Egen læge eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

303 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. august 2014

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er nygravid og skal derfor have bestilt en tid til lægen. Er der nogen herinde der ved om man SKAL til egen læge, eller man kan få en tid hos en anden læge i en anden by?

Jeg bor nemlig ikke længere der hvor jeg har læge, og kan først få ny læge efter jeg er flyttet 1.9 

Jeg er anonym af hensyn til familie og venner, som ikke kender til min graviditet endnu. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

BinaMor

altså den nye læge har ikke din journal. jeg ville tage tilbage til den gamle den dag. hvis man skal til anden læge end ens egen skal det være akut (har prøvet det da min datter brækkede armen)

Anmeld

18. august 2014

Elgaard73

Hej, tillykke med graviditeten.

Jeg mener ikke at man kan få en tid hos en læge, som ikke er ens egen. Men er ret sikker på at du godt kan skifte læge, selv om at du ikke er flyttet endnu. Mener at det for nogle år siden, blev lavet sådan, at man havde frit lægevalg (altså man bestemmer selv hvem man vil have og hvor. Også på tværs af kommunerne).

Anmeld

18. august 2014

LilleMie

Anonym skriver:

Hej

Jeg er nygravid og skal derfor have bestilt en tid til lægen. Er der nogen herinde der ved om man SKAL til egen læge, eller man kan få en tid hos en anden læge i en anden by?

Jeg bor nemlig ikke længere der hvor jeg har læge, og kan først få ny læge efter jeg er flyttet 1.9 

Jeg er anonym af hensyn til familie og venner, som ikke kender til min graviditet endnu. 

Mange læger vil først se dig i uge 8-9 stykker, da de her skal tage blodprøver osv. der skal bruges ved nakkefoldsscanningen. Så hvis du flytter om 14 dage og er nygravid, ville jeg vente med at bestille en tid, til du er flyttet og har fået ny læge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.