jeg skriver fordi jeg er lidt bekymret for min søn. Han er 3 1/2 måned, og har ret svært ved at løfte og holde sit hoved når han ligger på maven. Han løfter det en smule og kan holde det i maks 5-10 sek. Han løfter det slet ikke så meget at han f.eks. kan ligge og ligge ligefrem, det er kun lige hævet lidt fra underlaget. Få gange har han fået hovedet ret højt op, men det har kun lige blevet løftet og tabt igen efter 1-2 sek.
Jeg kan ikke forstå det for både læge og SP siger at han er en stærk dreng, så for mig virker det underligt at han endnu ikke mestrer at løfte det hoved.
Han ligger VILDT meget på maven, kender ingen babyer der ligger mere på maven end ham. Det kan ikke gøres oftere end det allerede gør. Jeg prøver at motivere ham efter alle kunstens regler, og går også til stimulastik med ham fordi jeg havde en ide om at ergoterapeuten som står for det, kunne hjælpe os. Der er dog ikke sket nogen forbedring alligevel.
Jeg er egentlig ikke helt sikker på hvad jeg vil med denne tråd, har ikke brug for at få af vide at han skal ligges på maven ofte osv osv for det er jeg helt med på, og gør også dette utrolig meget. Har måske mere brug for at høre om det er okay, eller jeg bør være bekymret eller hvordan jeg skal forholde mig. Findes der nogen børn som aldrig lærer det? Er der nogen af jeres børn der heller ikke kunne i denne alder?
Jeg har vedhæftet et billede hvor han virkelig har fået det løftet højt, hovedet bliver dog kun holdt der i 1-2 sek og det er noget jeg ser maks 1 gang om ugen 
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld