gravid med spiral .. overlevelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. august 2014

justagirl

Hvis det viser sig jeg er gravid.. har spiral i.. overlever den lille så eller dør den under alle omstændigheder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

Muhmi

Har ikke hørt gode ting om graviditeter med spiral, desværre... Men ville ikke gå uden et stort og krydsede fingre for at jeg har hørt forkert 

Anmeld

18. august 2014

morlinen

Min veninde blev gravid på trods af spiral, og hun har da en 4 årig pige nu

Skal den ikke tages ud så, hvis det er?

Anmeld

18. august 2014

modesty

justagirl skriver:

Hvis det viser sig jeg er gravid.. har spiral i.. overlever den lille så eller dør den under alle omstændigheder

" Hvis man bliver uønsket gravid med en spiral, kan man, hvis det er en kobberspiral, vælge at fortsætte graviditeten. I de fleste tilfælde vil man søge at fjerne spiralen, fordi den øger risikoen for spontan abort. Ellers fortages en provokeret abort med fjernelse af spiralen. I tilfælde af hormonspiral anbefales provokeret abort med fjernelse af spiralen, da man ikke ved om den kraftige gestagenpåvirkning af livmoderslimhinden er dårligt for fosterudviklingen.

I tilfælde af graviditet med spiral er det vigtigt ved skanning at få konstateret, hvor graviditeten sidder, idet ca. en ud af 10 graviditeter med spiral sidder udenfor livmoderen. "

Anmeld

18. august 2014

Isabella_mor

justagirl skriver:

jeg har en veninde der blev gravid med kobberspiral, og hun fik den fjernet (altså spiralen) 

og hun har i dag en dejlig datter som snart bliver 2 år  

ikke alt er skidt  

Anmeld

19. august 2014

justagirl

DET ER HORMON SPIRAL :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.