G-test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

901 visninger
13 svar
3 synes godt om
20. august 2014

Mariekjellerup90

Jeg er ca i uge 9-10 i mandags tog jeg en test som var tydelig, igår tog jeg en test som var lidt svagere og idag som var noget svagere. Bløder ikke eller noget, og har det stadig mærkeligt pga kvalmen . Er det meget normal at testene bliver svagere og svagere jo længere henne man kommer i graviditeten ? 

Smider lige et billede op af testene ��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2014

MorTilDenDejligste

Fra uge 10. til uge 20. af din graviditet, vil HCG mængden nu falde, og ende på gennemsnitligt 12.000 mIU/ml. Dette svarer ca. til 1/5 del af hvilken mængde der befandt sig i din krop i uge 10. (Variationerne er igen mange, og kan ligge mellem 2.000 – 50.000 mIU/ml.) HCG mængden i din krop forbliver nu ca. på dette niveau indtil fødslen finder sted.

dette er taget fra en hjemme side der beskriver alt ang HCG. Håber det kan hjælpe dig lidt 

Anmeld

20. august 2014

Mariekjellerup90

catharina skriver:

Fra uge 10. til uge 20. af din graviditet, vil HCG mængden nu falde, og ende på gennemsnitligt 12.000 mIU/ml. Dette svarer ca. til 1/5 del af hvilken mængde der befandt sig i din krop i uge 10. (Variationerne er igen mange, og kan ligge mellem 2.000 – 50.000 mIU/ml.) HCG mængden i din krop forbliver nu ca. på dette niveau indtil fødslen finder sted.

dette er taget fra en hjemme side der beskriver alt ang HCG. Håber det kan hjælpe dig lidt 

Mange tak for svar.

men det vil så sige, at det er meget normal at testen bliver svagere ? 

Anmeld

20. august 2014

MorTilDenDejligste

ja det gjorde de også ved min første graviditet, så du skal ikke være urolig. ellers tag og ring til din læge eller jordmor hvis du ikke kan slippe tanken om at der kunne være noget galt.

Anmeld

20. august 2014

Rockertand

Mariekjellerup90 skriver:

Mange tak for svar.

men det vil så sige, at det er meget normal at testen bliver svagere ? 

Testen bliver ikke svagere, men får sværere ved at måle høje koncentrationer af HCG. Ved høje koncentrationer kan man med fordel fortynde urinen for at nedbringe HCG-tallet, men i praksis er der ingen ide i at teste efter konstateret graviditet. Hvis man er bange for at miste, er det bedre at købe en tryghedsscanning, da testene skal bruges til at konstatere gravid eller ikke-gravid og ikke andet.

Anmeld

20. august 2014

Hullabullabulla

Jeg er ca i uge 9-10 i mandags tog jeg en test som var tydelig, igår tog jeg en test som var lidt svagere og idag som var noget svagere. Bløder ikke eller noget, og har det stadig mærkeligt pga kvalmen . Er det meget normal at testene bliver svagere og svagere jo længere henne man kommer i graviditeten ? 

Det er ganske normalt, da HCG falder i løbet af graviditeten.

Se tabellen her fra sundhed.dk

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. august 2014

Chevro

Hvis du ved du er gravid, hvorfor tager du så en test?

I tilfælde af abort, så vil man på en test stadigvæk kunne se det, da hcg stadig er i kroppen.

Men hvis der er tegn på graviditet og du ikke har blødt eller haft smerter, og du er så langt henne - hvorfor så gå og tænke sådan?

:-) Ville bare slappe á og nyde det. Er lige så langt henne.

Har du fået lavet vandrejournal?

Anmeld

20. august 2014

asff

Undskyld, men har du ikke lige født?

Anmeld

20. august 2014

Mariekjellerup90

Chevro skriver:

Hvis du ved du er gravid, hvorfor tager du så en test?

I tilfælde af abort, så vil man på en test stadigvæk kunne se det, da hcg stadig er i kroppen.

Men hvis der er tegn på graviditet og du ikke har blødt eller haft smerter, og du er så langt henne - hvorfor så gå og tænke sådan?

:-) Ville bare slappe á og nyde det. Er lige så langt henne.

Har du fået lavet vandrejournal?

Var til læge i mandags og der var den svag positiv men hun sagde at det kunne være pga det ikke var morgen urin. Derfor tog jeg testene det hjemme for at se, om jeg kunne få et tydelig positiv test.. 

Det skal så lige siges at min tvilling søster mistede deres søn i uge 20 og har efter følgene mistet to gange, så det er skam lidt svært at slappe af. 

Anmeld

20. august 2014

Mariekjellerup90

asff skriver:

Undskyld, men har du ikke lige født?

Jo fødte for 4 mdr siden ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.