ryggen og når jeg ligger på ryggen presser det for meget ned på mit bækken og baby presser på den store pulsåre, så jeg bliver dårlig. Jeg er derud over sat i smertebehandling 3 gange om dagen, men det virker ikke.
- Plukkeveer der gør mega ondt over nogle timer næsten hverdag, det er vildt udmattende og begrænsende.
Oveni alt det, så er jeg alene med min datter på 2 år fra hun kommer hjem fra dp, da min kæreste arbejder om aftenen.
Det er frygteligt at føle sig som den væreste mor i hele verden, fordi at jeg ikke kan være der på samme måde for hende.
Skal snakke med min JM idag, og vil fortælle hvad min læge sagde omkring igangsættelse, men tror i hun vil lytte og henvise til en fødselslæge når nu det er min læge der har foreslået det?
Jeg ved jo, at det ikke er min læge der har nogen afgørende del i det.
Anmeld