Benene forsvinder under mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
5 svar
1 synes godt om
18. august 2014

Anonym trådstarter

Hej
Jeg er anden gangs gravid, 11+5.
Jeg går hjemme på barsel med min søn på 9 mdr og når vi bare trisser rundt herhjemme og hygger mærker jeg næsten ikke at jeg er gravid.

Men hvis vi en dag laver lidt mere end vi plejer, går en lang tur, gør rent herhjemme eller generelt er lidt mere aktive, oplever jeg pludselige smerter i mit haleben der trækker ned i lårene og føler at mine ben simpelthen forsvinder under mig. Jeg synker helt i knæ og skal have noget at støtte mig op af når det sker.

Jeg må indrømme at jeg er en smule bange for at det skal ske mens jeg står med min søn på armen, for det er en ret intens smerte der kommer lige ud af det blå.
Hvordan skal jeg forholde mig til det?
Se tiden an eller snakke med en læge om hvad det kan være?? Smerterne er klart værst ved halebenet, men har det noget med bækkenet at gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

KatjaBN

Jeg ville snakke med min læge! Som du beskriver det, lyder det som bækkenløsning 

Har selv bækkenløsning, og som du beskriver at det går ned i benene, lyder det lige som det! Desværre..

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

KatjaBN skriver:

Jeg ville snakke med min læge! Som du beskriver det, lyder det som bækkenløsning 

Har selv bækkenløsning, og som du beskriver at det går ned i benene, lyder det lige som det! Desværre..

Hm.... ØV!

Tak fordi du tog dig tid til at svare

Anmeld

18. august 2014

fo82

Jeg ville også snakke med lægen - det kan også være din iskiasnerve der er i klemme - det gør herre nas.

hvis du kan så sæt dig på gulvet med strakte ben. Så tager du det ene ben og sætter over på den modsatte side af det andet lår (lidt ala over kors men med et bøjet og et strakt ben) og så trækker du blidt i benet så du kan mærke det i baglåret (ved iskias vil det gøre Nas - men er nødvendigt) hold strækket så længe du kan - eller til du mærker at smerten/stramningen løsner sig. Gør det med modsatte side også og gentag en 3-5 gange...

men igen - få lige udelukket ved lægen at det ikke er bækkenløsning først

Anmeld

18. august 2014

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Jeg ville også snakke med lægen - det kan også være din iskiasnerve der er i klemme - det gør herre nas.

hvis du kan så sæt dig på gulvet med strakte ben. Så tager du det ene ben og sætter over på den modsatte side af det andet lår (lidt ala over kors men med et bøjet og et strakt ben) og så trækker du blidt i benet så du kan mærke det i baglåret (ved iskias vil det gøre Nas - men er nødvendigt) hold strækket så længe du kan - eller til du mærker at smerten/stramningen løsner sig. Gør det med modsatte side også og gentag en 3-5 gange...

men igen - få lige udelukket ved lægen at det ikke er bækkenløsning først

Tak for dit svar
Hvis man har sådan en nerve i klemme er det så kun hvis man er aktiv man mærker noget til det?

Ved du hvordan lægen be/afkræfter bækkenløsning?

Anmeld

18. august 2014

fo82

Jeg ved ikke noget om bl.

men iskias - uha!!! Jeg sloges med den i noget tid. 

Iskias er meget karakteristisk det jager ned gennem ballen og benet, og man kan nemt have ubehag også når man bare sidder.

jeg kunne fint gå og så med et kom der et jag og så "tabte" jeg benet. Det kunne lige så vel komme lige når jeg rejste mig f.eks fra en stol.

jeg trænede det væk med forskellige øvelser. Min iskias tror jeg så kom af en degeneration som først blev opdaget noget senere  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.