Blestop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. august 2014

Ka+Ma=Be

Hej piger.

Jeg kan huske at flere luftede tanken om,  at gå igang med projekt blestop her over sommeren. Hvordan er det gået jer?

Hvad har i fået af oplevelser, gode som dårlige?

Her er det gået over al forventning Kan slet ikke forstå hvor stor min lille dreng er blevet. Ingen sut, ingen ble, ingen middagslur, ingen vuggestue...

De første dage var hårde og jeg var godt nok pessimist  

Men lige så stille gik det bedre og bedre. Jeg bliver lige overrasket hver gang han fiser på toilettet og ordner det hele selv. Andre gange skal man naturligvis minde ham om det, men det går hovedsageligt rigtig fint.

Tror alt i alt bare, at jeg er rigtig lettet og stolt!

Kram

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2014

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger.

Jeg kan huske at flere luftede tanken om,  at gå igang med projekt blestop her over sommeren. Hvordan er det gået jer?

Her er det gået over al forventning Kan slet ikke forstå hvor stor min lille dreng er blevet. Ingen sut, ingen ble, ingen middagslur, ingen vuggestue...

Men lige så stille gik det bedre og bedre. Jeg bliver lige overrasket hver gang han fiser på toilettet og ordner det hele selv. Andre gange skal man naturligvis minde ham om det, men det går hovedsageligt rigtig fint.

Kram

Laura har været ble fri i et halvt års tid ca og hun har bare været for sej til det. Det tog ikke mange dage. MEN til jul ska sutten væk det er jeg noget spændt på

Anmeld

26. august 2014

Ka+Ma=Be

L&V skriver:

Laura har været ble fri i et halvt års tid ca og hun har bare været for sej til det. Det tog ikke mange dage. MEN til jul ska sutten væk det er jeg noget spændt på

Dejligt at det er gået så nemt 

Sjovt at vi har gjort det lige omvendt Benjamin smed sutten tilbage i foråret.

Er hun meget glad for sin sut elller hvordan?

Anmeld

27. august 2014

MomInTheMaking

Sej bette gut du har .

Penny smed bleen i starten af sommerferien, bruger den dog om natten. Det gik egentlig uden nogen problemer, da hun siden hun var omkring et år har gået meget uden ble derhjemme og lærte meget tidligt at sige hun skulle have ble på når hun skulle tisse eller lave stort. Jeg tror også det er derfor, det er gået så nemt nu. Hun gik på potte den første tid, men nu beder hun om at komme på toilettet.

Sutten bruger hun når hun skal sove og en times tid efter hun kommer hjem fra dp, der slapper hun nemlig af med dyne, sut og en tegnefilm.

Hun sover heller ikke lur mere. Og på fredag har hun afslutning i Dagplejen og starter på mandag i Børnehave. Puhhhh... tror det er sværere for moren end for hende.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. august 2014

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Dejligt at det er gået så nemt 

Sjovt at vi har gjort det lige omvendt Benjamin smed sutten tilbage i foråret.

Er hun meget glad for sin sut elller hvordan?

Ja det er super dejligt. Det har været lidt vigtigt for mig at hun kom af med bleen. Så fedt at det gik hurtigt og godt..

Både og. Hun får den som regel kun til natten men lige i tiden er hun eddike sur når hun kommer hjem fra bhv fordi hun ik gider sove der også får hun den lidt på sofaen.. men vi har snakket om det længe så håber det er givet godt ud

Anmeld

27. august 2014

morpåthurø

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger.

Kram

Hej Piger. Hvor er det flot at jeres børn har været blefri så længe. Marius har været blefri i omkring 14 dage. Vi valgte at tage en beslutning sammen med dagplejen om at vi bare tog den af og så skulle han vænne sig til det. De første dage skulle vi sige det hele tiden til ham, ellers tissede han bare i  bukserne. Nu går det meget bedre. Han kommer selv og siger når han skal tisse. Har dog stadig enkelte uheld hvis der er for langt til toilet

Han sover dog stadig med ble- Den er dog tør 5 ud af 7 dage, så det er rigtig dejligt

Så her i løbet af efteråret tager vi fat på sutten- det blir straks værre

Anmeld

28. august 2014

Ka+Ma=Be

Mom In The Making skriver:

Sej bette gut du har .

Penny smed bleen i starten af sommerferien, bruger den dog om natten. Det gik egentlig uden nogen problemer, da hun siden hun var omkring et år har gået meget uden ble derhjemme og lærte meget tidligt at sige hun skulle have ble på når hun skulle tisse eller lave stort. Jeg tror også det er derfor, det er gået så nemt nu. Hun gik på potte den første tid, men nu beder hun om at komme på toilettet.

Sutten bruger hun når hun skal sove og en times tid efter hun kommer hjem fra dp, der slapper hun nemlig af med dyne, sut og en tegnefilm.

Hun sover heller ikke lur mere. Og på fredag har hun afslutning i Dagplejen og starter på mandag i Børnehave. Puhhhh... tror det er sværere for moren end for hende.

Gud hvor er hun blevet stor! Det er rigtig længe siden jeg har set et billede af hende  

Dejligt at det er gået så nemt og hurtigt. En ting mindre at "kæmpe" med

Anmeld

28. august 2014

Ka+Ma=Be

L&V skriver:

Ja det er super dejligt. Det har været lidt vigtigt for mig at hun kom af med bleen. Så fedt at det gik hurtigt og godt..

Både og. Hun får den som regel kun til natten men lige i tiden er hun eddike sur når hun kommer hjem fra bhv fordi hun ik gider sove der også får hun den lidt på sofaen.. men vi har snakket om det længe så håber det er givet godt ud

Vi snakkede også om det længe, så han vendte sig til tanken om, at det snart var slut. Og så brugte vi meget tid på at tale om suttetræet hehe

Og med en lille gave fra mormor,  accepterede han ret hurtigt, at det var slut med sut

Anmeld

28. august 2014

Ka+Ma=Be

morpåthurø skriver:

Hej Piger. Hvor er det flot at jeres børn har været blefri så længe. Marius har været blefri i omkring 14 dage. Vi valgte at tage en beslutning sammen med dagplejen om at vi bare tog den af og så skulle han vænne sig til det. De første dage skulle vi sige det hele tiden til ham, ellers tissede han bare i  bukserne. Nu går det meget bedre. Han kommer selv og siger når han skal tisse. Har dog stadig enkelte uheld hvis der er for langt til toilet

Han sover dog stadig med ble- Den er dog tør 5 ud af 7 dage, så det er rigtig dejligt

Så her i løbet af efteråret tager vi fat på sutten- det blir straks værre

Det kan jeg godt nikke genkendende til 

De første dage havde vi så mange uheld, at jeg blev helt i tvivl om han overhovedet forstod det og måske bare var ligeglad 

Men heldigvis sagde han til når han havde haft et uheld. Så begyndte han at sige til når det var ved at ske og endelig - inden det skete 

Jeg var meget i tvivl omkring natbleen. Jeg havde nok forestillet mig,  at han ville bruge den noget tid og så fjerne den når bleerne var tørre.  Men fra allerførste dag var de helt tørre efter 14 dage var der en enkelt våd ble men efterfølgende har der ikke været nogle. Så vi satsede og tog den også

Jeg er virkelig overrasket og forundret over,  hvor hurtigt de lærer! Jeg glemmer lynhurtigt hvor afhængig man har været af alle de her ting som bleer, pusletaske, sutter mm.

Skøøøønt de bliver så store 

Anmeld

31. august 2014

MomInTheMaking

Ka+Ma=Be skriver:

Gud hvor er hun blevet stor! Det er rigtig længe siden jeg har set et billede af hende  

Dejligt at det er gået så nemt og hurtigt. En ting mindre at "kæmpe" med

Ja, det er dejligt, men hun har jo godt nok altid været rimelig nem at have med at gøre.

Hehe.. nu jeg tænker over det, er det vidst også længe siden jeg har lagt billede ind af hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.