Fødsel på Ålborg sygehus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

662 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. august 2014

Julie0802

Hejsa

er der nogle derude, som har lyst til at dele deres erfaringer og oplevelse ved at føde på Ålborg sygehus ? Og som evt. Har benyttet sig af patient hotellet.

Og hvad har I valgt fødested ud fra ?

Mvh julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

Claudia87

Jeg fødte på Aalborg sygehus i januar måned. Det var overvejende en rigtigt positiv oplevelse. Virkeligt søde jordemødre, sygeplejersker og læger. Min eneste indvending er faktisk, at fødestuerne er ret små. Eller det var den i hvert fald der hvor jeg lå. Så da jeg pludselig mistede bevidstheden, og der blev kaldt nødkald var der godt nok rigtigt trangt med 4 læger, jordemødre, sygeplejersker, assistenter osv. på stuen. Jeg kom på barselsafsnittet efterfølgende i to døgn grundet komplikationer under fødslen, så patienthotellet kan jeg ikke sige noget om. Men jeg ville helt sikkert vælge at føde i Aalborg igen hvis jeg kunne (vi er flyttet i mellemtiden). 

Anmeld

20. august 2014

LilleMie

Julie0802 skriver:

Hejsa

er der nogle derude, som har lyst til at dele deres erfaringer og oplevelse ved at føde på Ålborg sygehus ? Og som evt. Har benyttet sig af patient hotellet.

Og hvad har I valgt fødested ud fra ?

Mvh julie

Jeg skriver lige mit svar i denne tråd også

Jeg fødte på Aalborg Sygehus for 2,5 år siden, og jeg er godt tilfreds med oplevelsen  I mit forløb har der ikke været noget at sætte en finger på ift. personale mv.

Vi blev overflyttet til patienthotellet efter 4 timer og var der i 3 dage. Det var en rar tryghed, især fordi min datter først begyndte at sutte/spise 18 timer efter fødslen. De kom forbi ind i mellem og spurgte til os, og vi kunne altid ringe efter en døgnet rundt. Ellers var det lidt ligesom et almindeligt hotelophold, hvor vi havde en almindelig dobbeltseng (og en hospitalsvugge), og så havde vi eget toilet og bad  Og så var det rart, at der var sørget for mad osv., så de første dage kunne vi koncentrere os 100 % om at lære hende at kende.

Jeg overvejede ikke andre alternativer ift. fødested, da vi boede små 10 minutters kørsel fra sygehuset 

Anmeld

20. august 2014

Thalia

Jeg har født i Aalborg 3 gang, 2007, 2009 og 2012. 

Alle tre gange har jeg haft helt fantastiske forløb, med gode jordemødre og gode forhold. Det har været trygt og rart, og jeg kan godt lide at afdelingen ikke er så stor.

Fødestuerne   er små, medmindre man vælger at føde i vand, så kommer man på en af de store stuer. For mig gjorde størrelse dog ikke så meget. Der var fin plads til både mig, manden og vores jordemoder, og mere havde vi ikke brug for.

Jeg foretrækker at føde ambulant så jeg har aldrig været på patienthotellet, men jeg har været på barselsgangen en enkelt gang. Der var de også meget søde, men jeg havde meget svært ved at finde ro (der var kun flersengsstuer), og jeg synes at sygeplejerskerne havde lidt for mange forskellige holdninger til hvordan tingene skulle være, så det var en lettelse at komme hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.